1/12

Fahrenheit

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Fahrenheit'ın tüm sırları çözülüyor.
Yazı için Yusuf Küçük'e teşekkür ederiz.

2009’un Ocak ayındayız. New York sokaklarında dondurucu bir soğuk var. Şehir, bu zamana kadar görülmemiş, bir soğuk havanın etkisi altında. Doc’s Diner’da, sıradan bir gece gibi gözükmekle birlikte, restoranın tuvaletinde garip şeyler oluyor. Bir adam bilinçsizce, klozet kabininde, bileklerine bıçakla garip şekiller kazıyor, sonra transa geçiyor ve elindeki bıçakla lavaboda ellerini yıkamakta olan John Winston’ı öldürüyor. Arada görülen hayallerde, küçük kız çocuğunun bakışları hüzünlü…

Atari firmasının yayınladığı Fahrenheit, işte böyle bir hikaye ile başlıyor. Yapım macera türünde, fakat klasik macera oyunlarından çabucak ayrılıyor. Kendine özgü sinematik hikaye gelişimi, özgün kontrolleri, genel atmosferi bu ayırımın en bariz özellikleri. Quanticdream’ın yapımcılığını yaptığı Fahrenheit, Amerika’da Indigo Prophecy adıyla piyasaya çıkmış. Oyunun PC versiyonu için
1.1 yaması da mevcut.

Fahrenheit’ta 4 farklı karakteri yönlendireceğiz;

Lucas Kane: Ana karakterimiz. Bilişim sektöründe çalışıyor, rahip abisinden başka kimsesi yok. Wishita doğumlu ve 31 yaşında (1978 doğumlu ve hikaye 2009’da geçiyor).
Marcus Kane: Lucas’ın abisi, rahip. 37 yaşında.
Carla Valenti: New York Polis Departmanı’nda dedektif. Brooklyn’de doğmuş. 27 yaşında.
Tyler Miles: Carla’nın New York Polis Departmanı’ndaki ortağı. Sam adında 23 yaşında bir sevgilisi var.

Oyunun tam çözümüne başlamadan önce, Fahrenheit’ın kendine özgün kontrolleri üzerinde durmak gerekiyor.

Kontroller (PC versiyonu için)

Oyunda kontroller için fare ve klavye kullanılıyor.

Fare: Fare ile kontroller oldukça özgün ve başarılı. Kullanımı kolay, sadece mantığını kavramak gerekiyor. Bir nesne ile etkileşime girebileceğimizi belirten sembolleri, ekranın üst köşesinde göreceğiz

Nesneyi tarif eden ve etkileşim için fareyi nasıl kullanmamız gerektiğini gösteren, iki tane sembol var.
Örneğin, bir kapının yanındayız, üst ekranda kapı sembolü ve yanında bir elipsin içinde, düz bir çizgi üzerinde, yukarı doğru kayan ışık hüzmesi var. Bu durumda farenin sol tuşuna basılı tutup, düz bir şekilde yukarı doğru kaydırarak, kapıyı açabileceğiz. Eğer ışık huzmesi yukarı değil de; aşağı doğru kayıyorsa fareyi aşağı, sola kayıyorsa sola, sağa kayıyorsa sağa sürüklemeliyiz. Eğer sembol gibiyse, fareyi sembolün şeklinde hareket ettirmeliyiz. Sol tuşa bastığınızda kırmızı bir nokta çıkacak, bu nokta yardımı ile hareketi düzgün yaptığınızdan emin olabilirsiniz.

Hareket alanımızda birden fazla etkileşeceğimiz nesne varsa, üst ekranda bunların hepsi görülür. Nesne sembolünün yanındaki elipsin içindeki ışık hüzmesi nasıl hareket ediyorsa, fare ile o hareketi yaparak ilgili nesne ile etkinleşebiliriz. Mesela fareyi sola sürürlersek, soldaki musluğu, sağa sürüklersek sağdaki musluğu açarız. Yukarı sürüklediğimizde ise aynada kendimize bakabiliriz.

Sol tuşuna basılı tutup döndürürsek, çevreyi kontrol edebiliriz, sağ tuş ile de karakter etrafında 360 derecelik bir görüş açısı elde etmek mümkün. Sol ve sağ tuşa birlikte basarsanız karakter ileri doğru yürür, beraberinde Shift’e basarsanız koşar. Yürürken sağa sola döndürmek için fareyi istenilen yöne doğru çevirmeniz gerekir.