Yeni bir sızıntı, GTA Online'ın ilk konsept tasarım belgelerini gün yüzüne çıkardı. Rockstar Games'in 2001 yılında geliştirmeye başladığı bu fikir, başlangıçta daha fazla rol yapma odaklı bir deneyim sunmayı hedefliyordu. Oyunculara farklı gruplara katılma, özgün roller üstlenme ve oyun dünyasında daha derin bir etkileşim imkanı sağlanması planlanıyordu. Ancak bu konsept, 2013 yılında piyasaya sürülen nihai sürümde tamamen hayata geçirilemedi.
Sızıntıya göre, Rockstar başlangıçta GTA Online için oyuncuların gruplara katılabileceği ve farklı roller üstlenebileceği bir sistem planladı. Örneğin, oyuncular polis olarak oynayıp diğer oyuncuları tutuklayabiliyor, ancak buna karşılık sıkı kurallara uymak zorunda kalıyorlardı. Bu kuralları ihlal edenler ise görevden alınabiliyor ya da rütbeleri düşürülüyordu. Ayrıca, mafya ya da yakuza gibi gruplara katılan oyuncular için özel buluşma noktaları ve yetenekler planlanmıştı.
Hırsızlık, kilit açma, çalıntı malları değerlendirme ve bunları satma gibi yetenekler oyunda yer alacaktı. Hatta bir oyuncunun çalıntı bir kolye için başka bir oyuncudan yardım istemesi gibi durumlar da tasarımlar arasında bulunuyordu. Ancak bu tür etkileşimlerin riskli olduğu ve güvenilir olmayan oyuncuların işleri daha karmaşık hale getirebileceği de belirtilmişti.
Bu erken tasarımlar, günümüzde popüler hale gelen rol yapma sunucularının (FiveM gibi) temellerini oluşturdu. Rockstar'ın gelecekte GTA 6 ile daha fazla rol yapma öğesine yer verebileceği ve resmi RP sunucularını destekleyebileceği düşünülüyor. Zaten Rockstar’ın, FiveM gibi mod topluluklarını bünyesine katması bu yöndeki beklentileri artırıyor.
GTA Online, 2013'teki çıkışından bu yana sürekli gelişti ve büyük bir oyuncu kitlesine ulaştı. Ancak bu sızıntılar, oyunun başlangıçta planlanan daha derin rol yapma odaklı bir deneyimi nasıl kaçırdığını gözler önüne seriyor. Belki de bu vizyon, GTA 6 ile birlikte tam anlamıyla hayata geçirilebilir.