ArtılarGothic 3 ve 4 arasındaki boşluğu dolduruyor, bazı yenilikler
EksilerHalen teknik problemler devam ediyor
Piranha Bytes’ın 2001’de piyasaya sürdüğü Gothic, yeni bir serinin
başlangıcıydı. Yapım isimsiz kahramanı (Serinin diğerlerinde de ismi açığa
çıkmadı), kendine has dünyası, oynanışıyla ilgi çekmişti. Hikaye Gothic 2 ile
kaldığı yerden devam etti. Daha sonrasında Almanya’da 2003’te İngilizce olaraksa
2005’te Gothic 2’nin ek paketi The Night of the Raven piyasaya sürüldü. Piranha
Bytes boş durmadı ve Gothic 3’ü geliştirdiğini açıkladı. Uzun bir gelişim
sürecinden sonra raflardaki yerini alan Gothic 3, ne yazık ki hayal kırıklığı
yarattı. Aslında yapım temel olarak yenilikleri, geniş oyun dünyası ve zamanı
için grafikleriyle iyiydi, ancak resmen bir bug tarlası olması oynanabilirliği
etkiliyordu. Genel olarak ele alırsak Gothic serisinde hep teknik problemler baş
gösterdi. Piranha Bytes her ne kadar başarılı bir seri yaratmaya çalışsa ve
Gothic’in kendine has sevenleri olsa da, serinin bug’ları birçok oyuncuyu da
soğuttu diyebiliriz. Gothic 3’ten sonra JoWood ile Piranha Bytes’ın yolları
ayrıldı. Gothic’in lisans hakkı JoWood da kalırken, Piranha Bytes da 2009’da
piyasaya sürecekleri Risen isimli proje üstünde çalışmaya başladı.
JoWood, Gothic 4’ü duyurdu ve oyunu Spellbound’un (Helldorado, Desperados
1-2’nin yapımcısı) geliştirdiğini açıkladı. Tam adıyla Gothic 4: Arcania büyük
bir ihtimal 2009’da piyasaya sürülecek. Yapım Helldorado ve Desperados 2’de
kullanılan Trinigy motorunun bir hayli modifiye edilmiş bir versiyonuyla
hazırlanıyor. Gothic 4 halen geliştirile dursun, JoWood’tan 2 sene sonra Gothic
3’ün ek paketi de sonunda geldi.
İsimsiz bir garip kahraman
Gothic 3 - Forsaken Gods, geliştirilmekte olan Gothic 4 ile Gothic 3 arasındaki
boşluğu dolduran bir nevi köprü görevini üstleniyor. İki oyun arasındaki senaryo
boşluğunu ve olayları ele alıyor. Myrtana’da barış sağlanıyor. İsimsiz
kahramanımız ve Xardas güçlerin dengede olması için zaman ve mekanda bir
yolculuk yapıp bilinmeyen, gizli farklı bir yere gidiyorlar. Ancak onların
gitmesinden sonra Orc’lar ve insanlar arasında yeniden anlaşmazlıklar oluyor,
tekrar savaş çanları çalmaya başlıyor. İsimsiz kahraman yeniden barışı sağlamak
için gizli yerinden geri dönüyor ve Myrtana’da uyanıyor.
Forsaken Gods’a başladığımızda Screenshot’larla yapılmış bir sinematikle olaylar
anlatılıyor. Evin içinde kendimizi bir başka karakterle konuşurken buluyoruz.
Burada kontrol elimize geçiyor. Baştan belirteyim, Forsaken Gods tek başına
oynanabilir bir ek görev paketi, yani ana oyuna ihtiyaç duymuyor. Ek paket
Gothic 3 ile genel olarak aynı temele sahip, ancak bazı yeniliklere sahip.
Bunlardan ilki dövüş sisteminde yapılan düzeltmeler. Sistemin üstünden biraz
daha elden geçtiği kendini belli ediyor. Aslında Gothic 3’e çıkan yamalarla
dövüş sistemi üstünde yapılan düzeltmeler vardı, ama Forsaken Gods’ta biraz daha
denge sağlanmaya çalışılmış denilebilir. Dövüşürken gerçekleşen bazı saçma
teknik problemler ortadan kalkmış. İyileştirilen sisteme ek olarak yeni
hareketler de eklenmiş. Dövüş sistemi dışında ara yüz de yapılan
iyileştirmelerden nasibi almış. Ana oyuna göre Forsaken Gods’ta ara birim daha
kullanıcı dostu olmuş denilebilir. İstenilenlere biraz daha kolay
ulaşılabiliyor.
Geniş dünya
Gothic’in her zaman bildiğimiz geniş ve canlı dünyası, Forsaken Gods’ta aynı
şekilde önümüzde uçsuz bucaksız olarak yayılıyor. Bu yaşayan dünyada NPC’ler
gene kendi hayatını sürdürmeye devam ediyor. Ana oyundaki yaratıklar aynen
duruyor, ancak bunlara ek olarak yeni yaratıklar ve rakipler yer alıyor.