Fallout 76 Steel Reign güncellemesi, Steel Dawn ile başlayan Brotherhood of Steel hikayesinin finalini yapacak ve bu sırada oyuncuların efsanevi eşyalar yapmasına fırsat sağlayacak. Genişleme paketi ile birlikte “Legendary Crafting” sisteminin yanı sıra “Legendary Power Armor” zırhları da oyunculara sunulacak. Merlin’in Kazanı olarak yeni çıkacak olan Steel Reign paketi hakkında oyunun geliştirici ekibinden Mark Tucker (Tasarım Direktörü) ve Jeff Gardiner (Proje Lideri) ile gerçekleştirilen “Yuvarlak Masa Toplantısı” etkinliğine katılma fırsatı edindik ve oyun hakkında sorular sorduk.
Bethesda ekibi oyunun aldığı olumsuz yorumları dikkate alıp, yıllar içinde yayınlanan ücretsiz güncelleştirmeler ile oyuncuların isteklerine cevap vermeye ve oyundaki hataları düzeltme konusunda istikrarlı bir performans gösterdi. Teknik sorunlara eğilen güncellemelerin yanı sıra 8 büyük içerik güncellemesi alan oyun, daha önce şikayet edilen birçok soruna da eğilerek oyuncuları geri döndürecek adımlar attı.
Oyuncuların geri dönüşlerine önem verdiklerini söyleyen Marc Tucker “Fallout oyunu gibi değil” düşüncesini kaldırmak istediklerini belirtiyor. “Daha hikaye odaklı bir oyun olduk. Oyundaki NPC karakterler ile etkileşimlerinizden ve yapacağınız ilginç seçim fırsatlarından keyif alacaksınız.” Jeff Gardiner’da “Eğer hikayeye önem veren ya da benim gibi RPG oyunlarını seven bir oyuncuysanız artık keşfedebileceğiniz bir sürü şey var. Bize bir şans verin.” sözlerini söyledi.
Fallout 76’nın tek büyük sıkıntısı içerik değildi. Oyunu oynanılmaz hale getiren hatalar ve denge sorunları yaratan sıkıntılar da bulunuyordu. Gardiner oyunun ilk dönemlerinin gerçekten sorunlu olduğunu kabul ediyor. “Oyunun çıkışından beri bir sürü hatayı ve denge sorunlarını düzelttik. Dürüst olmam gerekirse, öğrendiğimiz en büyük ders herşeyi beta testine sokmak ve çıkışından önce insanlara denetmek oldu.”
Public Test Server sayesinde çok fazla gelişme kaydettiklerini belirten Gardiner “Wastelanders genişlemesinden sonra getirdiğimiz en etkili değişiklik oldu” diyor. “PTS sunucuları sayesinde performans değerlerini, çökmeleri ve karşılaşılan diğer sorunları görme şansımız oldu. QA ekibimizin 8 saatlik oturumlarda bulamadığı şeyleri kalabalık test sunucularında tespit etmek mümkün oldu.” Tucker’da bu fikre katılarak “Ne kadar fazla insan oyunu oynarsa sorun yaşanan şeyleri o kadar fazla görüyorsunuz. Bu sayede diğer türlü karşılaşamayacağımız kritik hataları da çözdük.” diyor.
PTS sunucuları oyun içindeki sistemleri test etmek için de faydalı oluyor. Tucker oyuncuların geri dönüşlerini dikkate aldııklarını ve bazı güncellemeleri bu sebeple ertelediklerini söylüyor. “Oyuna getireceğimiz “legendary perk” sistemini PTS üzerinde test ettikten sonra biraz daha vakte ihtiyacımız olduğunu farkeredek çıkışını erteledik. Oyuncuların gereksiz buldukları perkleri kaldırıp yerine daha işe yarar şeyler ekledik ve bazı denge düzenlemeleri yaptık.”
