1/2

Gun

Arda Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Bardan içeri giren kovboy, karizması ile herkesi şaşırtmıştı...
Vahşi Batı konsepti bu aralar iyice kıymete binmiş olsa gerek ki, Gun üzerinde oldukça fazla zaman harcanıyor ve hakkında verilen bilgilere bakılırsa, bizi hiç de yabana atılmayacak bir yapımın beklediği anlaşılabiliyor. Vahşi Batı hayatında yaşanbilecek her türlü öğeyi ve yaşam tarzını, Gun ile monitörlerimizde tecrübe edebileceğiz. Üstelik yapımcılar, bir yerden sonra gidişat kontrolünün tamamen bizim elimizde olacağını ve istediğimiz gibi hareket edip kendimizi geliştirebileceğimizi belirtiyorlar. Özgür olduğumuz ve bir yandan kendimiz gibi benimseyip geliştirdiğimiz bir karakterimizin olduğu oyunlar, bir adım önde olup daha zevkli oynanışlara sahip olmuşlardır. Gun’ı da bu katerogiye sokmak hata olmayacaktır.

Atı alan kovboy oldu

Aksiyon / adventure türündeki oyunumuz, karakterimizi geliştirme özelliğine de sahip olunca, RPG öğelerinden de nasibini alıyor. Gun’da ana karakter olarak, Colton White’ı yönetiyoruz. Kendisi, atalarını araştırırken bir yandan da hayatını devam ettirmektedir. Ned isimli karizmatik ve tanınmış bir kovboy tarafından yetiştirilmiştir. Kısa bir zaman öncesine kadar Colton, Ned’i babası olarak bilirdi ancak gidişatından da daha sonra anlayacağımız üzere, Ned’in gerçek babası olmadığını anlayacak ve hikaye daha değişik bir boyut kazanacaktır. Oyun boyunca da, Ned hem görev verme, hem de bize yardımda bulunma bakımından sürekli yanımızda olacak.

Normalde üçüncü şahıs görünümünden kontrol ediyoruz, ancak kovboyların şu meşhur QuickDraw özelliğini, yani hızlıca silah çekip ateş etme özelliğini kullandığımız zamanlarda, birinci şahıs görünümüne geçebileceğiz. Kullandığımız silahların şiddeti ve büyüklüklerine göre crosshair’imiz de değişecek. QuickDraw moduna geçtiğimizde, Max Payne’in ünlü ettiği bullet-time durumu devreye girecek böylece daha dikkatli atışlar yapabilme imkanına sahip olacağız. Silahlarımızın özellikleri de birbirlerinden farklılaşıyor. Normal tabancalarımız hızlı olmakla birlikte, QuickDraw özelliğini kullanabilmemize destek veriyor ancak tüfek kullandığımız zaman, onun sağlam ateş gücünden ve hatta uzak mesafeler için dürbününden de faydalanabiliyoruz. Yalnız, tüfek kullandığımız zamanlarda, QuickDraw olayımız devre dışı oluyor. Silahların yanında, yakın dövüş özelliklerimiz de bulunuyor ve oyunda ilerledikçe düşmanları yakın dövüşte safışı bırakabilmek için çeşitli combo’lar öğrenebiliyoruz.

Hikaye bazlı bir oynanışa sahip olacak Gun’da, ilk başta görevler çizgisel gitse de, bir süre sonra Dodge City’ye ayak basmamızdan itibaren olayların akışını tamamen biz belirlemeye başlayacağız. Ana hikayenin yanında, çevreyle girebileceğimiz etkileşimlerle birlikte yan görevler alacak, onları değerlendirmemiz sayesinde hem daha fazla para kazanıp, bir yandan da yeteneklerimizi geliştirme şansına sahip olacağız. Şehre geldiğimiz zaman etrafta bar, alışveriş yerleri ve hatta kumar oynayabileceğimiz bir sürü mekan olacak. Alışveriş yerlerinden, mevcut paramızı kullanarak istediğimiz silah, patlayıcı, alet-edevatı alabileceğiz. Para kazanmanın yolu da, yapacağımız yan görevlerden ve eğer şansımız da varsa oynayacağımız kumardan geçecek. Yan görevler, “Aranıyor!” posterlerinde gösterilen kişileri bulup, canlı ya da cansız teslim etmek ya da tehlikeli hayvanları avlamak gibilerinden oluşabilecek. Tabii, bunlar sadece yan görev örneklerinden ikisi.