Half-life 2: Episode 3'ün sızan hikayesi ne anlatıyor?
Hakan Hervenik25.08.2017 - 17:19
Eski Valve yazarı Marc Laidlaw tarafından yayınlanan kurgusal mektupta ne yazıyor?
Bildiğiniz üzere, eski Valve yazarı Marc Laidlaw kendisine ait blogunda yayınladığı Epistle 3 isimli yazı ile bize Half-Life 2: Episode 3'ün hikayesini vermiş olabilir. 1990 Yılında Valve'da iş başı yapan Marc, geçtiğimiz senenin Ocak ayında şirketten ayrılmıştı. Burada, Half-Life 1, Half-Life 2 ve sonrasında Half-Life 2 Episode'larında görev almıştır.
Bir kurgusal bir mektup olan bu yazı, "Gertie Fremont" tarafından yazılıyor. İçerisinde "Hyperborea" isimli bir gemi ve "Disparate" adında uzaylı düşmanların ismi geçiyor. Bu isimleri sırası ile "Gordon Freeman, Borealis ve Combine" olarak değiştirin ve alın size Half Life 2: Episode 2'nin sonunda gerçekleşenler.
Kısaca yazıyı özetlemem gerekirse (SPOLER UYARISI!):
Gordon ve Alyx, Episode 2'de ismi geçen Borealis gemisini bulmak için Antartika'ya doğru yola çıkarlar. Yaklaşırken saldırıya uğrarlar ve geminin etrafını çevreleyen devasa bir Combine üssü görürler. İçerisinde de sürekli kaybolup geri gelen Borealis bulunuyor.
Bilinci uzaylı bir böceğe aktarılan Dr.Breen ile karşılaşmamızdan sonra, Gordon, Alyx ve Combine hapishanesinden kurtardığımız Dr. Mossman bir şekilde Borealis'e ayak basmayı başarır ve uzay ve zaman arasında gidip gelirken Combine'ın istila ettiği diğer gezegenler, Aperture'da Borealis'in originini ve Seven Hour War gibi şeyleri görmeye başlıyoruz.
Sonrasında gemi ile ne yapacağımız hakkında bir tartışma çıkar. Mossman geminin durması taraftrıdır ancak Alyx babasını onurlandırmak için gemiyi yok etmek ister. Bunun üzerine Mossman'i vurarak öldüren Alyx, Gordon'ı gemiyi Combine'ın ana merkezinin içerisine sürerek patlatmasına ikna eder.
Hedeflerine yakınken G-Man ortaya çıkar ve Alyx'i alır gider. Bu intihar görevinde tek başına kalan Gordon ise çarpmak üzereyken Vortigaunts bir portal açar ve Gordon'ı kurtarır. Portaldan bir sahil kıyısına düşen Gordon, hangi yıl olduğundan ve Combine'lara karşı olan savaşın nasıl bittiği hakkında bir fikir sahibi değildir.
"Burada bitiyor" yazar Freeman "Benden bu konu hakkında başka birşey beklemeyin, bu benim son bölümüm" der ve biter.
Tabi sonrasında Marc Laidlaw bir pot daha kırdı. Twitter üzerinden G-Man ve Alyx'in ilişkisini soran bir kullanıcıya "Hayır. Bu Valve'un hala geliştirmek istediği ve daha sonra açıklayabaileceği bir konu" dedi. Yani yine açık kapılar kaldı.
Neden Valve? Neden? Nasıl böyle bir şekilde bitirebilirsin?! Her Half-Life 2: Episode Three eleştrisinde aklıma Şafakta Triyaj (Triage at Dawn) isimli müzik geliyor ve Half-Life'ın geleceği hakkında kaygılanıyorum. Lütfen Valve. Şu oyun serisini adam gibi bitirin.
Konudan cok oyum dunyasna kattigi yenilikler ile anilir Half Life.Half Life 1 zamanına çok değişik bir oyun deneyimi sağladı aynı şekilde Half Life 2 de bence Half Life 3 e 3 için ellerinde üstün bir motor kalmadı veya çok kısa olucak diye harcamak istemediler E3 u pas geçip Half Life 3 olarak çıkar
Oyunun orjinal hali ve hikayesini korumak için sadece mevcut oyun motorunu geliştirirsin. ADAm tutmuş unreal engine 4 ile yapacam diye (ölümcül hata) misal ; Benoît Sokal 'da büyük hata yaptı. Virtools Engine değilde unity engine ile, Sonunda Mahvoldu sanat. ayrıca oyun hem satmaz vede beğenilmez
ADAm tutmuş unreal engine 4 ile yapacam diye (ölümcül hata)
misal ;
Benoît Sokal 'da büyük hata yaptı.
Virtools Engine değilde unity engine ile,
Sonunda Mahvoldu sanat.
ayrıca oyun hem satmaz vede beğenilmez