Halo serisinin ardındaki yaratıcı zekalardan biri olan Marcus Lehto'nun, EA tarafından kapatılan Ridgeline Games stüdyosu üzerine çalışmaları sona erdi. Lehto, 2012 yılına dek Bungie'de Halo oyunlarının kıdemli yaratıcı görevini üstlenmiş, daha sonra bağımsız bir yolda ilerleyerek nişancı oyunu Disintegration için V1 Interactive stüdyosunu kurmuştu. 2021'de EA bünyesine katılan Lehto, daha derin bir hikaye odaklı Battlefield oyunu geliştirmek amacıyla Seattle merkezli Ridgeline Games'i hayata geçirmişti.
Ridgeline Games, teknoloji ve oyun sektöründeki geniş çaplı işten çıkarmaların son kurbanlarından biri oldu. EA, Şubat ayının sonlarında stüdyonun kapandığını ve tüm personelinin işten çıkarıldığını duyurdu. Lehto, bu gelişmelerin ardından şirketten ayrıldığını açıkladı ve "EA'in ekibimi işten çıkardığını görmek içimi parçaladı" ifadelerini kullandı.
Lehto, EA ile olan son deneyimine dair olumsuz duygularını dile getirerek, "Son ayrılışım hakkında söyleyecek olumlu bir şeyim olmadığı için burada fazla konuşmuyorum," dedi. İşten çıkarmaların sektördeki pek çok kişiye zarar verdiğini belirtti ve LinkedIn üzerinden Ridgeline Games'te çalışan yetenekli insanların "hayatlarının gereksiz yere altüst edildiğini" ve bu durumdan "inanılmaz derecede üzgün ve çok üzgün" olduğunu ifade etti.
İlginizi Çekebilir: EA, Mandalorian Oyununu İptal Etti
Ridgeline Games'in kapanışı, üzerinde çalışılan tek oyunculu Battlefield senaryo projesinin akıbetini belirsiz bıraktı. Lehto'nun bu proje hakkında "oyuncuların ilgisini yeni yollarla çekeceğini" söylemiş olması, projenin potansiyelini gösteriyor ancak geleceği şimdilik muamma. Lehto, oyun sektöründen bir süreliğine uzaklaşacağını ve geri dönmeyi düşünüp düşünmeyeceğini değerlendireceğini belirtti.