Rockstar Games'in sonunda yapması gereken şeyi yaptığına sevindim. Mod dediğiniz şey oyunun bütünlüğünü ve orjinalliğini bozan, sisteme aşırı yük bindiren, performansı düşüren 3. parti anlamsız yazılımlardır. Kim neden silahından mermi yerine araba ateş etmek istesin ve bundan keyif alsın? Spiderman mod, tsunami mod, superman mod be bunun gibi saçmalıklar. Ya da "Ultra realistik 4K real life graphic mod" yapmışsın tamam, grafikleri oyunun orjinal versiyonundan bi tık ileri taşımış olabilirsin ama ortada optimizasyon denen çok büyük bir detay var. Optimizasyon olayi oyun geliştiricileri için ne kadar önemliyse, mod geliştiricileri için o kadar önemsiz. Ben "2" fps aldıktan sonra realistic görüntü ne işime yarayacak. Ki zaten ne Rockstar ne de diğer oyun şirketleri oyunlarının görsel olarak modlanmasını istemez, çünkü oyun size vermek istediği duyguyu ancak orjinal ışıklandırmasında, orjinal shader'ında, orjinal renk paletinde verebilir. Bunun dışında görsel olarak oyunu güncel tutmak isteyen şirketler zaten resmi olarak "High Quality Texture Pack" yayınlıyor (Shadow of Mordor, Fallout 4)
Darısı Bethesta' nın başına demeye gerek kalmadan onlar da muhteşem bir hamleyle ücretli mod sistemine geçerek oyuncuyu moddan soğutmaya yönelik doğru bir adım attılar. 1000 tane mod yüklenen Skyrim'i her an çöktü çökecek diye oynama stresini neden yaşayayım?
Destekleyeceğim tek mod, gerçi mod değil yama demek daha mantıklı, yerelleştirme paketi yani Türkçe yama. Başta Telltale oyunları gibi sadece hikaye bazlı oyunlar olmak uzere tum oyunları anlayıp oyuna olan hakimiyeti arttırmak için faydalı bence.
minininja, hayatın her alanında inanılmaz saçmalayan bir çok insan gördüm ama senin kadarını görmemiştim. Yani ancak bu kadar saçmalayabilir bir insan. Şaka gibisiniz harbiden. :))
dwyanetmac23.06.2017 09:45
Dediklerinin bi kısmına ben de katılıyorum. Fakat bir oyun alıp içindeki bazı noktaları değiştirerek(araçlar, silahlar vb.) oyun süresini arttırıp keyif alan oyuncu kitlesi çok büyük. 100 TL para verip aldığın böyle güzel bir oyunu daha fazla oynayabilmek bence mantıklı bir olay.
Rahro Uth21.06.2017 15:43
Skyrim'e overrated diyip Witcher 3'e şaheser demek.
peki...
da ciddi ciddi modların oyunlara zararı olduğunu düşünüyorsan harbiden senin için kötü hissettim.
minininja20.06.2017 21:11
Kimse kusura bakmasın ama Skyrim ölmüş gömeni yok. Zamanına göre güzel oyundu ama kesinlikle overrated'dir. Bir oyun zaten modsuz ayakta duramıyorsa, zengin içerik sağlayamıyorsa hiç olmasın daha iyi. Ayrıca oyunculara bitmemiş yada yetersiz içerik sunmak geliştiricilerin ayıbıdır. Büyük şirketlerin biraz CD Projekt Red'i örnek almaları gerekiyor. Mesela Witcher 3'e bakalım. Tek bir mod bile olmadan bir şaheser oynuyor, role playing'in dibine vuruyor ve en ufak bir moda ihtiyaç duymuyorsunuz.
Rahro Uth20.06.2017 17:52
Skyrim eğer 6 senedir ölmemişse sebebi modlardır. Oyunun orijinalliğini mi bozuyor? Tamam sen bethesda'nın kıçı kırık oyunlarını "yapımcıların istediği şekilde" oynamaya devam et.
Yazık sizin gibilere be.
MK Okuru20.06.2017 17:31
E yüklemeyiverin o zaman ? Bence programın tek sıkıntısı online'a müdahale edebilmesi. Çözülemeyecek birşey değil o da yazılımla. Onun dışında isteyen istediği gibi oynasın size ne ?
