FIFA 17

Platformlar PC, PlayStation 4, XBox One
FIFA 17
  • Yapımcı - Yayıncı EA Sports - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Spor
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 86
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%90
Artılar Muhteşem Journey mod'u. Başarılı ara pas sistemi. Basit hataları tolere eden yapısı
Eksiler Boşa çıkan toplardaki yapay zeka sorunları. Atağın kolay, savunmanın zor olması. Oyuncu mimiklerinin hala yeterli seviyede olmaması
Özel İnceleme
Furkan Sakoğlu 28.09.2016 - 16:04
Allah'ını seven defansa gelsin!
Futbol oyunu denildi mi, 20 yıldan uzun bir süredir aklımıza ilk gelen 2 isimden biridir FIFA, hatta birçoğumuzun çocukluğu, gençliği ile eşdeğerdir. Boyut atlatan bir macera, adeta zamanda yolculuğun kendisidir. Abartmış gibi olacağım biliyorum ama, futbolun aynasıdır FIFA birçok futbol sever için. Electronic Arts'ın spor kolu olan EA Sports tarafından 1993 yılından bu yana geliştirilen FIFA serisi, bu yıl 2017 sürümü ile bir kez daha ekranlarımızı süslüyor.

90'lı yıllarda altın çağını yaşayan FIFA, 2000'li yıllarda ezeli rakibi KONAMI'nin Pro Evolution Soccer'ı altında kalsa da, 2010 yılında yapılan köklü oynanış ve motor değişikliği sonrası yeniden o şaşalı günlerini yakalamıştı. 2010 yılında şu güne kadar her yıl oyun satışlarında ve incelemelerde Pro Evolution Soccer'ı geride bırakmayı başaran FIFA, Türkiye'de de son yıllarda popüler hale gelmiş durumda. Özellikle Ultimate Team mod'u ile başlı başına müthiş gelirler elde eden EA Sports, bu yıl DICE'ın ünlü oyun motoru Frostbite'a taşınıyor.

Yeni oyun motorunun desteği ile çok daha gerçekçi görselleri ve fizikleri bizlere sunmayı başaran FIFA 17, FIFA 16'da eleştiri alan birçok yönünü de kotarmayı başarmış. Öyle ki FIFA 16'da sık sık eleştirdiğimiz hızlı oyuncuların oyunu ciddi anlamda domine ediyor oluşu, FIFA 17'de kaldırılmış. Bu bireysel futbola ve hıza odaklı oynayan oyuncuları üzen bir durum olsa da, oyuncuları taktiksel ve düşünerek oynamaya iten bir durum. Ayrıca oyuncuların fiziksel güçleri artık eski FIFA'lara nazaran çok ama çok daha önemli bir yer tutuyor.

Bundan böyle FIFA'da topu korumak önceki oyunlara nazaran çok daha kolay. Artık LT tuşuna basarak oyuncumuz topu kapmak isteyen rakibe sırtını dönüyor ve topu hareketsiz haldeyken çok daha rahat bir şekilde koruyabiliyoruz. Bu özellik sayesinde poziyon yaratmaya çalıştığımız anlarda zaman kazanıyor ve takım arkadaşlarımızın doğru pozisyonda konuşlanmış olduğundan emin olabiliyoruz. Bu durum dolayısı ile kadromuzu şekillendirirken fiziksel olarak güçlü oyunculara çok daha fazla yer vermek akıl karı oluyor.

EA Sports: Top benim değil mi, oynatmıyorum!
Oynanış konusunda bir diğer ilgi çekici durum ise artık ara pasların çok daha isabetli bir hal almış olması. FIFA 16'da yaptığımız ara paslar genelde istediğimiz oyuncunun ya çok önüne, ya da çok gerisine ulaşırken, FIFA 17'de bu durum bir hayli düzeltilmiş. Ancak burda ara paslar ile çatır çatır kendinizi rakip kalenin önünde bulacağınızı düşünmeyin. Siz ara paslar ile rakibin son defansının arkasında kalırken, rakip defans oyuncularının elleri armut toplamıyor. Eskisine kıyasla çok daha hızlı ve dik bir çizgi ile önünüze geçmeye çalışıyorlar ve atağı kesmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Bir de FIFA 16'ya kıyasla yavaşlayan ve fiziğe dayalı oynanış türü, bu tip toplarda atak yapan oyuncunun işini zorlaştırıyor. Bu konuda denge iyi kurulmuş. Her maç heyecan dolu anlar çoğalırken, gol yağmuru da olmuyor.
Bu arada hazır ara paslardan bahsederken, kaleci ile karşı karşıya kaldığımız durumları da biraz detaylandırmak isterim. Mesela FIFA 16'da kaleci ile karşı karşıya kaldığımız her pozisyon da, plase şut yardımı ile ağları havalandırabiliyorduk. Ancaaak... FIFA 17'de işler değişti. Hem de çok değişti. Öyle ki bir maçta kaleci ile 4-5 defa karşı karşıya kalıyor, bir tane gol atamıyorum. Özellikle Ultimate Team mod'unda bu iş biraz abartılmış. Kiralık olarak kullandığım Aubameyang bile gol atamıyor, yok atamıyor arkadaş, çıldırıyorum, gamepad'i ısırıyorum. Yok olmuyor. Tamam EA Sports, anlıyorum ara pasları kolaylaştırıp gol atmayı zorlaştırmak istemişsin de, bu kadarı biraz fazla. Neyse, ilk güncellemede iki durumun da dengeleneceğinden şüphe yok.

