God of War Ragnarok ödülü neden kaybetti?

Murat Oktay 10.12.2022 - 14:21
The Game Awards ödülleri açıklandı. Artık bize düşen de bir kesim tarafından beklenen Ragnarok'un neden en iyi oyun seçilmediğini yorumlamak.

Geçtiğimiz gün gerçekleşen The Game Awards'ın en büyük ödülü Yılın Oyunu için iki aday vardı. Bizi Elden Ring ve diğeri de God of War Ragnarok. Her iki oyun da uzun süre başabaş yarıştı ve Yılın Oyunu Ödülünü kazanan Elden Ring oldu. Peki God of War Ragnarok ödülü neden alamadı? İçeriği okurken God of War Ragnarok'un kötü bir oyun olduğunu düşünmeyin. Aksine son derece başarılı bir yapım olduğuna inanıyorum. Zaten toplandığı bir sürü ödül de bunun en önemli göstergesi ancak en büyük ödülü alamadı. Önemli olan da bunun altında yatan sebepler.

Yılın Oyunu sadece oyunun kalitesine bakmıyor

Hemen söyleyeyim, her sene olduğu gibi önümüzdeki günlerde Merlin'in Kazanı Yılın Oyunları Anketi yaında olacak. Bu ankette Türk oyun severlerin tercihlerini göreceğiz. Ankette ben de oy kullanacağım elbette. Kişisel tercihimi anketi etkilememesi açısından yazmıyorum. Ancak sonucun The Game Awards'dan farklı olacağını da düşünmüyorum.

God of War çıkmadan çok önce duyuruldu. Hatta duyurusu yapıldığında PlayStation 5 bile satışa çıkmamıştı. Ancak PS5'in pazarlama stratejisi gereği oyunlarının önden duyurulup konsolun satışında etken olması açısından önemliydi. Ayrıca oyun da satışa çıktığında Sony tarihinin en hızlı satan yapımı olarak da tarihe geçti. Ancak bu onu 2022'nin en iyi oyunu yapmaya yetmedi.

Bunun altında yatan en büyük sebeplerden biri Kratos'ta yaşanan değişimler olduğu söylendi. Firma, son dönemde bünyesine dahil ettiği kadınlar ve LGBTQ geliştiricileri Kratos'un yumuşamasına sebep olması ile suçlandı. Her zaman aşırı sert olan Kratos'un Ragnarok'ta daha insancıl davranıyor olmadı bir kesim kitleyi üzdü. Ayrıca çeşitliliğin desteklenmesi ve ırkçılığın önüne geçilmesi için atılan bir hamle olarak görünen siyahi Angrboda karakteri de ırkçı kesimin tepkisini çekti. Bu haklı oldukları anlamına gelmese de oyunun eksi puan hanesine eklendi.

God of War Ragnarok ödülü neden kaybetti?

Bir diğer nokta ise oyunda hikaye anlatımına verilen aşırı önem. Dövüşün ortalık yerinde bile aksiyonu kesip bir şeyler anlatmaya odaklanması eksi puanları getiren etkenlerden biri. God of War'un hikayesi her zaman en ön plandaydı. Ancak Ragnarok'ta bu anlatımın aşırıya kaçması oyuncuları da oynanıştan koparıyordu.

Bunları yan yana eklediğimizde Ragnarok oyunseverlerin tepkisini çekmiş olacak ki ilk sırada yer almasını uygun görmediler. Ayrıca o Thor nedir arkadaş? Oyun Thor'un duygusal olarak çöktüğü döneme mi denk geliyor? İri yarı, kaslı bir Thor beklerken sunulan karakter benim kişisel olarak da sinirlerimi bozdu...

Unutmadan, Ragnarok ödül töreni sonrası Metacritic'te eleştiri yağmuruna tutuldu ve oyuncu puanı 7.9'a kadar geriledi. Elden Ring ise 7.7 oyuncu puanına sahip.

