NVIDIA, RTX 3000 serisi ekran kartlarında Frame Generation teknolojisinin mümkün olup olmayacağına dair soruları yanıtladı. NVIDIA’nın Uygulamalı Derin Öğrenme Araştırma Başkan Yardımcısı Bryan Catanzaro, bu konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Frame Generation teknolojisini eski donanımda çalıştırmanın optimizasyon ve mühendislik açısından büyük zorluklar içerdiğini belirtti. Şirket, bu teknolojinin en iyi halini RTX 5000 serisinde sunduğunu, ancak eski donanımlardan neler elde edilebileceğini araştırmaya devam edeceklerini söyledi.
Catanzaro’ya göre, DLSS 3 Frame Generation teknolojisi için gerekli olan optik akış hesaplamaları, donanım hızlandırması ile sağlanıyor. Ancak RTX 3000 serisi, Tensor Core sayısı ve optik akış algoritması açısından bu teknolojiyi desteklemek için yeterli değil. NVIDIA, yıllardır video kodlama teknolojisinin bir evrimi olarak geliştirdiği Optik Akış Hızlandırıcı’yı bu amaçla kullandı. Fakat bu donanımın sınırlamaları nedeniyle, Frame Generation teknolojisini iyileştirmek için tamamen yapay zeka tabanlı bir çözüm geliştirilmesi gerekti.
NVIDIA, DLSS 4 ile bu yapay zeka destekli yaklaşımı benimseyerek optik akış algoritmasındaki başarısızlıkları akıllı bir sinir ağı ile giderdi. Ancak RTX 3000 serisinin mevcut donanım sınırları, bu teknolojinin tam anlamıyla uygulanmasını zorlaştırıyor.
Catanzaro, eski donanımların tamamen dışlanmadığını ve RTX 3000 serisinden daha fazla performans elde etmek için çalışmaların sürdüğünü belirtti. NVIDIA, Frame Generation teknolojisini daha önce duyurulan RTX 5000 serisinde maksimum performansla sunarken, eski serilerde bu teknolojinin ne kadar optimize edilebileceği üzerinde duruyor.
NVIDIA’nın açıklamaları, RTX 3000 kullanıcıları için belirsiz bir tablo ortaya koyuyor. Ancak şirketin eski donanımlara yönelik çalışmaları, bu teknolojinin gelecekte daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşabileceğine dair umut veriyor. RTX 3000 serisinin bu yenilikten ne ölçüde faydalanacağı ise NVIDIA’nın ilerleyen dönemdeki çalışmalarıyla netleşecek.