MK Okuru20.06.2017 13:02
adamlar yükle diye zorlamıyor zaten isteyen yüklesin istemeyen yüklemesin mesela skyrim de oyunun tüm eksiklerini modlarla giderebilirsin ve uyumlu modları yüklediysen çökmez ama sen istersen yüklemezsin ama mod isteyenler de var modlar olsun isteyen yüklesin istemeyen yüklemesin sen yüklemeistersen
MK Okuru20.06.2017 11:17
(4) BEthesda nın Creation Kit muhabbeti, bu mod işlerinden de para kazanma amaçlı, "insanlar oyunlarımızı saçma sapan modlarla bozmasın diye onları modlardan soğutalım" diye saçma sapan bir amaçları yok, saf arkadaşım benim.
Çünkü oyunları uzun aralıklarla çıkıyor,ve dahauzun süreli gelir istiyorlar
MK Okuru20.06.2017 11:15
(3)
İkincisi, Bethesda oyunlarıyla ne kadar içli dışlısın bilmiyorum, sanırım pek değilsin.
Ama Bethesda oyunları, çok geniş bir dünyada geçmesine, çok emek harcanmasına rağmen, çok eksikliklerle çıkan oyunlar.
Modlar bunu kapatıyor.
Oyunları tek başlarına kısır kalıyor. Gir biraz kurcala bakalım
MK Okuru20.06.2017 11:13
(2) "Skyrim'i her an çöktü çökecek diye oynama stresini neden yaşayayım" diyor birde, ya arkadaş, bre gafil, kim seni zorluyor modları yüklemeye? Yaşıyorsan bu stresi, yüklemezsin olur biter, nasıl bir insansın sen?
Neyse, belli ki kendinden başka kimseyi umursamayan bir insansın, devam edeyim,
MK Okuru20.06.2017 11:12
Çok yanlış yoldasın arkadaş.
İlk olarak, hani malum, zevkler-renkler vs.. Sen sevmiyorsun diye binlerce oyuncunun sevdiği modların yasaklanmasını mazur görmek, adeta milleti sinir etmek için yazmışsın gibi, çağdışı yaklaşım. Birgün senin de sevdiğin birşeyi yasaklarlar, o zaman anlarsın umarım.
Modlar online bozuyorsa, haksızlığa sebep oluyor, oyun deneyimini azaltıyorsa diğer oyuncuların o zaman sadece online tarafta bunu uygulasın. Yapamıyorsa bu ya yeteneksizlik ya da uğraşmayı istemiyordur yapımcılar. Zor ama buna kaynak ayırabilecek bir firma. Singleplayerda özgürlük kısıtlanmamalı.
ultrAslan, başta diyodum, bu adamı niye sevmiyorlar diye.. şimdi anladım. saçma sapan, düşünülmemiş tespitleri insanlar bir de senin gibi güvenle ve kabaca söyleyince sinir bozucu oluyor.
Ne şirketlerin imajlarının öneminden haberdarsın, ne de oyuncuların yaptırım gücünden..
neyse, kolay gelsin.
ultrAslan22.06.2017 21:49
Bugün GTA 6 çıksa ve bu oyun bilgisayarada gelse, burada mod desteğine yapılan yaptırımı eleştirenler afedersiniz ama eşek gibi gidip alacak GTA 6'yı. Çok ciddi soruyorum, gerçekten Rockstar'ın umrunda olduğunu mu zannediyorsunuz bu eleştirilerin?
MK Okuru21.06.2017 19:12
her sene 4 yeni dlc geliyor birbirinin aynısı. Securiteserv çakması bunker bilmem neyi geldi şimdide. Ben Role Playing sunucusu istiyorum kardeşim. Gta Sanandreas için çıkan sa-mp'teki sunuculara bak ve yaratıcılığı gör. 200 kişilik sunuculara bir bak. Hala oynuyorum sa-mp ama gta5 onlinedan sıkldım
MK Okuru21.06.2017 15:03
Umurunda tabii. Geri adım attıklarında anlarsın. Hisseler bir yandan, bu olay bir yandan, batmaya yüz tutarlar. GTA'yı bitirmeyi göze alamazlar. Sen olsan alır mıydın? Bildiğin ganimet kuyusu, ihtiyacın olduğunda, at kovayı çek.
ultrAslan21.06.2017 01:31
Online kısmında vakit geçirmek gerçekten eğlenceli. Ayrıca senede 3 veya 4 defa yeni dlc geliyor oyuna bu da önemli bir detay. Sen hangi GTA oyunun bu kadar uzun soluklu oynanabildiğini gördün ki? Hiç bir GTA oyunu Rockstar tarafından bu kadar desteklenmemiştir. Bu kadar arkasında durulmamıştır. Belki bu yüzden eski oyunlara yapılan modlar daha fazla tatmin ediyordu insanları ama GTA 5 zaten yenilenen ve desteklenen bir oyun. Mod gerekliliğini diğer GTA oyunları kadar aramıyorsun bir süre sonra.
