Guild Wars 2
Erdem Maşlak
3.06.2010 - 12:31
Dwayna aşkına! Charr ve İnsan ve ortak bir düşman??!
2005 yılındaki ilk Guild Wars’ın üzerinden tam olarak 2 sene geçti ve günümüz
itibariyle üç oyuna ulaşan, toplamda da üç milyon oyuncuya varan bir seriyle
karşı karşıyayız. Prophecies, Factions ve Nightfall diyerek evvela Tyria’da
batıdan yeryüzüne yayılan bir kötülüğü safdışı bıraktık, ardından yolumuz
Uzakdoğu motifleriyle süslenmiş Cantha’ya düştü ve bu kez karşımızda Shiro
Tagachi vardı. Onun da hakkından geldikten sonra son olarak, bundan altı ay
kadar önce Elona’ya tekrar hükmetmek isteyen kötü tanrı Abbadon’u tahtından
ettiğimizde dünyaya huzuru tekrar getirmiş olduk. Eh, Guild Wars dünyası için
şimdilik asayiş berkemal sayılabilir. Yalnız yakın gelecekte tekrar yer yerinden
oynayacak ve Tyria’ya geri döneceğiz. Yalnız, bu sefer bu “yerin oynaması”
deyimi kelimenin tam anlamıyla gerçekleşecek ve derinliklerde yuvalanmış
kötülükler gün yüzü görerek adı efsanelerle anılan Tyria’ya sıkıntılı bir dönem
daha yaşatacak. Yapımcı ArenaNet’in Eye of the North adını verdiği bu depremsi
hareket yaz tatilinde bizlerle birlikte olacak ve dahası, söylenene bakılırsa
her şey bittiğinde hiçbir şey eskisi gibi olmayacak!
Bu kötü/iyi kehanetin neticesinde bizi nelerin beklediği elbette ki meçhul.
Kaldı ki Ascalon’un kuzey ucunda Charr donanması güç kazanmaya devam ediyor ve
Prens Rurik’in yokluğunda Kral Adelbern, Büyük Kuzey Duvarı’nın göstermelik
korumasına rağmen halkına daha ne kadar kol kanat gerebilecek? Ascalon’un hemen
batısında yer alan Shiverpeak dağlarındaki Dwarf’lar arası iç savaş daha ne
kadar sürecek? Peki ya Cataclysm’den sonra Orr’un parçalanmasıyla Kryta’ya
yerleşip yemyeşil ovalara vahşet getiren Undead Army’nin Vizier Khilborn’un
ölümünden sonraki akıbeti ne olacak? Ve en önemlisi; Gwen nerede?!! Bunlarla
şimdi ilgilenmiyoruz; bu soruların hepsi Guild Wars Eye of the North ile
cevaplanacak. Biz şimdi şu “hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı” zaman dilimine
geçelim ve Guild Wars 2 ile MMO oyunlarında yeni bir çığır açmaya niyetlenen
ArenaNet’in bizlere neler sunacağına bir bakalım.
Yıllar sonra Tyria
Guild Wars 2, adından da anlaşılabileceği üzere Guild Wars serisinin devamı
niteliğinde geliyor (hadi canım!) ve bir ek paket veya halefiyle aynı ismi
paylaşan apayrı bir oyun olmanın ötesinde benzersiz bir takım yeniliklerle
beraber mevcut düzeni büyük ölçüde değiştirecek bir yapım olarak planlanıyor.
Öncelikle bahsedilmesi gereken unsur oyunun geçtiği zaman dilimiyle alakalı.
Guild Wars 2, Eye of the North ile birlikte nihayete erdirilecek olan ilk Guild
Wars dizisinin bitiminden yüzlerce yıl sonraki tarihlerde geçecek ve basın
bülteniyle birlikte yayımlanan resim ve bir takım artwork’lere göre yine Tyria
kıtasında start alacak (fakat içerik, Guild Wars’da olduğu gibi birbirinden
bağımsız oyunlarla genişlemeyecek; onun yerine, üzerinde daha nasıl
olabileceğinde uzlaşılamamış genişleme paketleri veya mini-expansion pack’ler
oluşturulacak). Başlıca bir büyük yenilik de karakterlerimizin ulaşabileceği
maksimum seviye miktarında. Herhangi bir kesinlik belirtilmemekle beraber en az
100 ve onun ötesinde 100+, hatta sonsuz seviye miktarı ArenaNet tarafından
düşünülüyor. Bunun beraberinde getirdiği zırh ve silah farklılıkları ile onların
efektifliği de haliyle değişecek ve görünen o ki bambaşka kavramlarla
tanışabileceğiz.