Hacı 11-12 ayarlıyorum geliyosun dimi?
Az önce oynanışın nispeten yavaşladığından bahsetmiştim. Şimdi bunu biraz detaylandırmak istiyorum. Bu yavaşlamayı zaman zaman ağırlaşma olarak bile algılayabiliyoruz. Yine FIFA 16'ya nazaran bu yavaşlık size düşünmek, pozisyon kurmak için daha fazla zaman veriyor olsa da, kararınızı verdikten sonra topu istediğiniz yöne çevirmek de zorlaşmış durumda. Yani oyunun genel yavaşlığı değil de, sanki komut algılamada bir yavaşlık söz konusu ki bu pek de iyiye işaret değil. Analoğu aşağı çektiğim anda futbolcu ayağını oynatmakta biraz geç kalıyor. Bir güncelleme de bunun için gelmeli. Oyunun hızı aynı kalmalı ancak tepki süresi iyileştirilmeli.

Oyunun normal pas kısmında ise kesinlikle iyileştirmeler mevcut. Artık pas attığınız oyuncuyu analog ile tam olarak tutturamamış olsanız da, yapay zeka sizin hatanızı mümkün olduğu kadar telafi etmeye çalışıyor. Bu sayede heyecanla hızlı bir pas vermek isterken topu rakibe kaptırmıyor, oyun sizi mümkün olan en yakın takım arkadaşınıza yönlendirip pası ona doğru gönderiyor. Takım arkadaşlarımız da pas alma, topu bekleme konusunda daha akıllıca davranıyor. Oyun bu sayede daha az hatalı gözüküyor, futbol keyfi artıyor, kendinizi daha profesyonel oynuyor hissediyorsunuz.

"3 korner 1 penaltı olsun"
Takım arkadaşlarımız pas alma ve verme konusunda gelişmişken, ne yazık ki aynı durum boşta kalan topa doğru hamle yapma konusunda mevcut değil. Önceki FIFA'larda bizleri kanser eden bu durum, ne yazık ki hala daha gelişme göstermiyor. Bir şekilde uzaklaşan topa en yakın oyuncunuz hala daha öküzün trene baktığı gibi topa bakıyor, koşsa alacak ama beyefendi dilekçi yazmamızı bekliyor, umursamıyor, bizlere gamepad kırdırmak için çaba gösteriyor. Ah EA Sports ah... Bunu bilerek mi yapıyorsun bilmiyoruz ama, nolursun yıl 2017 oldu nerdeyse, grafikleri aştın, bastığımız çimler bile eziliyor, formalarımız efil efil sallanıyor, nolur şu işi de artık halletsen, ölür müsün be gülüm!?

Neyse, sakinleşip devam edelim. Durum pas ve arapaslarda böyle, ortalara geçiş yapalım (tuşlarımı tanıtıyosun oğlum demeyin, önemli böyle şeyler). Evet gelişme var. Özellikle orta tuşuna basarken eşşeğin kulağına su kaçırdığımız anlarda oyun daha insaflı davranıyor. Mümkün olduğu kadar yine bizlerin hatalarını tolere ediyor, mümkün olduğunca isabetli ortalar açıyoruz. Yine aynı şekilde takım arkadaşlarımız da ortaları karşılama konusunda başarılı işler çıkarıyor. Genelde pas oyununa odaklanan FIFA serisinde uzun toplar da artık kullanışlı bir hale gelmiş. Aferin sana EA Sports, yiğidi öldürüz hakkını yemeyiz.
Gelelim futbolun en zevkli yanına, şut çekmeye. FIFA 17 bu konuda başarılı. Evet öyle.. Tamam tamam açıklayacağım tabii ki. FIFA 17'de hani 16'da nispeten eksikliğini çektimiz füzeler var ya (hayır o füzelerden bahsetmiyorum...), işte onlar mevcut. Ronaldo ile topu yararcasına şutlar çekebiliyor, monitörlerimizin tepki süresini benchmark testine sokabiliyoruz. Artık şutlarımız çok daha hızlı, çok daha sert, çok daha beklenmedik, ve uzaktan gol atmak, çok daha keyifli. 16 oynayan bünyelere ilk başta bu durum alışılmadık gelse de, siz elinizi korkak alıştırmayın, açıyı yakaladığınız anda bi bakın bakalım monitör değiştirme vaktiniz gelmiş mi...