MK Okuru19.06.2017 18:08
emin ol refund sistemi hiç bir kısıtlama olmadan her oyunda kullanılabilseydi bu karardan çoktan dönülmüştü bile. modsuz zaten oyunun oynanacak bir tarafı kalmadı. şansım olsa iade ederdim, edemiyorum. sildim gitti.
MK Okuru19.06.2017 16:21
Sırf senin yorumunu girmek için tıkladım habere :D Sanki rg den para alıyorsun
Şu mod yanlısı yorumların çoğu büyük ihtimalle ya GTA V'i olmayanlar ya da hiç online girmeyenlerdir. Anlamadığınız şey şu: OpenIV programı sadece single playera eklenti uygulamıyor GTA Online'a da müdahale edebiliyor ve bu vesileyle oyunun online kısmı ölümsüz, yanında birkaç milyar dolarla gezen oyuncularla doluyor. Hile yapmayıp online para kartları alanlar da var ve modlar yüzünden onlar da mağdur oluyor. Sonuç olarak artık Rockstar GTA Online'ı single playerdan üstün tuttuğu için bu da gayet doğal bir hamle.
++ Çünkü birbirinin aynısı dlc görevlerini para için yapmaktan bıktım. Ayrıca steam kullanıcı adım miyam istersen bakabilirsin. Oyun var yani.. Sa-mp gibi bir mod istiyorum oyuna. İsteyen istediği şekilde sunucu açsın script yazsın. Yeter yahu bu eziyet. Yenilik diye getirdikleri araç sadece..
MK Okuru21.06.2017 19:24
openIV güzel kardeşim hile programı değildir. Onun sayesinde oyunda iron man olmak istiyorsan oluyorsun, bmw ye binmek istiyorsan biniyorsun vesaire. Zaten araba dışında eklenti yaptığında online a giremiyorsun. Hile programları ayrı. Keşke para hilesi bu programla yapılsa. ++
Rahro Uth20.06.2017 17:50
Hacker problemi çözülmez ise o zaman anlaşılır neyin ne olduğu.
MK Okuru20.06.2017 16:15
ps3'e çıkıtğından beri oynuyorum ve artık pcde oynuyorum. OpenIV'nın online'a etki ettiği bir modunu, eklentisini söyle yanına gelip elini öpecem tmm mı?
MK Okuru20.06.2017 15:24
OpenIV programı singleplayerda çalışabilen bir program sadece neyden bahsediyorsun?
MK Okuru20.06.2017 15:06
Online oynadım ne oldu ne geçti elime kanser aptal bir topluluk hiç bir görevi üstelik en basitlerini bile yapamayan tipler sonra ne bileyim botlar kadar eğlence sunamayan bir oyun modu şu gta online
MK Okuru20.06.2017 13:03
rockstar openIV yapımcılarına online da devre dışı bırakmalarını da söyleyebilirdi iptal ettirmeye gerek yoktu
MK Okuru20.06.2017 11:20
Valla, bunu bilmiyordum. Bu adamları haklı çıkarır resmen. Onların Online modu düzeltmek için yaptığı bir hamle demektir. Öyleyse yanlış yapıyoruz.
MK Okuru19.06.2017 18:26
Geteabeşi oyunu elinde olmayanlar puan veremiyor. Sitiimin özelliği bu adamım.
Oyuncularının önemini kavrayamayan firmaların sonu COD:IW gibi olur. Yarın birgün GTA 5'den gelen para bitince yapımcılar hadi yeni gta yapalım diye kolları sıvıycaklar ama o zaman oyunu alan olmadıktan sonra ağlamak yok.
Cod:IW ın Activision için kötü bi deneyim olduğunu düşünmüyorum tek istedikleri para ve bunu yeterince aldılar.Cod her 3 oyunda bir yenileniyor ve sonraki 3 oyun aynı oyunun makyajlanmış hali oluyor.WW de yenilenme oyunu hep yaptığım gibi ww yi alıp diğer 3 oyuna bakmayacağım en son aw de yapmıştım
Oyunun dosyalariyla oynamak, başlı başına yasak zaten. Oyunu modlamak diğer o modu kullanmayan kullanıcılardan sizi farklı kılar. Online oyunlarda mod kullanmak tehlikeli ve yasaktır zaten.. Bunu anlayamamanız ne kötü.