Steel Dawn ile başlayan Brotherhood of Steel hikayesi sekizinci güncelleme olan Steel Reign ile sona eriyor. Brotherhood of Steel’in Appalachia’ya gelişini anlatan hikayenin ikinci kısmı olan Steel Reign, hikayeyi tam da Steel Dawn’ın bıraktığı yerden devam ettirecek.
Steel Dawn hikayesinde bazı seçimler yapıyor ve bu seçimlere göre hikayenin akışını etkiliyordunuz. Mark Tucker yaptığımız seçimlerin devam hikayesindeki etkilerini de göreceğimizi ve kendi seçimlerimize uygun bir son ile karşılaşacağımızı söylüyor. “Steel Reign ile Brotherhood of Steel hikayesini bitiriyoruz. Bunun tatmin edici bir sona ulaşmasını istiyoruz ve oyunculara bir sürü ilginç seçim şansı sunuyoruz.” diyor.
Steel Dawn’da yaptığımız seçimlerin etkisini görebileceğimiz hikayede sonlara doğru yapabileceğimiz çeşitli büyük seçimler olacağını söyleyen Tucker, dört farklı ana son olduğunu belirtiyor. “Oyuncu olarak kendize uygun seçimler yapmanız gerekiyor ve en sonda da büyük bir karar vererek Brotherhood’un bu kısmının kaderini belirleyeksiniz.” Yaptığımız seçimler arasında diğer NPC’lerin bize yaklaşımını belirleyecek şeyler de olacak. “Bir sürü küçük seçim yapacaksınız ve bunlar bazı karakterlerin ne durumda olacağını belirleyecek.
Hikayenin aslında daha fazla yöne ayrılması ve çok daha büyük olması planlanmış olsa da, zaman sınırlaması yüzünden kırpmak zorunda kalınmış. Daha fazla seçim ile kendi maceramızı yaşamamızı sağlamak istediğini söyleyen Tucker “Sonuçta bu işi zamanında yetiştirmek zorundaydık. Elimizdeki süre içerisinde hikayenin gerçek bir Bethesda oyunu olabilecek seviyeye gelmesi için çalıştık.” diyor.
Fallout 76 için yayınlanan beşinci büyük güncelleme paketi “One Wasteland For All” ile birlikte oyunu uzun süredir oynayan oyuncular ile yeni başlayanlar arasındaki bir uçurum da ortadan kalkmıştı. The Elder Scrolls Online’ın getirdiği “One Tamriel” güncellemesini örnek aldıklarını belirten ekip, karakterinize göre “scale edilen” düşmanlar ile tüm bölgelerde mücadele hissini yaşamanın mümkün olmasını sağladı.
Ekibe göre bu “oyuna geri dönmek için harika bir zaman” olarak tanımlanıyor. “Eski oyuncuların yeni başlayan arkadaşlarıyla birlikte oynaması daha kolay hale geliyor. Düşük seviye bölgelerin oyuncuya hala daha mücadele sunmasını sağladık. Bu sayede siz 300 seviye iken arkadaşınız 5. Seviyede bile olsa birlikte oynama şansınız oluyor.”
Xbox Game Pass yeni oyuncular Fallout 76’ya gelmesi için harika bir fırsat olmuş. Gardiner oyuncuların “yeni ve geliştirilmiş Fallout 76” tecrübesini bu sayede edinebileceğini söylüyor. “Fallout 76 Çıkışından beri çok yol katettik. Microsoft’un satın alımını duyurmadan çok önce oyunu Game Pass’e getirmiştik ve hala daha oradan oynamak mümkün. Game Pass üzerinden en çok oynanan 10 oyun listesinin düzenli ziyaretçilerinden biri olmayı da başarıyoruz.”
Steel Reign ile birlikte düzenlenen “Legendary Crafting” sistemi hakkındaki sorularımız da oldu. Sistemin ilk aşamada daha fazla malzemeye ihtiyaç duyduğundan bahseden ekip, PTS sırasında geri dönüşleri dinleyerek bu konuda da çalışma yaptıklarından bahsetti. Steel Reign güncellemesi ile birlikte eşyaların üzerindeki “legendary” özellikleri değiştirmek ve normal eşyaları bu seviyeye çıkarmak mümkün oluyor. Ayrıca Power Armor zırhlarına “legendary” özellikler eklemek de mümkün olacak. “Oyuncuların geri dönüşlerini dinliyoruz ve her zaman istedikleri şeyi vermemiz mümkün olmasa da, oyuncuların daha rahat bir şekilde kullanabileceği bir sistem oluşturduk.”
