Halo 3
Tunay Şahin
3.06.2010 - 12:31
Karşınızda, ellerindeki proton silahlarını cömertçe kullanan bir Master Chief ordusu var…
Uzaktan bakıldığında, yemyeşil arazisi, şelalelerle çevrelenmiş görünümüyle, adeta cennetin dünyadaki temsili gibi tanımlanabilecek bir arazinin üzerindesiniz. Hafiften esen rüzgar, gökkuşağının rengarenk görüntüsü, görkemli çam ağaçları ile doğanın bu sade güzelliği insanın içini okşarken, biraz yaklaştığınızda kırmızı ve mavi noktacıkların sağa sola hareketleri gözünüze çarpıyor. Ne olduğunu merak ediyor ve biraz daha yakın olmayı istiyorsunuz. İlk başlarda hafiften hissedilen uğultuların yerini kurşun vızıltıları ve kulakları sağır edecek kadar şiddetli patlamalar alıyor. Acımasız bir savaşın tam ortasında olduğunuzu fark etmeniz uzun sürmüyor. Karşınızda, ellerindeki proton silahlarını cömertçe kullanan bir Master Chief ordusu var…
Adamakıllı Shooter!
2007 yılı için hazırlanan Halo 3'de şu an itibariyle her şey yolunda gözüküyor. Tüm çalışmalar zamanında bitecek ve herhangi bir erteleme olmadan oyunun piyasaya sürüleceği tahmin ediliyor (daha önceki iki Halo oyunun da sonbaharda çıktığını düşünürsek). Elde olan görüntü üzerine konuşursak, oyunun hayranlarını çok başarılı bir devam yapımı bekliyor.
Bugüne kadar izlediğimiz video'larda elinde ata yadigarı tüfeği ile savaşan Master Chief'i gördük. Birçok oyuncu hep aynı şeyi düşünmüştü: Acaba Halo 3'te geriye dönüş mü yaşanacaktı? Bunların cevapları henüz çok belli olmasa da, bu sefer tüfeğimizi çok etkin olarak kullanacağız. Daha seri atışlar yapıp, daha fazla hasar verecek. Halo 2 piyasaya sürüldüğünde ise çok daha büyük bir, çoklu oyuncu içeriği sunuyor oluşu ile gündeme gelmişti ve oyuncular savaşlara başladıkları tüfeği görmezden gelmeye başlamışlar. Hatta Halo'nun standart silahı olan makineli tüfeği kullananları alaylı bir dille eleştiriyorlardı. İyiden iyiye aşağılanan bu silahın önemini artırmak için yapımcılar ek hamleler geliştirmişler. Yeni oyunda tek vuruşta düşmanı alt ettiğimiz headshot sistemi tarihe karışıyor. Halo 3'te başlangıç silahınız yeni kurallarla birlikte geliyor. Griesemer, başlangıç silahı için düşüncelerini şöyle belirtiyor: "Öyle bir silah olmalı ki, tek kurşunda düşmanı yere serememeli. Çift elle kullanılmaması gerektiği gibi aynı zamanda düşmanlara karşı kullanıcıyı fazla aciz durumda da bırakmamalı. Silahınız ne olursa olsun yeniden canlandığınızda, savaşa kaldığınız yerden devam edebilmelisiniz."
Çoklu oyuncu modu üzerinde ekstra çalışılan yapımda, bu modlara eklenen yeni özellik varki "hepimizi hayrete düşürdü" desek yalan olmaz. Enerji kapıları olarak adlandırılan bu özellik sayesinde üssünüze kaçarken geçtiğiniz bu kalkanlardan sonra hiçbir silah ya da bomba size etki etmiyor. Bu şu anlama da gelebilir: kapının önünde dur, silahını ateşle, sana saldıran olursa bir adım geriye git ve kimse sana saldıramasın. Bu özellik sayesinde birçok savaş stratejimizi gözden geçireceğimiz kesin.