ArtılarPVP düzeyinde bulunabilecek en derin online RPG oyunlarından biri; yeni skill'ler ve karakterler mevcut düzene iyi adapte olmuş; yeni mission tipleri ve alliance'ların şehirlere sahip olabilmesi oyun dünyasını daha canlı kılıyor
EksilerYeni içeriğin büyük bir kısmı üst düzey oyunculara hitap ediyor; senaryo kısmı ilk oyundan çok daha kısa; PVE'ye düşkün oyuncular için yerinde bir tercih olmayabilir
2005'in en beğenilen MMORPG'lerinden olan Guild Wars, 2003 yılında o zamanki ekran görüntüleri ile duyurulduğunda böylesi bir patlama yaratacağı tahmin bile edilemezdi. Yapım süreci boyunca iyice şekillenerek son haliyle bundan bir sene kadar önce piyasaya çıktığında ise bu kez World of Warcraft adındaki akranıyla nasıl "mücadele" edeceği tartışılır olmuştu. Ama Guild Wars yapacağını yaptı, bütün asaletiyle ortaya çıktı ve birçoklarına göre türünün tartışılmaz lideri olarak günümüze gelmeyi başardı. Oyunun Factions çıkmadan evvel 2 milyona yaklaşan oyuncusu bulunuyordu; Factions'un bu sayıyı ikiye katlayacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.
Hemen belirtmekte yarar var; Factions bir ek paket niteliğinde değil. Yani önceki oyun olan Guild Wars ile yapısal olarak bir bağı bulunmuyor; bu da demek oluyor ki Factions'u oynamak için ilk Guild Wars'a (Prophecies) sahip olmanıza gerek yok. Her ikisine sahip olmanız durumunda Tyria'daki kahramanınızı Cantha topraklarına götürme ve mevcut karakter slotu sayısına iki tane daha ekleme yapma şansını elde ediyorsunuz; genel oyun içeriği bu iki ayrıntı dışında çok da değişiklik göstermiyor. Factions'da yeni bir PVE kahramanı yarattığınızda oyunun senaryosu boyunca sürekli karşınıza çıkacak olan Master Togo ile Shing Jea Manastırı'nda tanışıyorsunuz. Size Cantha'nın eski hükümdarlarından Emperor Angsiyan'ın sağ kolu Shiro Tagachi'nin ölümünün üzerinden yüzyıllar geçmesine rağmen yeniden Cantha topraklarına geldiğini ve kötülüğü tekrar yaymak istediğini söylüyor ve bu kısa girişten sonra Factions başlamış oluyor. Master Togo aynı zamanda Tyria'daki eski öğrencilerinden Mhenlo'ya da bir mektup göndererek Tyria'daki kahramanları da Cantha'daki bu kötülüğün yayılmasını engellemek üzere davet ediyor. Böylelikle senaryonun başlangıcı oyunculara iki farklı şekilde sunulmuş oluyor. Oyuncular eğer Guild Wars'a sahiplerse oyun içerisinde bir quest yaparak gemiyle Cantha'ya gidiyorlar; Factions ile senaryoya başlayan oyuncular ise Prophecies'deki gibi bir pre-searring dönemi ile oyunun ilerleyen kısımlarına ısınmalılar. Oyun içerisindeki bu kısım Shing Jea adasında gerçekleşiyor ve Prophecies'den farklı olarak oyuncular istedikleri zaman buraya tekrar gelebiliyorlar. Ve evet, kabul etmek gerekir ki Shing Jea adası pre-searring'den biraz daha zorca.
… çoook zaman geçmiş, kötülük geri dönmüştü …
Cantha'ya adım atan kullanıcılar ilk olarak etraftaki yapılardaki farklılığı fark edeceklerdir. Yapımcı ArenaNet, Factions'un yapımı boyunca en çok üzerinde durduğu konulardan biri olarak oyundaki Uzakdoğu mimarisi ve ambiyansından söz ediyordu. Bunu müziklerle ve karakter modellemeleriyle ayrıca fark etmek mümkün. Kubbeli binalar ve çekik gözlü npc'ler oyuna farklı bir hava vermiş diyebiliriz. Shing Jea adasından oyuna başlayan kullanıcılar kendilerini pre-searring tarzında yeşilliği bol bir alanda buluyorlar; Tyria'dan gelenlerse gökyüzünü delercesine yükselen ahşap yapılar arasındaki sıkış tıkış dar sokaklara kurulu Kaineng City ile karşılaşıyorlar. Prophecies'deki şehirler ve bölgeler arasındaki farklar genel olarak mevsimsel olarak yansıtılmıştı; Factions ise oyuncuların seçimi doğrultusunda onlara karanlığı ve gün ışığını sunuyor. Senaryo ilerleyişinin büyük bir kısmı Kaineng City civarında, bütün oyuncular birbirinden tamamen "kopmamışken" gerçekleşiyor. Bu şekilde bahsetmemdeki neden oyunda bir süre sonra kendi ana klan grubumuzu seçmek zorunda kalacak olmamız. Oyun içerisinde Kurzick ve Luxon adı altında belirtilen Cantha üzerinde yaşayan iki farklı millet var ve her ikisi de birbirleriyle sürekli savaş halinde. Mission yoğunluğunun tarafsız bölgeye odaklanmasının altında yatan asıl neden ise bu. Kurzick ve Luxon topraklarının arasındaki sınır, bu iki milletin topraklarını ifade ediyor ve sınırın tamamen kopmasını engelleyen noktalarda da bu iki rakibi karşı karşıya getiren PVP tarzında özel mission'lar bulunuyor. Oyun haritası üzerinde bu sınırın sürekli hareket halinde olduğunu görmek, Factions'un daha da yaşayan bir dünyada geçtiğini vurgular nitelikte.