1/3

Freelancer

Ant Köksal 3.06.2010 - 12:31
Elite günlerini hatırlayan var mı? Müjdemi isterim.
Platformlar PC, PC
Freelancer
  • Yapımcı - Yayıncı Digital Anvil - Microsoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Simülasyon
Merlin Puanı 89
19 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%72
Artılar -
Eksiler -

Niye yapımcılar uzay sim’leri manyaklarını hiç düşünmez? Niçün her hafta yeni bir FPS, yepisyeni bir adventure çıkarken “uzay oyunu” delileri iki üç yılda bir hatırlanır? Niye ha, niye? Halbusi alıcı da hazır.. Şu alemde bir miktar rütbe kazanmış şahısların hepsi (ki bunlar işi gücü olan, çoluk çocuğa karışan ama yine de bilgisayar oyunlarından vazgeçemeyen kazık gibi adamlardır) Elite, Wing Commander günlerini saygıyla hatırlar ve nerde şimdi öyle oyunlar der.. (Murat hariç, o Mısırlıların abaküsü icat edişlerini bile hatırlıyor.) Yani, satmayacak bir oyun türü de değil, alıcısı hazır işte. 

Ama yapmazlar. Yapmıyorlar canım kardeşim. Artık oyunların yüzde doksanı, embesil amerikan bebeleri için hazırlanmaya başladı çünkü. Bu, son zamanlarda daha da aşırıya giden bir tespit. Piyasaya son giren oyunlara bir bakın, hepsi inanılmaz derecede basit, kısa ve grafik açısından gösterişliler. Alın size örnek, Unreal 2 ve C&C Generals.. Bu embesil bebeler (ki burada sadece amerikalıların böyle olduğunu kastediyor değilim, genel bir tanımlama bu, dünyanın her yerinde var o bebelerden!) oyunu rahatça ve kafaları karışmadan oynayabilsin diye son zamanlardaki tüm oyunlar aşırı derecede basit hazırlanmaya başladı. Bu, “geleceği olan” bir trend üstelik. Diğer bir deyişle, piyasaya çıkmasını sabırsızlıkla beklediğimiz ünlü oyunlar var ya, hah, ben onların hiçbirinden umutlu değilim, çünkü onlar da bu anlayışa uygun hazırlanacak. “Hardcore” oyuncuları düşünen yok artık.. Fast food mantığıyla oyun yapıyorlar.

Fakat, arada sırada bunun aksi oyunlar da çıkabiliyor piyasaya. Başında uzun zaman vakit geçirebileceğiniz, aşırı kolay olmayan, bağımlılık yapan ve en önemlisi, hayal gücünü ateşleyen. Alın size Freelancer..

Uzun zamandır beklediğim bir oyundu kendileri. Ne de olsa, her ay yeni bir uzay sim’i çıkmıyor piyasaya. Hem keyifle oynadığım StarLancer’ın devamıydı, hem de “sonu olmayan oynanış” gibi bir iddiası vardı. (Bunun gavurcasını unuttum şimdi, hatırlayan varsa yazıversin. Endless..?? Her neyse..) Amman ne güzel! 

Şimdii.. Oyun için StarLancer’ın devamı demek haksızlık olur. Ortak bir hikayeyi paylaşmaları dışında, iki oyun arasında hemen hiçbir benzerlik yok. StarLancer saf bir action oyunuydu, FreeLancer da ise action oyunun öğelerinden biri sadece. 

StarLancer’ın hikayesini hatırlayan var mı? Hmm, durun ben de hafızamı zorlayayım.. Gelecekte Rusya ve Çin birleşmiş, Amerika’ya karşı savaşıyor. Evet, buydu. Tamam, çok sıradan. Ama hikayeyi takan yoktu zaten, action oyunuydu o. FreeLancer hikayeyi devam ettirmiyor, bir “alt hikaye” rolü üstleniyor, iki süper güç arasında savaş devam ederken daha fazla kurban vermek istemeyen ve başka güneş sistemlerine kaçan kolonicilerin öyküsü bu.. Savaştan uzak bir galakside, kendi dünyalarını kuran ve “barış içinde” yaşayan koloniciler. “Galaksi” kelimesine dikkat. Bu, oyunun hakikaten bir galakside, yani keşfedilecek onlarca güneş sisteminde geçtiği anlamına geliyor ve inanılmaz bir şekilde, her sistemi diğerinden farklı yapmayı başarmışlar. Onlarca sistem var ama, birbirlerinden ayırt edilebiliyorlar. Her neyse, bunu aşağıda daha ayrıntılı olarak gireriz.