ArtılarGrafik, atmosfer, sesler, çoklu oyuncu desteği
EksilerFlood'lar ve Elite'ler yok
26. yüzyıl... United Nations Space Command, iç ve dış onlarca tehdide karşı
savaşmıştır ve savaşmayı sürdürmektedir. UNSC, 2160 yılında biraya gelmişti.
Daha önce askeri propagandadan başka bir şey olmayan UNSC, Covenant’ların
işgaliyle tüm insanları tek bayrakta toplamayı başarmıştı. İnsanlar, kaos
durumunda adeta yoktan var olmuşlardı. Direnişin gücü; Covenant’ları bile
bölmüş, Tanrılarının iradesiyle insan böceklerin kökünü bırakmak isteyen
uzaylılar arasında iç savaş çıkmıştı. Yine de; Covenant’lar muazzam güçlere
sahipti ve iç-dış çatışmalarına rağmen insanları tarihe gömmeye kararlıydılar.
Ne var ki; İsyancı Elite’ler, bu düşmanın gerçek yüzünü görmüştü. Asıl düşman
insanlar değildi.
Covenant’lar kadar kötü hatta daha kötü bir ırk daha vardı. Her yaşama kendi
iğrenç hastalıklarını bulaştırmaya kararlı parazitler. Flood adı verilen ırk,
Covenant’ların ve insanların tarihini değiştirmeyi başaracaktı. Ama insan
ittifakı asla vazgeçmezdi, vazgeçmeyecekti! Süper askerler ve Elite ittifakı,
evrenin kurtuluşu olabilirdi.
Eksik parçalar tamamlanıyor
Halo 3: ODST, bizleri Halo 3’ün hemen öncesine ve Halo 2’nin sonrasına
götürüyor. UNSC, birçok Covenant filosunu püskürtmeyi başarmasına rağmen
Covenant’lar hala kritik noktalarda güç sahibi. Yapımda tam bu noktada başlıyor.
Rookie isimli bir karakteri yönetiyorsunuz. Kendinizi Prophet of Regret isimli
gemide, dostlarınızla savaş planlarını tartışırken buluyorsunuz. Master Chief’ın
muazzam insanüstü güçleri sizde yok. Ama siz hala UNSC’nin önemli bir
askerisiniz, süper olun veya olmayın zekanızla kazanmak zorundasınız.
"Yapımda Rookie isimli bir karakteri yönetiyorsunuz."
Halo 3: ODST’in yapımı sırasında, eski ekibin pek çok üyesi kendilerini yarı
yolda bırakan Peter Jackson’ın yanındaymış. Bilindiği üzere; Peter Jackson önce
Halo’nun filmini çekmeyi kabul etmişti ve sonra anlaşmazlık çıkmıştı. Bu yüzden
de Halo filminin çekilip çekilmeyeceği belirsizliğini korumayı sürdürüyor. Neyse
ki sonlara doğru, tüm ekip ODST’ye katkıda bulunmuş.
Yapımda ilk dikkatinizi çeken askerlerin, miğferlerine bağlı Head Up Display
özelliğinin değişmiş olması. Artık VISR yani Visual Intelligence System olarak
anılıyor. VISR size güzel bir pusula ve teknik yetenekler vadedse de, artık
eskisinden çok daha dikkatli olmak zorundasınız. Üründe, sağlam bir tek kişilik
senaryo ve üç kişilik çoklu oyuncu seçenekleri mevcut. Her iki mod da
birbirinden zevkli.
Bilinmeyen gerçekler
Biraz ileri alalım; savaş planı tartışmalarından ötesine... Bir atmosfer hayal
edin, birçok müttefik askeri yerde ölü olarak yatıyor. Uzaylılara ait tuhaf bir
gezegendesiniz. Çevrenizde parçalanmış cesetler, dağılmış taşıtlar ve daha
nicesi var. Burada yalnızsınız ve etrafta neler olduğunu anlayacak teknik
kapasitesiniz yok. Daha da ötesinde, süper insan değilsiniz ve işe başlamış bir
çaylaksınız. Şimdi, atmosfer hakkında söylemek istediğim şeyi anladınız. Yapım
karanlık bir atmosfere sahip. Bu da, müthiş grafikler ve bir o kadar iyi sesle
müziklerle harmanlanmış.