Bilindiği gibi boks en kanlı spor dallarından biri. Hatta sırf bu yüzden bazı
düşünür ve yazar dostlarımız, insana değer verilmediğini gerekçe göstererek
boksun bir spor olarak anılmasını istemezler. En azından olimpiyatlarda yer
almaması gerektiğini belirtirler, ancak her şeye rağmen bir etkileri olmamakla
birlikte; boks, ortada dönen büyük paralarla, şaşalı hayatlar ve büyük
çekişmelerle her daim ilgiyi üstüne çekmeyi başarıyor.
İçinde bulunduğumuz oyun dünyasında da fazlasıyla ilgi gören ve seveninin çok
olduğu, geçmişi 1800’lü yıllara kadar dayanan güzide spor, Fight Night Round adı
altında büyük bir hayran kitlesi oluşturmuş durumda. Bir önceki nesilde sahip
olduğumuz konsollarımızda büyük bir heyecanla oynadığımız bu güzel seri,
üçüncüsüyle birlikte kelimenin tam anlamıyla bizlere görsel şov yaşatmıştı.
Bilhassa X360’taki versiyondan neredeyse 1 yıl sonra piyasaya çıkan PS3 sürümü;
karakterler üzerindeki gerçekçi ter, damar, deri gibi özellikleriyle oldukça
etkileyici bir görüneme sahipti. Bir sonraki oyun daha ne kadar geliştirilebilir
diye düşünürken, EA’den yavaş yavaş gelen açıklamalar, görseller ve videolarla
bir oyunun ne derece geliştirebildiğini görmüş olduk ve heyecanla beklemeye
başladık.
Aslında EA gibi oyun dünyasında pek sevilmeyen, yaptığı projelerle iki kere
düşünülerek yaklaşılan ve en kötüsü ise devam oyunlarıyla, o ismin kalitesini
sürekli düşüren bir firmanın; bu seriyi her defasında bu kadar başarılı bir
şekilde yapıp, karşımıza çıkarması da gerçekten ilginç bir durum. Nazar değmesin
diyelim ve merakla beklenen Fight Night Round 4‘ün (FNR4) çıkmasına kısa bir
zaman kala bir ön bakış yapalım.
"Tyson ve Ali boks dünyası için o kadar ağırlar ki, oyunun kapağını pek paylaşamadılar. Yapımcı da el ele dedi ve her ikisini kapağa sığdırdı."
Gelişmek, gelişmek ve gelişmek…
PS2 ve Xbox gibi platformlarda dahi muhteşem bir iş çıkartan yapımcı firma, yeni
nesil konsollarda da bir şey dışında çok başarılı bir oyun ortaya koymuştu. O
eksik olan nokta ise oynanabilirlikti. Aslında buna eksik değil de, aynı kısmı
geliştirmeden önümüzde koymak desek daha doğru olur. Bahsettiğim FNR’nin şu
zamana kadar çıkmış hiçbir oyununda yer almayan Motion Capture (Gerçek
canlılardan yararlanarak 3D modellere gerçekçi hareket imkanı sağlayabilme
olanağı) teknolojisinin var olmaması, yapımın gerçekçilik yönünü müthiş derecede
baltalıyordu. Sanki insan derisiyle kaplanmış robotların dövüşüne tanık oluyor
hissine kapılmamıza sebep oluyordu. Sıfır esnekliğe sahip karakterler, mekanik
hareket ederek, kalıp gibi dövüş teknikleriyle birbirlerini yaralıyordu. Sadece
yakın çekip kroşe vuruşlarındaki surat dalgalanması dışında, boksörlerin
gerçekten etten, deriden bir yapıya sahip olduğunu pek anlamıyorduk.
Yapımcılar bunun farkında olacak ki, FNR4’ün ilk duyurulmasıyla bu konuya da el
attılar. Yayınlanan ilk videoda da, Microsoft’ta çalışırken X360’a kazandırdığı
büyük sürprizleri koluna dövme yaparak dikkatleri üzerine toplayan ve daha sonra
EA Sports’un başına geçen Peter Moore, garip bir şekilde ringe çıkarak, ünlü bir
boksörle dördüncü oyunda yer alacak Motion Capture teknolojisini tanıttı.