ArtılarKaliteli müzikler, grafikler ve fizik kalitesi eski benliğini koruyor
EksilerKötü optimizasyon, eski serilere nazaran değişikliklere gidilmemesi
Çıktı, ama geç...
2004 yılında PC’lerimizi ilk kez şenlendiren Flatout, üçüncüsüyle PC’mize
sonunda(!) konuk oldu. 2007’nin sonlarına doğru X360’da boy gösteren Flatout:
Ultimate Carnage’ın şu günlerde PC’mize sunulması gerçekten hiç hoş bir durum
değil. Üstelik yapımın çıkışı verilen tarih(ler)e değil, ertelene ertelene çok
uzak bir zamana iteklendi ve bu geç çıkış maalesef birçok olumsuzluğu
beraberinde getirdi. Yapımın böyle ertelenmesi biz PC oyuncularının
beklentilerinin artmasına neden oldu.
Flatout kimliği
Yapım, ilk serisiyle hurda araçlarla yarış ve hasar etkileşimini bize iyi bir
şekilde tattırmış ve beğenimizi kazanmıştı. Flatout isminin hepimizin gönlünde
ayrı bir yeri olmuştu. Kısa bir süre sonra Flatout 2 çıktı. Aynı motor
kullanılmıştı, fakat o zamanın birçok yeni efekt teknolojisini işlemişlerdi ve
grafik yönünden de ilerleme kaydedilmişti. Yapı aynıydı, ama görsel yönden
ilerlemeyle yapım daha oynanabilir bir hal almıştı. Bahsi geçen ilerlemenin
yanında Flatout’ta hali hazırsa fizik ve oynanabilirlik kalitesi zaten mevcuttu.
Üçüncü oyun yine aynı kalıp üzerinden devam etmiş, fakat artık değişikliğe
gidilmesi gerektiğinin farkına varmamış (ya da umursamamış) ve bir önceki seriye
yama yapılmış gibi bir yapımla karşımıza çıkmış. Her şey Flatout 2 dozunda,
tadında, görselinde de denilebilir.
Son katliam...
Flatout: Ultimate Carnage’ı açtığımda beklediğim gibi hoş bir Hard Rock müzikle
karşılaştım. Diğer müzikleri de dinledim. Yapım menü ve oyun içi müzikleri
yönünden benden geçer not aldıki, Flatout şimdiye kadar çıkan serilerinde de
müzik konusunda bizi memnun etmişti. Oyun tarzına uygun sert müziklerin
bulunması atmosferi yukarılara çıkarıyordu. Grafiklere göz atacak olursak önceki
serilere nazaran dikkat çekici bir değişiklik yok. Aynı sistem, yollar, pistler,
çevre detayları, fizik oyunları her şey önceki serilerdeki gibi. Yalnız, olmayan
değişikliklere rağmen yapımda kasılmalar dikkat çekiyor. Optimizasyon sorunu boy
gösteriyor. Araç sesleri ve etkileşim sanki üzerinde hiç çalışılmamış, önceki
serilerden kopyala yapıştır yapılmış gibi.
Flatout 2=Ultimate Carnage
Flatout üstteki olumsuz yorumlarıma karşılık kesinlikle oynanabilir, günümüzde
zevk alarak oynayabileceğimiz bir yapım olmuş. Benim Flatout konusundaki
şikâyetim tek düzeliğin devam etmesi, Ultimate Carnage’ın üçüncü oyun olmasına
rağmen hiçbir değişikliğe gidilmemesidir. Yarış tarzları öncekilerin aynısı,
insan değişik bir şeyler koyar. Açıkçası yapımı beğenmemem de GRID’in etkisi de
büyük. Belki Flatout’u GRID çıkmadan önce PC’lerde görseydik bakış açımız farklı
olabilirdi. Fakat GRID’i gördükten sonra Flatout gözümüzde basit kaldı. Aslında
birbirlerinden çok farklı kulvarlarda yarış türleri, ama sonuçta araba
yarışlarında hepimizin belli başlı beklentileri oluyor. Yapımcılar Flatout’ta
benim zihnimdeki beklentilerin birçoğunu yerine getirememiş, önceki serilerden
kopma bir yapımla karşımıza çıkmış.