Bildiğiniz üzere dün EA Games, neredeyse 20 yıldır kendi bünyesinde çalıştırdığı Visceral Games'i kapatmıştı. Dead Space, Dante's Inferno ve Battlefield Hardline gibi oyunların yapımcısı olan Visceral Games'in kapatılmasının temel sebebi ise stüdyonun bazı oyunlarının EA'e zarar ettirmesi ve son olarak üzerinde çalıştıkları Star Wars oyunu olmuştu. Bir açık dünya TPS oyunu olması planlanan Star Wars oyunu EA'e yapılan sunumdan sonra stüdyo değiştirilmesi kararına varılmış. Bu da Visceral Games'in sonu oldu.
Son zamanlarda çıkmakta olan çoklu oyuncu oyunlarda bu tarz problemler yaşanmadığı için de Single Player ve çizgisel hikayeli oyun geliştiricilerinden büyük tepki yağmakta. Tepki gösterenlerden biri ise God of War'ın oyun direktörü Cory Barlog. Resmi Twitter hesabından yaşadığı hayal kırıklığını dile getiren Barlog, çizgisel hikayeli oyunların oyunculara hala hitap ettiğini belirtti. Barlog'un kendisi bir seferinde God of War için bir tur otobüsü benzetmesi yapmıştı. Bu sayede oyuncular otobüsten inebilir etrafı keşfedebilir ve işleri bitince otobüse geri binip turlarına devam edebilir.