Yorumlar 120
MK Okuru
MK Okuru 21.12.2024 09:13
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.12.2022 03:36
Kılıcı sallama ses efektini Cüneyt Arkın filmlerindeki sesi ile aynı olan oyuna en iyi oyun ödülü verdiler ilginç ????
MK Okuru
MK Okuru 14.01.2023 15:53
Bloodborne DS sekiro oynayanlar asıl elden ringin dlc olduğunu görürdü. Elden ring eski souls oyunlarının içeriğinden besleniyor. Aynı zindanlar aynı bosslar aynı mekanikler cilalanarak sunulmuş. Yoksa mümkün değildi 4 senede 150 saat oynanışı olan bir oyun yapmak.
MK Okuru
MK Okuru 20.12.2022 09:33
Zaten bu dediklerine katılıyorum oyun oynanış olarak sıkmıyor. Çeşitlilik sunuyor ve tekrar oynayabiliyoruz. İşte bilemiyorum belki Mafia, Silent Hill, Half-Life gibi bir kuşakta büyüdüğümüz için hikaye sunumu arıyorum. Teşekkür ederim ama açıklamaların için..
MK Okuru
MK Okuru 19.12.2022 14:56
Şöyle anlatiyim, oyunun beni asıl sarma nedeni sunduğu sonsuz build variety idi. Diğer bütün souls oyunlarının toplamından daha çok silah/spell var ve birçoğu oldukça viable. Bu yüzden tekrar tekrar oynayıp hiç sıkılmamak mümkün. Hikayesinin derinliğini görmek için youtube'a bakabilirsin istersen.
MK Okuru
MK Okuru 18.12.2022 23:57
Buda yeni moda galiba adam oyunu oynamiyor muabbeti. Yoo oynuyorum aşırı sarmadi sarmak zorunda mi? Ben önceki arkadaşın dediği gibi daha hikaye odakli oyunlari seviyorum. Ha pes etmedim suan o red wolf bossundayim. Baya zorluyor ama eğleniyorum oynarken. Sadece abartıldığı kadar sevmedim.
MK Okuru
MK Okuru 17.12.2022 09:30
15.09 boş ver kardeş, adam oyunu oynamıyor zaten. Burda oynuyorum yazmasına aldanma. Belli ki youtube dan izliyor üç kağıtçı. :))
MK Okuru
MK Okuru 15.12.2022 15:09
@09:44 Hikayeyi önüne sermiyorlar diye elle tutulur olarak görmen ilginç. FromSoftware oyunları hikayeyi "show not tell" yoluyla anlatımıyla bilinir zaten. Hikayeyi anlamak istersen oyunu didik didik edip ya da videolar izleyip anlarsın, film gibi önüne sunulmasını bekliyosan çok beklersin :)
MK Okuru
MK Okuru 15.12.2022 09:44
Şahsen ben oyunu oynuyorum şuan. Çok aşırı ilerlemedim doğruya doğru ancak şu ana kadar fikrimi değiştirebilecek birşey ile karşılaşmadım. Grafikler ortalama hikayeye dair elle tutulur birşey yok. Hala merakla bekliyorum insanlaın bukadar abarttığı ne göreceğim diye. Sabır bakalım devam edelim :)
MK Okuru
MK Okuru 13.12.2022 13:45
Her alanda iyi, hatta mükemmel zaten. Oyunun mükemmel bir ses dizaynı olduğunun en büyük kanıtı gözü kapalı oyunu bitirenler. Oyunu oynamadan 1 dakikalık video izleyerek laf atmanız çok komik.
MK Okuru
MK Okuru 13.12.2022 10:04
Game of the year kategorisi hepsini kapsıyor olmalı. Her alanda iyi olmalı grafikleri ve sesleri dünyayı kurtaran adam gibi :)
MK Okuru
MK Okuru 12.12.2022 12:54
Ses efektleri ve müzik ile ilgili olan ödülü zaten Elden Ring değil, GoW aldı. Başka alakasız bir yorumun var mı acaba? :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.01.2023 15:46
Angrboda mitolojide sarışın mavi gözlü olarak geçiyorsa öyle yapılmalıydı. Oyun mısırda geçse ve orada da sarışın ya da çekik karakterler olsaydı ona da tepki gösterecektik sizin kafanızın almadığı nokta bu.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2022 15:30
Elden ringi bayila bayila 1500 saat oynadim ama god of war i bitiremeden biraktim. Yilin oyunu olamamasi bana gore cok yerinde.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.12.2022 12:58
btw elden ring zorlugunu gow ile kiyaslamislar souls yeni bi tur oldu zaten kitleyi ceken kisim old style zorlukta olması her oyun zor olmak zorunda değil her kitleye hitap edebilmeli bence ben bi bossu 5728 kez öldürmeyi denemekten gram zevk almiyorum mesela
MK Okuru
MK Okuru 20.12.2022 09:35
Boşa tartışıyoruz aynen bizler eski nesil oyuncular olduğumuzdan Goty bizim için herşeyi kapsıyor hikaye sunumu, görsellik, müzikler sadece gameplay değil.. Eskiden böyleydi en azından ama ne desem boş.. İyi oyunlar sizlere
MK Okuru
MK Okuru 19.12.2022 14:53
