Arabaya olan merakım ufak yaşlardan beri var. Yüksek hız ve adrenalinle bu durum birleşince daha farklı oluyor. Gerçekte araba yarışlarına katılamasam da, ufaklıktan beridir Gran Turismo sağ olsun bu imkanı sağladı. Bir de 2005’te tanıştığım Forza serisi var ki, onun yeri de başka. Özellikle ikinci oyun benim için serinin en iyisiydi. Sürüş dinamikleri ve detaylar bakımından oynanışı çok beğenmiştim, halen de öyle. Gelelim günümüze. Forza 4 uzun zamandır, özellikle grafiksel detaylarıyla oldukça konuşuldu. Kinect desteği, Rivals, Autovista, yeni araçlar vs… içeriğinde yenilikler var. Turn 10 Studios geleneğini bozmadı, oyunu geliştirip, zamanında piyasaya sürecek. Bir terslik olmadığı sürece (Bu saatten sonra da pek sanmıyorum) haftaya 11 Ekim’de Forza 4’e kavuşuyoruz. Ondan önce demo da yayımlandı.
Motorun kükreyen gücü!
1.27 GB boyutundaki demoya girince Forza 3’te gördüğümüz, solda duran beyaz fon üstünde yer alan menü ve başlıklar yerine; daha cazip yeni bir tasarım yapmışlar, iyi de olmuş. Bunu daha çok beğendim. Menüde toplamda 5 seçenek var; Play Career, Community, Quick Race, Rivals ve AutoVista. Ama demo olduğundan sadece Rivals ve Quick Race açık durumda. Quick Race’e girince üç farklı araçla karşılaşıyoruz. Bunlar: 2010 model Ferrari 458 Italia, 2011 model Subaru Impreza WRX STI ve 1970 model Mercury Cougar Eliminator. Ferrari ile yarışa başladım. En başta aracın rengini belirlemek gerek ve dakika bir gol bir diyerek burada detaylı grafiklerle karşılaşıyoruz. Oyun, zorluk seviyesi ve yardımcıları karşımıza getiriyor. Ben genel olarak eski yapımlardan kalma alışkanlık olarak, yardımcıları kapatıp, zorluk seviyesini de yükselttim. Eğer siz ilk oynarsanız en başta bunlar açık olsun, daha sonrasında zora doğru kayabilirsiniz. Tek bir pist yer alıyor, Bernese Alps. İsviçre’deki Lauterbrunnen’a konuk oluyoruz. Yarışa geçmeden önce klasik olarak pist ve etraf gösteriliyor.
En başta çok konuşulan kısımdan bahsedeceğim, yani grafiklerden. Gerçekten de oyunun görselliği Forza 3’ten beridir daha çok gelişmiş. Araçlar eskisinden daha detaylı ve göz alıcı duruyor. Bu konuda oldukça beğendim. Turn 10 Studios, X360’ı grafiksel açıdan limitlerini kullanmış. Yarışın ortasında durup, piknik yapacak değiliz, araba ve yoldaki detaylar daha çok dikkat çeker, ama çevresel açıdan da daha iyi olmuş Forza 4. Yarışlarda olan iyi yöndeki durum devam ediyor.