Ghost of Yotei, Eylül 2024'te düzenlenen PlayStation State of Play etkinliğinde duyurulan oyun, etkinliğin sona saklanan büyük kapanış lansmanı olarak karşımıza çıkarak ilk tanıtım fragmanı gösterilmişti. Gösterilen fragman, açık dünya deneyimi ve yeni kahraman Atsu'nun hikayesine dair ilk ipuçlarını sunarak büyük heyecan yarattı.
Sucker Punch tarafından geliştirilen ve Ghost of Tsushima'nın devamı niteliğinde olan bir aksiyon-macera oyunu Ghost of Yotei'nin 2025 yılında piyasaya sürüleceği açıklandı. Sony, Ghost of Yotei yalnızca PS5'te piyasaya sürüleceğini ve yeni nesil teknolojiden yararlanmak için tasarlandığından ötürü PS4 gibi önceki nesil konsollarda mevcut olmayacağını açık bir şekilde belirtti. PC sürümü duyurulmamış olsa da, Tsushima'da olduğu gibi bir PC sürümünün mümkün.
Oyun, Japonya'nın Edo döneminde (1603 yılı) geçen bir hikaye ve Jin Sakai'nin olaylarından 300 yıl sonrasını konu alıyor. Atsu adında bir kahramanın rolünü üstlenerek Japonya'nın Hokkaido bölgesindeki Yotei Dağı çevresinde geçen gizemli bir maceraya atılacağız.
Ghost of Yotei, kimlik arayışı, hayatta kalma ve avlanma temalarını işleyerek, oyuncuları derin ve anlamlı bir hikayenin içine çekmeyi hedefliyor. Atsu'nun hikayesi, "Ghost maskesi" takan yeni bir efsanenin doğuşunu konu alıyor ve bizleri Japonya'nın kuzeyinde tehlikeli ve gizemli bir yolculuğa davet ediyor. Yapımın, tek oyunculu, anlatı odaklı sistemiyle, Ghost of Tsushima'nın ruhunu koruyarak yeni mekanikler ve oynanış iyileştirmeleri sunarak bizlerle buluşacağını da gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz.
Ghost of Yotei'nin Eylül 2024'teki PlayStation State of Play etkinliğinde gösterilen fragmanı, ilk ipuçlarını sundu. Fragman, Atsu adındaki yeni kahramanın hikayesini ve Japonya'nın kuzeyindeki gizemli atmosferi tanıtarak merak uyandırıyor. Yotei Dağı çevresinde geçen bu maceranın görsel estetiği, geniş çimenli alanlar ve karlı manzaralarla dikkat çekmekte.
Fragman ayrıca, "Japonya'nın kuzeyine kaybolmak için gelen insanlar" temasını işleyerek, hikayenin karanlık ve gizemli yönüne dair ipuçları da sunmakta. Ayrıca oyunun dünyasının tehlikeli ve büyüleyici atmosferi, sinematik geçişler ve etkileyici görseller de, neden eski nesil konsollara gelmesinin pek mümkün olamayacağını da gösteriyor.
Ghost of Yotei'nin oynanış mekanikleri, Ghost of Tsushima'dan tanıdık öğeleri korurken, yeni mekanikler ve oynanış iyileştirmeleri ile zenginleştiriliyor. Oyunun ana karakteri Atsu, önceki kahraman Jin Sakai'ye kıyasla daha çevik ve gizlilik odaklı bir oynanış sunuyor. Çift kılıç kullanımı ve ateşli silahlar, Atsu'nun dövüş stiline yeni bir boyut katıyor.
Dövüş sistemi ve silahlar, Ghost of Yotei'nin en dikkat çekici yeniliklerinden biri olmuş. Çift kılıç kullanımı, fragmanda görüldüğü üzere hızlı saldırılar ve akıcı kombinasyonlarla daha agresif bir dövüş tarzı sunmakta. Ayrıca, Edo döneminin tarihi dokusuna uygun olarak oyunda ateşli silahlar da yer alıyor. Atsu'nun silah kullanabilmesi, düşmanlarla mesafeli çatışmalara girebilmesine olanak tanıyor. Kılıç dövüşü, yine oyunun temel mekaniklerinden biri ve Ghost of Tsushima'daki gibi durumlara göre değişen duruşlar ve çeşitli saldırılar geri dönüyor.