Bu yıl gerçekleşen E3 etkinliğinin sürprizlerinden birisi de 2022 yılında yayınlanacak olan “Fallout 76: Expeditions - The Pitt” güncellemesinin duyurusu oldu. Fallout 3’ün DLC paketinde ziyaret etme fırsatı bulduğumuz ve sadist raider grupları tarafından yönetilen Pittsburgh’e geri dönüyoruz. Röportajın ana odağı Steel Reign olsa da, önümüzdeki yıl çıkacak olan Expeditions güncellemeleri ve Pitt hakkında da bazı bilgiler edindik.
Expeditions - The Pitt projesi daha önce Fallout 3’ün DLC paketi üzerinde de çalışmış olan Jeff Gardiner tarafından yönetiliyor. Bu güncellemenin hikaye tabanlı olacağı ve Pitt’e gidip gelmenin mümkün olacağı söylendi. Hikayeyi etkileyen seçimler olup olmayacağı konusunda ise bir yorum yapılmadı.
Gardiner Pitt’i seçmelerinin en büyük sebebinin Fallout 76’nın geçtiği West Virginia’ya yakın ve hikaye açısından harika bir bölge olması olduğunu söyledi. “The Pitt bölgesine has bazı mekanikler olacak. İçeriğin hem eğlenceli hem de tekrar tekrar oynanabilir olması üzerinde çalışıyoruz. Hikaye ve tekrar oynanabilir içerikler sayesinde oyuncuların bu bölgeyi defalarca oynayabilmesi için çalışıyoruz.”
Mark Tucker ek paketin de ana oyun gibi yalnızca grup oyuncularına değil, tek başına oynayan oyunculara da hitap edeceğini söylüyor. “Burada denge kurmak gerçekten zor çünkü oyunumuz kendine has özelliklere sahip. Oyuncularımızı ikiye ayırmamız gerekiyor. Oyunu sadece arkadaşları ile oynayan oyuncular ve asla bir takıma katılmayan oyuncular var. Her iki gruba da uygun bir tecrübe sunmamız gerekiyor.”
Fallout 76: Expeditions güncellemelerinin ilk durağı Pitt olarak belirlenmiş ama ileride hangi bölgeleri ziyaret edeceğimiz henüz belli değil. Daha fazla bilgi için önümüzdeki yılı beklememiz gerekecek.
Fallout 76’nın Steel Reign güncellemesi ve oyundaki değişiklikler üzerine yaklaşık bir saat süren röportajdan derlediğimiz bilgiler bu kadar. Yapımcılar oyun üzerinde ciddi çalışmalar yapıyor ve oyuncuların geri dönüşlerine dikkat ediyor gibi gözüküyor. Oyunu ilk çıktığı dönem oynamış bir oyuncu olarak son güncellemelerde yaptıkları değişiklikleri ve oyuna yaptığı etkileri görmemek çok zor.
Daha önce oyunu deneyip eksiklikleri yüzünden bırakan ya da gördüğü yorumlardan dolayı başlamaya çekinen oyuncular, şu an oyuna başlamak için harika bir zaman gibi gözüküyor. Steel Reign içeriğine ulaşmak için karakterinizi 20. Seviyeye getirmeniz ve Steel Dawn içeriğini tamamlamış olmanız gerekiyor. Özellikle arkadaşlarınız ile birlikte bu maceraya girişerek çok keyifli zamanlar geçirmeniz de mümkün. Üstelik Microsoft’un Xbox Game Pass sistemi sayesinde PC ya da Xbox konsolları üzerinden herhangi bir ek ücret ödemeden oyunu oynamak da mümkün.