Ne skandalı? Doğru bir karar. Adam 300 milyon Dolar maliyetle oyun yapsın, saçma sapan modlarla içine et.
Red Dead de bu yüzden Pc'ye çıkmıyor. Düşünsenize O muhteşem atmosferin içine edecek dandik modları. 80 milyon satan Gta V, Pc Ye sadece 7 milyon satmış. Rockstar umursamaz.
265 milyon dolara mal olmuş oyun 4 yıl önce toplamda.Maliyetin çok düşük kısmına oyunu port etmişlerdir pcye. 60 dolarlık oyundan 40 dolar kazansalar bile toplam maliyetini çıkartıyor adamlar.Tahminim pcde digital satışlar 40 dolardan fazla kazandırıyordur şirkete.
insidethefire20.06.2017 13:54
MK Okuru, 19.06.2017 03:20 - Adam haklı, aynı fikirdeyim
MK Okuru20.06.2017 12:57
ps3 21 milyon
x360 16 milyon
ps4 15 milyon
xone 6 milyon satmış. PC de kaç sattı bilmiyorum.Ama pcye geç çıktı.O dönem ps3e almıştım, pcye çıksaydı pc tercih edebilirdim fiyata bağlı tabi :) Tabi pcyede sattı, neye çıksa satar GTA 5 mal gibi kavga etmeyin.Neyin peşindesiniz...
MK Okuru20.06.2017 11:19
Ya şu Warehouseman a cevap yazılmaması gerektiğini öğrenin artık ya? Troll ya da ergen bu adam. Her yorumu saçma sapan şeyler. Biz böyle kudurunca adam zevk alıyor. "PC tek başına platformm..." Bu ne demek ya? Kimse bu kadar kalın kafalı, boş olamaz. Ciddiye almayın artık ya!
minininja20.06.2017 09:45
"PC" tek başına platform denmiş, sanki GTA 5, 796 ayrı konsola çıktı. PS3, PS4 X360, XONE olarak 4 konsol sayarsak, çok da zor olmayan bir hesapla pc'e oranla yine 2 katından daha fazla bir satış rakamı elde ettiği gerçek. Yani bütün konsollar pc'i sırayla tokatlamış.
MK Okuru19.06.2017 19:59
Hayatımda gördüğüm en gereksiz yorum senindir heralde,7 milyon az yani öyle mi o zaman uncharted god of war yapmasın sony 80 milyon satmayacaksa ne halta yapıyor acaba,7 milyonun kaç paraya tekabül ettiğini bilmeyen cahil hesapla sonra gel.Önemli mi değil mi sonra konuş.
Fratos19.06.2017 17:59
Yorumuna sonuna kadar katılıyorum. GTA V modları saçmalıktan ibaret.
Rahro Uth19.06.2017 16:03
Kıskandın di mi doğruyu söyle.
MK Okuru19.06.2017 13:37
12:07 Ayriyetten Dota'da bir zamanlar moddu. :)
MK Okuru19.06.2017 12:35
İlgilenen var ki modlar yapılıyor. Ne kadar saçma olursa olsun sevenler olacaktır. Hem mod indirmek zorunlu mu ki oyunun içine etsin?
MK Okuru19.06.2017 12:07
Cehalet paçalardan akıyor. Şu an efsane olan pek çok oyun mod olarak başladı. En bilinen örnegi CS.. Half Life'ın moduydu. Mod tutunca Valve dava etmedi adamları gel bizde çalış dediler. Bu sayede CS dogdu.
MK Okuru19.06.2017 11:56
Dostum, adamlar mod yapiyor diye o modlari oynamak zorunda degilsin ki. Isteyen orjinal halinde oynar isteyen cesitli modlarla. Oyunu bozan bir sey degil yani bu. Ayrica unutmayalim ki dunyanin en populer oyunlarindan biri olan Counter Strike bile zamaninda Half Life in moduydu. Mod candir :D
MK Okuru19.06.2017 11:50
hadi oradan be! o modlar olmasa 5. oyun resmen çöp!
MK Okuru19.06.2017 11:42
(Emc) Konsollar için 80 Milyon adet satan firma nasıl o modlar sayesinde satmış olabilir açıklarsan sevinirim ?
