On yıllık bir bekleyişin ardından video oyun dünyasının gözleri, Rockstar Games’in yeni bombası Grand Theft Auto 6’ya çevrildi. Rockstar'ın çatı şirketi Take-Two'nun CEO'su Strauss Zelnick, önemli bir kazanç çağrısının arifesinde, yapay zekanın oyun dünyasındaki etkilerine dair önemli açıklamalarda bulundu.
7 Kasım'da Paley Uluslararası Konsey Zirvesi'nde Inverse'in de katılımıyla gerçekleşen bir röportajda Zelnick, yapay zekanın endüstri üzerindeki etkileri hakkında konuştu. Yapay zekanın "daha iyi" sonuçlar doğurabileceğini fakat bunun "daha hızlı ve daha ucuz olmayacağını" belirterek, bu teknolojiye büyük yatırımların gerekli olacağına işaret etti.
Zelnick özellikle yapay zekanın oyun dünyasında NPC'ler (oyuncu olmayan karakterler) üzerindeki olası pozitif etkisine dikkat çekti. NPC'lerin daha çeşitli ve etkileşimli diyalog ağaçlarına sahip olabileceğini ve bu sayede oyuncuların oyunlarına daha sık dönme olasılığını artırabileceğini belirtti.
Ancak GTA 6’nın yapay zekayı nasıl kullanacağı veya kullanıp kullanmayacağı hala gizemini koruyor. Zelnick konuyla ilgili bilgilerin doğrudan Rockstar'dan geleceğini ifade ederek merakı daha da artırdı.
Bloomberg’in etkinlikten kısa bir süre sonra yayınladığı bir rapora göre, GTA 6’nın ilk resmi fragmanının Rockstar'ın Aralık ayında gerçekleşecek 25. yıldönümüne özel olarak yakın gelecekte yayınlanması bekleniyor.
Rockstar Games'in kurucu ortağı Sam Houser yaptığı açıklamada, şirketin oyun kültürünü diğer eğlence biçimleri kadar önemli bir parça haline getirme vizyonundan duyduğu heyecanı dile getirdi. Zelnick'in açıklamalarına göre GTA 6, şirket için garantili bir başarı gibi gözükse de, o ve ekibi rekabeti yakından takip etmekte ve sürekli yenilik peşinde olmanın önemini vurguluyor.
Take-Two’nun CEO'su ayrıca, oyun dünyasında yaşanan işten çıkarmalardan ve mobil oyunlara yapılan yatırımlardan da bahsetti. Geçtiğimiz aylarda yaşanan işten çıkarmaları oyun şirketlerinin büyüme konusundaki aşırı iyimserliğine ve gereğinden fazla genişlemelerine bağladı. Take-Two’nun mobil oyunlar konusunda geç kalmasını ise geçmişte yapılan stratejik hatalara atfetti.
Zelnick, oyunlarının film ve TV adaptasyonları konusunda temkinli olduklarını, bu tür atılımların büyük riskler taşıdığını ve özellikle fikri mülkiyetlerini koruma konusunda oldukça dikkatli olduklarını belirtti.
Rockstar Games ve Take-Two Interactive, mobil oyun pazarında daha etkili bir rol alabilmek için yollar aramaya devam ediyor ve sektördeki yenilikleri yakından takip ediyor. Şirket, büyük bir oyuncu olmasına rağmen meydan okuyucu bir zihniyetle hareket etmeyi önemsiyor ve gelecek yıllarda da bu tutumunu sürdürmeyi hedefliyor. GTA 6 ve gelecek diğer projelerle ilgili gelişmeler merakla bekleniyor.