1/2

Fahrenheit

Yağız Hoş 3.06.2010 - 12:31
Lucas Kane'in hayatı kendi isteği dışında işlediği bir cinayetle alt üst olur...

Sabah uyandığında yatağının kanlar içinde olduğunu düşün. Sapasağlam olduğunu zannediyorsun fakat daha sonra kollarındaki yara izlerinin farkına varıyorsun. Banyoya gidiyorsun ve ellerini bandajlıyorsun. Gözünün önüne anlam veremediğin bir takım görüntüler geliyor. Vakit ilerledikçe bunların bir rüya olmadığını anlıyorsun. ”Dün birini mi öldürdüm?”. Kapı çalıyor... Polis! Artık her şey vereceğin karara bağlı. Kapıyı açıp polisi içeri alabilirsin, ama kapı kilitlemediğin halde kilitli ve anahtar kayıp. Ya anahtarı bulup kapıyı açacaksın ya da kapının kırılmasına ve yakalanmaya göz yumacaksın... 2005’in ilk çeyreğinde Quantic Dream imzalı Fahrenheit ile bunları yaşayacağız, buna emin olabilirsiniz.

Sen artık eski sen değilsin?

İlk olarak yapım aşamasına yeni başlandığı zamanlarda ufak bir videosuyla tanıştık, E3 2004’te ki yoğun programı ile de iyice kaynaştık. Öncelikle şunu öğrendik ki Fahrenheit, bildiğimiz Action-adventure’lar dan daha farklı bir oyun olacak. Bir kere oyun interaktif, yani oyuncunun etkisiyle sürekli değişen bir hikayeye sahip. Anlayacağınız diğer oyunlardaki gibi ilerleyebileceğiniz tek bir yol değil, seçebileceğiniz onlarca yol bulunacak. Bunların çoğunda, varolan seçeneklerden bir tanesi oyuna devam etmenizi sağlayacak. Bazıları ise oyunun sonu için belirleyici olacak ve seçtiğiniz karara göre oyunun akışı değişecek. Bu olayın birde aksiyon şekli bulunacak, yani karşınıza çıkan düşmanlardan kurtulmak için ekranda çıkan tuş kombinasyonlarını doğru bir şekilde yapmanız gerekecek. Bu tarz bir ilerleyişi daha önce Broken Sword 3 ve Shenmue gibi oyunlarda görmüştük fakat bu sistemin işleyişine Fahrenheit’de çok daha başarılı bir şekline tanık olacağız. Tabii yine elimizde onlarca silah olacak, fakat türevi oyunlarda ki gibi, etraftaki insanlarla veya yaratıklarla kapışıp 36 kurşun değil, ölümcül noktaya gelen bir tek kurşun ölmemiz için yeterli olacak, ayrıca oyunda can ibresi de bulunmayacak. Etraftan cephane de toplayamayacağız, onları sadece belirli yerlerden alabileceğiz.