Ghost of Yotei, gizlilik mekanikleri ile oyunculara stratejik oynanış seçenekleri sunuyor. Avlanma teması, oyunda gizlilik unsurlarının önemli bir rol oynayacağını gösteriyor. Gölgelerden saldırma, yüksek noktalardan düşmanları izleme ve sessiz infazlar gibi klasik gizlilik mekanikleri oyunda yer alacak. Ghost maskesi, psikolojik savaş yapma yetenekleri oyuna yeni bir stratejik boyut da kazandıracak gibi görünüyor. Bu sayede, düşmanlarını korkutma ve dikkatlerini dağıtma gibi taktiksel hamleler yapabileceğiz.
Oyun, Japonya'nın kuzeyindeki Yotei Dağı çevresinde geçen geniş bir açık dünya deneyimi sunuyor. Geniş çimenli alanlar ve karlı manzaralar, bizleri keşfe teşvik ederken, çevresel gizlilik unsurları oyuncuların stratejik hareket etmesini sağlıyor. Karın iz bırakması veya çimenlerin hareket etmesi gibi detaylar, düşmanları kandırmak için kullanılabilecek. Ayrıca, Hokkaido'nun vahşi doğasında beklenmedik tehlikeler ve çeşitli düşman türleri ile karşılaşılacak, bu da sürekli olarak tetikte olma zorunluluğu getirecek.
Sucker Punch, Ghost of Yotei'ye yeni mekanikler, oynanış iyileştirmeleri ve yeni silahlar ekleyerek seriyi daha da geliştirmeyi hedefliyor. Dinamik hava koşulları ve çevre etkileşimleri, oyuncunun stratejilerini doğrudan etkileyerek oynanışa daha fazla derinlik katacak. Firma ayrıca, hızlı ve akıcı animasyonlar, dövüşlerde daha sinematik bir deneyim sunmayı amaçlamış. Ghost of Tsushima'daki mükemmel dövüş sistemi, Ghost of Yotei'de çift kılıç kullanımı, ateşli silahlar ve geliştirilmiş gizlilik mekanikleri ile daha da çeşitlendirilmiş görünüyor.
Ghost of Yotei'nin düşmanları, oyunun karanlık ve gizemli atmosferini güçlendirecek şekilde tasarlanmış. Hikaye, Atsu'nun Japonya'nın kuzeyinde avlandığını ve aynı zamanda her Ronin'in onun peşinde olduğunu vurguluyor. Bu nedenle, oyunda düşmanların hem avcı hem de av rolünü oynayacağı bir dinamik kurulmuş durumda. Atsu'nun yolculuğu boyunca karşılaşacağı düşmanlar, hem fiziksel hem de psikolojik tehditler oluşturacak şekilde çeşitlendirilmiş.
Oyunun ana düşman gruplarından biri, organize samuray klanlarına bağlı olmayan, kendi başlarına hareket eden usta savaşçılar Roninler olarak karşımıza çıkıyor. Edo döneminde toplumsal hiyerarşilere karşı çıkan ve kendi kurallarıyla hareket eden bu Roninler, Atsu'nun yolculuğunda zorlu rakipler olacaklar. Fragmanda da belirtildiği gibi, “buradaki her Ronin senin peşinde” cümlesi, Atsu'nun sürekli olarak takip edildiğini ve pusuda bekleyen düşmanlarla karşılaşacağını gösteriyor. Bu düşmanlar, hem bireysel yetenekleri hem de grup taktikleriyle Atsu'yu köşeye sıkıştırmaya çalışacaklar.