"Keserim topunuzu ha!"
Ara pas dedik, pas dedik, orta dedik, şut dedik. Ancak futbol topun yalnızca bizim takımda kaldığı bir oyun değil, değil mi? (En azından bana değil). Gelelim top kapmaya, savunma yapmaya, top kesmeye. Bakın açık konuşacağım, futbol oyunlarında savunma yapma özürlüyüm. O yüzden eksikliklerimi affedin. Ama EA, hepimiz de profesyonel oyuncu değiliz ki, bak atak yapmayı mümkün olduğunca kolaylaştıyorsun. Tamam maçlar bol gollü olsun istiyorsun anlıyorum. Ama biraz da savunmaya göstersen bu ilgiyi, olmaz mı? Olmaz tabii ki. EA Sports daima dikine giden bir firma (topun). Zaten alışık olduğumuz pres tuşuna basıp top savunma yapma durumunu Ultimate Team mod'u için kaldırdın. Bizlere Tactical Defending adı altında futbol oyunlarına adeta yeniden alışmamıza zorlayacak bir sistem sundun. Bizim gibi hızlı koşma tuşuna "W" ile başlamış oyuncuları dumur ettin. Ama lütfen artık bu duruma bir çözüm getir. En azından rakibi baskı altına altığımız zamanlarda oyuncumuzun yönünü doğru ayarla, zaten oyunun tepki süresini yavaşlattın, e mübarek demezler mi biz müneccim miyiz de adamın ne tarafa döneceğini 5 saniye önceden anlayıp pozisyon alalım. Valla seni bilmem sevgili okur ama ben bu savunma olayını beğenmiyorum. Ve bu konunun da daha uzuuuun yıllar değişeceğini sanmıyorum. Sizi yine "All out attack" oynamaya davet ediyorum...

Ben Ronaldinho'yum!
Neyse oynanış kısmını daha da uzatıp sizi yormak istemiyorum. Bu yıl en çok beklediğimiz yenilik olan Journey mod'una giriş yapmak için doğru zaman. Evet, daha önce de belirtmiş olduğum gibi yiğidi öldürürüz hakkını yemeyiz. EA Sports, Journey mod'u ile bizlere daha önce tatmadığımız bir duygu yaşatıyor. Alex Hunter isimli bir İngiliz futbolcuyu, çocukluğundan itibaren kontrol etmeye başlıyor, meşin yuvarlak ile nasıl büyüdüğünü, nasıl profesyonel lige adım attığını, yaşadığı anıları, deneyimlerini adeta bir futbol yıldınızının doğumuna şahit olur gibi birinci elden görüyor, kontrol ediyoruz.
Bakın abartmıyorum The Journey mod'u başlı başına bir oyun olsaydı demedim değil. Biraz daha detay katılsa, ne bileyim maç öncesi Alex Hunter'ı soyunma odasında, saha dışında falan kontrol edebilsek, istediğimiz takım arkadaşlarımızla diyalog penceresi falan açsak, başlı başına 60 doların basılabileceği bir yapım olurmuş. Ya hikaye öyle sıcak, öyle samimi, öyle güzel ki, inanın FIFA 17'nin 10 puanı burdan geldi. Ya tamam kabul edeceğim, aslında mod içerisinde gördüğümüz şeyler aslında Be a Pro mod'unun biraz daha gelişmişi ve hikaye eklenmiş hali. Ama asıl olay bizim gibi futbol ile doğup büyümüş bünyelerin böylesine bir deneyimi daha önce yaşamamış olması, yani oyun dünyasında aslında bir ilke imza atılmış olması. Çok güzel sevgili okur, vallahi çok güzel. Bu mod için bile alın bu oyunu!

