ArtılarBir aksiyon oyunundan beklenen eğlenceyi sonuna kadar sunuyor oyunculara. Silah ve araç çeşitliliği oldukça göze batan bir özellik.
EksilerOyun geç port edildiğinden dolayı yaşı belli oluyor. Sesler konusunda çalışılabilirdi. Kontroller konusunda daha iyi bir yapılandırılma olabilirdi.
Artık oyun platformları çeşitlendiğinden dolayı, her platforma çıkan oyunlar farklılaşıyor. Bu durumun karşısında biz oyuncular da, her oyunu her platformda oynama şansına maalesef erişemiyoruz. Son zamanlara doğru baktığımızda, artık yapımcıların bir platformdan diğerlerine oyunlarını monte ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. İşte yine karşımızda böyle bir yapım var.
Aslında böyle bir yapım var dedik ancak diğerlerinden ayrıldığı noktaları da belirtmek istiyorum. 3 senelik bir aradan sonra, PC'ye çıkartma yapıyor Halo. Yıllar önce Xbox'da oynadığımız Halo 2, şimdi de yapımcıların isteği ve çalışması sonucunda PC'ye çıkmış bulunmakta. Biz de Mouse'umuzla ateş etmenin verdiği zevki kaçırmamak için gözümüz kapalı oyunu başlatıyoruz..
Her senaryo senaryo mudur?
Halo 2, karşımıza barajı atlayan bir senaryo ile çıkıyor. Eğer 1. oyunu oynadıysanız, zaten karşınıza çıkan ilk birkaç bölümde bağlantıyı hemen kuracaksınız demektir. Yapımcılar, oyuna ekledikleri ara videolar ile de bu bağlantıyı güçlendirmeyi başarmışlar. Aslında Halo 2, günümüzde sıkça kullanılan bir yöntemi seçiyor; karşı tarafın gözünden oynamak. İlk birkaç bölümde bağlantıyı kurduktan sonra, o olaylar gerçekleşirken karşı tarafın gözünden oynamaya başlıyoruz. Çok güçlü bir bağlantının olduğunu anlamasakta, oyun için olumlu özellikler kazandırdığını, hiç değilse senaryo için başarılı olduğunu söyleyebilirim bu yöntemin. Yapımcılar bu konuda uğraşmış olacaklar ki, ne oyuncuyu senaryo boyunca sıkıyorlar, ne de aradaki bağlantıyı 1sn olsa dahi koparıyorlar. Bu uygulama, yalnızca senaryo için değil, oynanabilirlik açısından da olumlu etkiler yayıyor çevresine. Kısaca Halo 2 için kullanılan yöntem, hiçbir şey kaybettirmeden çok şey kazandırmış gibi duruyor.
Çok ışıktan hoşlanır mısınız?
"Port olan oyunlar her zaman grafiksel olarak sorunlu olur !" diyen birisine katılıyor musunuz? Aslında çok da mantıksız değil. Çünkü günümüze kadar bunu doğrulayan çok oyun geldi geçti. Ancak Halo 2 bunlardan birisi - iyi ki - değil. Xbox versiyonundan sonra tam 3 sene geçti ve henüz port edilerek PC kullanıcıların karşısına çıktı. Aslından bu pencereden baktığımızda grafiklerin hayli yaşlı olduğunu ve karşımıza bunu çok belli ederek çıkacağını düşünmeniz çok doğal. Ancak yapımcılar bu konuda eksikliklerini az da olsa kapatmak istemiş olacaklar ki, grafikler yaşlarını o kadar belli etmiyor. Hatta yeni nesil teknolojileri az da olsa kullanarak çıkıyorlar karşımıza.
Halo 2, Xbox için 3 sene önce çıktı dedik. Ve 3 sene sonra karşımıza tekrar geliyor. Her ne kadar grafikler olduğu gibi karşımıza çıkmasa da, oyunun grafik motoru olarak kullandığı sistem aynı. Yani son 1 sene de oynadığımız hiçbir oyunda kullanılan efekti maalesef göremiyoruz Halo 2'de. Ancak bu eksikliği yapımcılar canlı renkler kullanarak kapatmaya çalışmışlar. Ancak bu tamamen başarılı olamıyor maalesef.