Front Mission Evolved'un tanıtım videosunu ilk gördüğümde iki farklı platformdan, iki farklı efsaneyi çağrıştırdı. İlki, film platformundan Matrix Revolutions'tu, ki Sentinel'lerin Zion'a girerken karşılaştıkları direnci yaratan o insanlı savaş makineleri kısmen oyunda yöneteceğimiz Wanzer adlı yürüyen dökme demirlere benziyordu. İkinci örneğim ise daha gerçekçi; hatırlayan veya oynamış olan var mıdır bilmem ama Mechwarrior diye bir klasik vardır, eskilerden ve bu oyun hala bilgisayarımdadır. Bütçe ayarlanır, göreve göre uygun ve yetenekli pilotlar seçilir, özelliklerine göre altlarına bu yürüyen efsaneler verilir. Silahlar seçilir, ısınma seviyelerine göre soğutucu katman sayısı belirlenir. Sensörü yüksek pilota roket-kurşun bazlı makineler, gunnery olarak daha yetenekli pilota ise lazer ve gauss tabanlı oyuncaklar tahsis edilir. İşin size yarayacak kısmı ise dün de bu 2002 yapımı oyunu 3-4 saat oynamış olmamdır. Bu 100 tonluk devlerin pilotluğunu yaptıktan sonra bu yazıyı yazmak benim için keyif verecek. Peki oyunumuz direkt böyle mi? Pek değil…
Topçu! Saat 10 yönündeki 3 katlı apartman! 2. kat!
İlk oyun Amerika'da aşırı etki yaratmasa da Japonya'da büyük bir patlama yaratmıştı. Front Mission serisinin önceki oyunları RPG öğeleriyle ufaktan bezenmiş ve hikayenin klasik anlatımına eşlik eden sıra tabalı strateji tarzındaydı. Lakin bu durum yeni oyunla birlikte biraz değişmekte. Amerikan ortak Double Helix ile birlikte çalışan yapımcı firma Square Enix'in E3'te bize sunduğu kadarıyla Evolved, Third-Person Shooter olarak karşımıza çıkacak. Zamanımızın en çok satan oyunları iyi grafikle bezenmiş aksiyon-fps tarzı olduğu düşünülürse akıllıca atılmış bir ticari adım olarak görülebilir.
GamesCom'daki ilk seyir fırsatımızı doğuran oyun içi oynanış demosu da bu ortaklığın ilk meyvelerini bize sundu. Baş tasarımcı David Verfaillie'nin kontrolünde geçen bu oynanış videosunda öncelik bize Wanzer ismiyle anılan savaş makinelerinin boyutlarını hissettirmeye ağırlık verilmiş. Otomobil ve kamyon gibi, cüsseleri hakkında fikrimiz olan objelerle aynı ekranda ve perspektif hissi verilen bu ortamda sunulan Wanzer'ler ağırlıklarını hissettiriyor.
Tabii ki iş Wanzer'lere gelince her şeyin doğru olması isteniyor. Front Mission oyunları her zaman özelleştirmeye ve kişiselleştirmeye açık olmuştur ve bu durum yeni oyunda da değişmeden kalmış gibi duruyor. Makinelerimizi değişebilen vücut segmenleriyle ve geniş silah/cephane yelpazesiyle iyiden iyiye farklılaştırabiliyoruz.