"Çok pahalıymış abi! Bize ne olur en son?"
Journey mod'unun oynanışını falan anlatmak isterdim ama inanın tadını hiç bozmak istemiyorum. Herşeyi kendiniz görün, işim eleştirmek ise, gerekeni söyledim. Mod benden tam puan almayı başardı. Şimdi izniniz ile yavaş yavaş yine merakla beklediğimiz yeniliklerden biri olan motor değişikliğine, yani Frostbite'a. Şimdi baştan söyleyeyim öyle aman yep yeni bir oyun oldu, gözlerimiz bayram etti yok. Gelişme genelde ışıklandırmalarda yoğunlaşmış durumda. Artık özellikle gündüz maçlarında çok daha doğal ışıklandırmalar söz konusu. Ayrıca formalar ve oyuncu yüzleri de daha gerçekçi hale gelmiş. Ama hala daha mimikler konusunda FIFA başarılı değil. Oyuncuların mimikleri hala daha yapay ve ruhsuz gözüküyor. Valla kendisini hiç sevmesem de PES bu konuda çok daha başarılı. Formalar konusunda ise artık yapışkanlık yok. Futbolcuların formaları harekete odaklı olarak efil efil dalgalanıyor sallanıyor. Bu konuda geç de olsa EA Sports'u tebrik ediyor, KONAMI'yi sahneye davet ediyoruz.

Neyse, lafı daha da fazla uzatıp sizi yormadan son sözlere gelelim. FIFA 17'yi, futbol oyunlarını seviyosanız, FIFA'lar sizin oynanış tarzınıza uygun yapımlar ise zaten satın almışsınız, veya alacaksınızdır. Eğer futbol oyunları ile aranız pek iyi değilse, ya da ne bileyim serinin hastası veya çok da hevesli değilseniz, biraz beklemenizde fayda var. Çünkü FIFA 17 şuan için başarılı bir yapım olsa da, seriye veya türe pek yakın olmayan oyuncuların zorlanabileceği bir yapım olmuş. Tabii ki Journey mod'unu bu sözlerimin dışında tutuyorum, FIFA 17, sırf bu mod'u tatmak için satın alınabilir. İncelemeyi burada sonlandırıyor, EA Sports'u "SAVUNMAYA" davet ediyorum...
Yorumlar 157
MK Okuru
MK Okuru 24.11.2024 16:25
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2022 13:50
fifa 17
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.07.2017 14:20
Gerçekçiliği artırmak için oyuncu zekasıyla dalga geçmişler resmen. Ara pasları ve pas sistemi o kadar iğrenç ve rezil olmuş ki sorsan gerçekçilik ama mantık yok. Pas sistemini geliştirmesi gerek FIFA'nın. İnşallah 18'de böyle olmaz ve Frostbite'dan da vazgeçilse çok iyi olurmuş. Rezil bir motor.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.03.2017 20:31
arkadaşlar coins autobuyer kullanan varmı, fifa17millionaire de günde yüzbin coins kazanıldığını söylemişler, üye olan kullanan varmı acil yorum
Kalan Karakter: 300 Gönder
Tripliex
Tripliex 23.01.2017 20:58
Şu videoyu izleyin yeterli ne demek istediğimi anlamak için...

https://www.youtube.com/watch?v=yEX6K4mcwh0
josh-smith
josh-smith 28.01.2017 22:34
Offline kariyerde bunlar olmuyor hocam. Tamam momentum ordadada varda en azından bu derece göze sokulacak seviyede değil. Zaten şikayetler büyük oranda FUT'tan geliyor. Açıkcası ergen saçmasından başka birşey olmayan FUT zerre ilgimi çekmiyor. Keşke kimsenin çekmesede ve ilgide azalsada offline menager kariyer daha çok cazip hale gelip gelişse.
Kalan Karakter: 300 Gönder
drctlga
drctlga 19.12.2016 11:18
tripliex dostum geç te olsa gerçeği görmüş olman güzel...simulasyon simulasyon diye diye şişirdikçe şişirdiler fifa yı....pes oyna zevk al... ahaha ;)
Tripliex
Tripliex 20.01.2017 22:54
Kardeşim bu söylediklerim sadece FIFA 17 için geçerli... Yani gerçeği görmekle alakası yok :) Neticede 5 senedir aynı oyunu oynayıp bir gerçek keşfetmedik, bu oyun bu sene çıktı, daha evvelkiler güzeldi, bu sene oyun motoru değiştir (Ignite to Frostbite) vs. vs. Oyuna yenilik katacağım derken oturmuş olan oyunu bozdular hepsi bu. Yoksa önceki FIFA'lar için görüşüm hala aynı, FIFA serisi PES'i çoktan ezip geçti, sen hala PES'te misin? PES doğrusu! :D Ne kadar eleştirsem de PES'ten iyi, ya FIFA oynarım yada futbol oyunu oynamam bu sene... Ha seneye PES FIFA'dan iyi oyun yaparsa eyvallah, EA babamın şirketi değil, gider PES oynarım o zaman...
Kalan Karakter: 300 Gönder