Kardeşim sana zaten anlatıyoruz ama olayı çarpıtan, sırf kendini haklı göstermek için karşısındakini anlamaya zerre çaba göstermeyen birisin, daha fazla uzatmaya gerek yok. Hayal dünyanda yaşamaya devam et sen belki bir gün anlarsın GotY olayını :)
MK Okuru
MK Okuru 19.12.2022 00:00
Anlamadim biladerim anlatsana bi. Neyin havasi bu oyunu sevmeyen bir suru insan var. Ben de onlardan biriyim ve fikrimi soluyorum sana mi sorcam fikrimi sorarken kufur etceksen de et mantikli bir aciklama bekliyorum sadece steam de begenildi vs vs den daha fazla. Herkes klavye basinda artist olmuş..
MK Okuru
MK Okuru 17.12.2022 09:25
12.58 la oğlum illa kendine hakaret falan mı ettirmeye çalışıyorsun? Adam sana düzgünce anlatıyor, sen hala steam 2d oyunlarda olumlu yorum alıyor diye saçma sapan konuşuyosun. 2 d oyunlar olumlu yorum alamaz mı? İnsanlara hitap ettiği sürece piksel tarzdaki oyunlarda olumlu yorum alır anladın?
MK Okuru
MK Okuru 16.12.2022 14:07
Olayı çarpıtmıyorum kardeşim, sen çoğunluğa hitap etmiyor diyorsun ben de ettiğini örneklendirerek gösteriyorum. Hitap etmediği birçok kişi var demiyosun, çoğunluğa hitap etmiyor diyorsun, arada büyük bir fark var :) Oyunu savunma amacıyla değil yanlışını düzeltme amacıyla yazıyorum, çarpıtma lütfen
MK Okuru
MK Okuru 16.12.2022 09:05
E sen de olayi carptiriyorsun ama ben sana bu tarzin hitap etmediği birsuru insan var diyorum sen gidip bana steam örneğini veriyorsun. E steamde cok basic 2d oyunlar da cok olumlu puani alabiliyor. Olabilir elden ring tutkunusundur ama bir seyi savunurken geneli de dusunmek lazim degil mi?
MK Okuru
MK Okuru 15.12.2022 15:12
Kardeşim yazdığımdan "steam'da olumlu oyun GOTY seçiliyor" sonucunu nasıl çıkardığına dair hiçbir fikrim yok. Çoğunluğa hitap edilmiyor denilen bir oyunun belli ki oy verenlerin %98'ine hitap ettiğini açıklıyorum, GOTY seçilmesine dair hiçbir şey yazmadım. Lafları çarpıtmak yerine anlamaya çalışsan.
MK Okuru
MK Okuru 15.12.2022 09:42
Steam yorumlarında monkey island da çok olumlu gözüküyor. Ama ödül almadı? Yani steamde çok olumlu bilmemne yazınca mı game of year oluyor? :) Bence senin yazdığın komik olmuş verdiğin örnek yani :))))
MK Okuru
MK Okuru 13.12.2022 13:47
Senin tercih ettiğin oyun seçilmedi diye oylar işe yaramadı demen komik. Steam sayfasında %98 pozitif olan bir oyunun çoğunluğa hitap etmediğini savunmak da ayrı komik. Steam yorumları da mı şaibeli o zaman? :)
MK Okuru
MK Okuru 13.12.2022 10:03
Gerçekten oylar işe yaradı mı bunu düşünüyor musun? Düşünüyorsan konuşmaya gerek yok pek bence. Yorumu yazan arkadaşa katılıyorum game of the year çoğunluğa hitap etmeli ve bir boss kesmek için 5593490930 kez ölmek bir çok kişiye keyif vermiyor.
MK Okuru
MK Okuru 12.12.2022 12:57
Demek ki insanların büyük bir çoğunluğuna hitap ediyor ki oylamalarda o seçildi, değil mi?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.12.2022 12:30
Çünkü aynı oyuna iki kez ödül veremezsin. GOW 2018'in dlc si gibi bişey bu oyun.
MK Okuru
MK Okuru 15.12.2022 15:13
Aynen kardeşim oynamadığın oyunlara beceremediğin için laf sallamaya devam et. Yıllardır yapılan en geniş ve büyük açık dünya oyunlarından birisine bölüm yapmaya gerek duymamışlar demen komik :)
MK Okuru
MK Okuru 15.12.2022 08:30
sekiro ile mantık aynı elder ringin ortak noktasıda ucuz zorluk sistemi zor yap aynı yeri tekrar tekrar oynasın ağır işsizler böylece yeni bölüm yapmaya gerek yok ne kadar kalitesizlik o kadar ödül temelde klon oyunlar
MK Okuru
MK Okuru 14.12.2022 12:34
Bu oyuna Sekiro klonu diyosan Sekiroyu da Elden Ring i de oynamadığın o kadar belli ki
MK Okuru
MK Okuru 14.12.2022 12:28
Salla salla, oyunun sekiroyla hiç alakası yok. Tek alaka bonfire sistemi. Aynısı god of war'da da var fast travel hatta tüm oyunlarda.
MK Okuru
MK Okuru 14.12.2022 11:41
16:06 sekiro ile elden ring oynanış ve mekanik olarak alakası bile yok ayrıca elden ring i oynayabileceğin birçok varyasyon var istemediğn kadar silah büyü var ama gow un ilk oyundan hiç bir farkı kaybetmesindeki en büyük sebep bu
MK Okuru
MK Okuru 13.12.2022 16:06
Sekironun klonuna verdiler ama
Kalan Karakter: 300 Gönder
God of War Ragnarok ödülü neden kaybetti?
İlginizi Çekebilir