MK Okuru19.06.2017 11:23
Esasen modlar yüzünden bu kadar çok kişi pc'de oynuyor. Skyrim buna en büyük örnektir. Hem zaten kimse kimseyi modla oynaması için zorlamıyor arkadaşım. Size ne ya?
MK Okuru19.06.2017 11:19
Ya kardeş isteyen mod kurup oynasın isteyen modsuz oynasın. Sanki oyuna mod kurunca senin oyununun bozuluyormuş gibi yorum yapmışsın. Son olarak sadece Steam de 7 milyon satmış. Kutulu satışlar ve Rockstar'ın kendi sitesinden yaptığı satışlarla 10 milyonu bulur. Buda pc için önemli rakam.
MK Okuru19.06.2017 11:16
03:20, kardeş öyle değil.
Modlar oyun yapımcılarının da işine gelir. Hatta Bethesda gibi bunu sömürü aracı olarak da kullanabilirler.
Oyunun içine edilmesi onların derdi değil. Saçmasapan modlar var, yasaklanmamış.
Modun içeriğiyle alakalıdır, vardır bir sebebi. Yani özel bir sebebi.
emc19.06.2017 10:53
O modlar sayesinde satılıyor olabilir, Birde burdan düşün.
zaten kötü bir oyundu. neyi bu kadar methedildi büyütüldü hiç anlayamadım. seriden de nefret eden birisi falan değilim. hatta gta 4 dü ağzım açık oynamıştım. 5. oyunda çizgi filme döndürdüler olayı. yazık
Mod oyunun çıtasını bayağı ileri taşıyor olmalı ki rockstar games`in bi tarafları tutuşmuş belli ki..tabi gta 6 yı çıkarırken modların grafik kalitesini yakalayamayacak olsalar gerek ki böyle isyanda bulunmuşlar..kapitalizm işte başyapıt,maşyapıt fasa fiso kavramlar bunlar..
OpenIV mod değildir, sadece offline modlamayı sağlayan bir dll injector scriptidir.
Siz haberi böyle yapınca, kro-kıskanç-saf konsolcularda ohh iyi olmuş demiş. Modları resmi olarak destekleyen bir çok firma var. Sorun modlar değil, R* ve Take2'nun hala bir anti-cheat geliştirmemesidir...
Rockstar sonuna kadar haklı. Keşke aynı şeyi konsollardaki modderlar için de yapabilseler. Saçma sapan modlar ve hilelerle gta online'ı berbat ediyorlar. Ayrıca adamlar online için para kartı satın alanların haklarını da gözetmek zorunda.
Sanırım online'da hileleri durdurman için bu kararı vermişler. Ama eğer öyleyse offline'da serbest olmalı. Hatta co-op'ta serbest olmalı. Bir tek online'da engellesinler.
Gözümüzde kahraman olan tüm o efsane firmalar birer birer düştü be..
Ubisoft, Rockstar, BioWare.. "Ya kahraman olarak ölürsün, ya da kötü olacak kadar uzun süre yaşarsın" (Batman miydi?..)
Bethesda tam ucda, ama bunlara benzeyecek gibi..
https://youtu.be/v5QGXi10U8c
Darısı Bethesta' nın başına demeye gerek kalmadan onlar da muhteşem bir hamleyle ücretli mod sistemine geçerek oyuncuyu moddan soğutmaya yönelik doğru bir adım attılar. 1000 tane mod yüklenen Skyrim'i her an çöktü çökecek diye oynama stresini neden yaşayayım?
Destekleyeceğim tek mod, gerçi mod değil yama demek daha mantıklı, yerelleştirme paketi yani Türkçe yama. Başta Telltale oyunları gibi sadece hikaye bazlı oyunlar olmak uzere tum oyunları anlayıp oyuna olan hakimiyeti arttırmak için faydalı bence.
Red Dead de bu yüzden Pc'ye çıkmıyor. Düşünsenize O muhteşem atmosferin içine edecek dandik modları. 80 milyon satan Gta V, Pc Ye sadece 7 milyon satmış. Rockstar umursamaz.
Siz haberi böyle yapınca, kro-kıskanç-saf konsolcularda ohh iyi olmuş demiş. Modları resmi olarak destekleyen bir çok firma var. Sorun modlar değil, R* ve Take2'nun hala bir anti-cheat geliştirmemesidir...
Ubisoft, Rockstar, BioWare.. "Ya kahraman olarak ölürsün, ya da kötü olacak kadar uzun süre yaşarsın" (Batman miydi?..)
Bethesda tam ucda, ama bunlara benzeyecek gibi..