1/4

Gabe Newell

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
O, FPS'nin patronlarından biri
Yardımlarından dolayı Mert Çalım'a teşekkürler.

Gabe Newell, 3 Kasım 1962’de doğdu. Valve’ın kurucusu, genel müdürü, aynı zamanda da oyun geliştiricisidir.

Harvard üniversitesinin ardından 13 yıl boyunca Microsoft’ta çalıştı. O dönemde yayımlanan 3 Windows sürümünün geliştirilmesinde büyük katkısı vardır.

Gabe Newell
Peki bir Microsoft çalışanı, nasıl oldu da oyun yapmaya karar verdi ve kendi çizgisini oluşturarak FPS türünde büyük ilklere imza attı? Gabe Newell, Microsoft’ta yer aldığı yıllar boyunca oyun endüstrisiyle de ilgileniyordu, gelişmeleri takip ediyordu. Windows 95’in iyi bir platform olduğunu düşünen yapımcı, o sıralar piyasaya sürülen Doom 1’i laptopuna yüklemiş ve herkesin ofisinde göstermeye başlamış: “Bakın PC oyunları neler yapabiliyor! Bu senin NES veya Sega sisteminden çok daha iyi.” Böylece Doom’u Windows’a port etmeye karar verdiklerini belirtiyor. John Carmack'i aramış ve oyunu ücretsiz olarak Windows 95 için düzenlemek istediklerini söylemiş.

id Software, Quake’i geliştirmeye başladığında, Microsoft’taki arkadaşlarından biri John Carmack ile çalışmak için id’e geçmiş. Gabe’in belirttiğine göre o, “Carmack’in programlama kahramanlarından biriydi.” Sonrasında arkadaşı ve Carmack, Gabe Newell’a ve diğer Microsoft çalışanı Mike Harrington’a “Microsoft’u bırakıp kendi oyun şirketinizi kurmalısınız” demiş.

Gabe Newell

Yapımcı şöyle devam ediyor: Oraya gittiğimizde, 1996’nın yazıydı sanırım. John ile fikir alışverişleri yaptık. Bize “işte Quake’in kaynak kodları. Gidin ve bir oyun yapın” dedi. Mike ve ben birbirimize baktık ve “sanırız artık oyun şirketi kurmanın vakti geldi” dedik. Böylelikle Valve macerası başlamış oldu.

Gabe Newell, “id Software’dan oldukça etkilendiklerini ve onlara minnet borçlu olduklarını” dile getirirken, “onların birer efsane olduğunu” da ekliyor.