Ziva Dynamics tarafından Unreal Engine 5 grafik motoru temeli ile geliştirilen yüz animasyon sisteminin beta sürümü yayınlandı.
Unreal Engine grafik motoru ile ilgili şimdiye kadar birçok önemli gelişmeyi size aktarmıştık. Firma son dönemde yüz animasyonları konusunda önemli atılımlar yapıyordu. Hatta MetaHuman Creator isimli araç ile bu konuda iyi bir işe imza atıldığını daha önce size aktarmıştık. Ziva Dynamics firması ise Unreal Engine 5 grafik motoruyla geliştirdiği ZRT Face Trainer ile bu işi birkaç adım daha ileri götürmeyi başarmış.
Göreceğiniz en gerçekçi yüz animasyonu
İşte Ziva Dynamics, Face Trainer isimli bu yeni yüz animasyon sisteminin beta sürümünü yayınladı. Yeni bir makine öğrenimi eğitimli bulut tabanlı yüz animasyon sistemi olarak adlandırılan uygulama gerçek zamanlı olarak videoda da gördüğünüz gibi en gerçekçi insan ifadelerini gösterebiliyor. Yayınlanan örnek video ise 4K ve 60 fps ile çekilmiş.
ZRT Face Trainer'ın temel özellikleri şu şekilde;
ZRT Face Trainer, 15 TB'ın üzerinde 4D tarama verisi içeren bir kitaplık üzerine kurulmuştur.
ZRT yüz noktaları, 72.000'den fazla eğitim şeklini ve yeni yüz pozlarını ifade edebilir.
ZRT yüz noktaları, çalışma zamanında yalnızca 30 MB veri içeriyor ve gerçek zamanlı kare hızlarında (tek bir CPU iş parçacığında 3ms/kare) çalışıyor.
zaten istenilen real life grafikler ps5 ve Series x i böyle bekliyoduk her oyunu real life kalitesinde çalıştıracak donanım koyması gerekiyorlardı bir çip bile koysalar yetiyordu amma velakin hayal kırıklığı yaşattılar
Bunun bir adım ötesi 3d graphics yerine fotoğrafların makine öğrenimiyle eğitilerek real time animasyonlar yapılması olabilir. Gerçekten muazzam. Fakat neden cpu üzerinde çalışıyor? 3ms/kare zamanda execute ediliyorsa geriye program için 13ms/kare kalıyor. Bunun yerine ekran kartında yapılamaz mıydı