Oyun, samurayların barışçıl bir dönemde hayatta kalma mücadelesini işlediği için, samuraylar da hem dost hem de düşman olarak karşımıza çıkabilecek. Ancak Atsu'nun “Ghost maskesi” takarak efsaneleşmesi, bazı samurayların onu korkulan bir düşman olarak görmesine neden olabilir.
Yotei Dağı ve çevresi, beklenmedik tehlikelerle dolu bir açık dünya sunuyor. Hokkaido'nun vahşi doğasında, sadece Roninler ve samuraylarla değil, aynı zamanda doğanın kendisiyle de mücadele etmek gerekecek. Karlı manzaralar ve çetin hava koşulları arasında hayatta kalmaya çalışırken, yırtıcı hayvanlar ve gizemli doğaüstü varlıklarla da karşılaşacağız. Bu tehlikeler, Atsu'nun düşmanları kadar tehlikeli olabilir ve oyuncuların çevreyi dikkatlice gözlemleyerek stratejik hareket etmelerini gerektirecek.
Atsu'nun hikayesi, avcı ve av arasındaki ince çizgide ilerliyor. Düşmanlar sadece fiziksel güçleriyle değil, aynı zamanda psikolojik etkileriyle de zorlayacaklar. Bu sebeple, düşmanlarımız sadece savaşılması gereken engeller olarak değil, aynı zamanda karakterimizin gelişimini etkileyen güçlü hikaye unsurları olarak kullanarak, derinlemesine ve anlamlı bir düşman tasarımı sunacaktır.
Ghost of Yotei, bence gerçekten beklemeye değer bir oyun gibi görünüyor. Özellikle Ghost of Tsushima'nın başarısını düşününce, bu devam oyununun çıtayı daha da yukarı taşıyacağına dair yüksek bir beklenti var. Yeni bir kahraman olan Atsu'nun hikayesini ve onun kimlik arayışını merkezine alan oyun, Japonya'nın kuzeyindeki gizemli atmosferiyle şimdiden dikkatleri üzerine çekmiş durumda. Fragmanların verdiği o karanlık ve mistik hava, gerçekten keşfedilmeyi bekleyen bir dünyaya işaret ediyor.
Açıkçası, çift kılıç kullanımı ve daha agresif dövüş mekanikleri beni en çok heyecanlandıran şeylerden biri oldu. Ghost of Tsushima’nın dövüş sistemini düşününce, bu yeni mekaniklerin oynanışı daha akıcı ve stratejik hale getireceğini tahmin ediyorum. Ayrıca, Ghost maskesiyle düşmanları korkutma ve psikolojik savaş unsurları da klasik aksiyon oyunlarının ötesine geçen ilginç bir derinlik katıyor. Oyun, sadece kılıç sallamakla kalmayıp, düşmanlarını psikolojik olarak alt etmeye çalışmak gibi farklı bir bakış açısı sunacak gibi duruyor.
Ghost of Yotei’nin tek oyunculu, anlatı odaklı yapısı da benim gibi hikaye severleri cezbeden bir özellik. Eğer derinlemesine bir karakter gelişimi ve etkileyici bir hikaye sunabilirse, sadece aksiyonuyla değil, duygusal bağlarıyla da bizleri etkileyebilir. Açıkçası, bu oyunun sadece aksiyon dolu dövüşleri değil, aynı zamanda duygusal anlamda dokunaklı sahneler de sunmasını bekliyorum.
Sonuç olarak, Ghost of Yotei bana göre kesinlikle beklemeye ve çıktığında satın almaya değer bir oyun. Sucker Punch’ın bu oyunda neler yapabileceğini düşünmek bile heyecan verici. Özellikle Japonya’nın kuzeyinde geçen bu gizemli maceranın, atmosferi, hikayesi ve yenilikçi oynanış mekanikleriyle unutulmaz bir deneyim sunacağını hissediyorum. Şahsen, bu oyunu oynayıp Atsu’nun hikayesini keşfetmek için sabırsızlanıyorum.