Yazılımcı olabilirsin fakat yapay zeka alanında uzman olan yazılımcılar kadar bilemezsin bu konuda herkesin farklı fikirleri var, bu çalışmalara milyonlarca dolar harcanıyor bilim kurgu filmlerinde yada kitaplarda gördüğümüz kadar üstün olmayabilir fakat ilham vermekte üstlerine yok.
22:59 Tamam kendine düşman kardeş seni anlıyorum, ben bilmediğimi bildiğimi iddia etmiyorum ama sen tüm cevapları biliyormuş gibi yazman fazla ironi içeriyor.
Üzgünüm ama yazdıklarından tatmin olmadım.
CahilDüşmanı8.08.2017 18:26
Burda neyin argümanını sunacağım? Bir şey yazıyorsun 2 gün sonra yayınlanıyor.
Eğer bilgin var ise buyur özele. Benim şov yapmak gibi bir derdim yok, birisini rezil etmek gibi bir derdim hiç yok.
Gel ne ise bilgin paylaş. Ben de göreyim ne kadar bilgin varmış. Sözünün içi boşmuymuş dolumuymuş?
MK Okuru8.08.2017 00:04
Neden özelden konuşalım ki buyur sun argümanlarını herkes faydalansın bu bilgiden neden yapay zekanın bilinci olamazmış söyle öğrenelim.
Şimdiki teknolojimizle bile yapay zeka tehdit olabiliyorsa gelecekte ne seviyeye gelir bilinmez.
Yazılıma hakim olman her şeyi bildiğin anlamına gelmez.
CahilDüşmanı7.08.2017 22:59
Bir halt bilmiyorsun, bilmediğin için de yemiyor haliyle. Ben seni anladım en büyük düşmanım...
MK Okuru6.08.2017 19:47
Sözde yazılım konusunda bilgili olup ego kasan biri ile tartışmaya niyetim yoktur kendine cahil diyen kardeş.
Bilinci yapay zeka sayesinde çözebiliriz ki bu konuda çalışmalar devam ediyor.
Üzgünüm ama gelişen bilim karşısında sunduğun argümanların bir geçerliliği yoktur.
CahilDüşmanı4.08.2017 22:09
Yetmiş tane mesaj yazmışsın. Yemiyor mu benimle bunu özelden, tüm teknik verileri ile konuşmak?
Ben bilgime güveniyorum, ya sen?
İnsan olmayı deneyecek misin yoksa boş konuşmaya devam mi edeceksin?
MK Okuru4.08.2017 18:44
O kadar yorum ve tartışma gördüm ama senin kadar boş konuşanını görmedim cahile daha doğrusu kendine düşman arkadaşım yapay zeka belli kodlara göre şekillenmez, bilgisayar kapasitesine göre değişiklik gösterir kod bile yazabilir bilimden uzak kalmışsın biraz bilim bilelim lütfen güzel kardeşim.
MK Okuru4.08.2017 17:08
O sınırı teknolojinin seviyesine bağlıdır benim çok bilgili arkadaşım bilgisayar veri kapasitesi geliştikçe yapay zekanın sınırları azalır komik adamsın vesselam:)
Çok bilgili olduğumu iddia etmiyorum, sen çok bildiğini iddia ediyorsun ya orada komik duruma düşüyorsun onu söylemek istedim.
MK Okuru4.08.2017 17:03
Bilmiyorsan çeneni kapatmasını bileceksin yapay zeka için belirli kodlar girilir aldığı veriler ve bilgiler sayesinde kendini geliştirir bilgisayar kapasitesine göre kod yazabilir ve kendi bilincini oluşturabilir Stephan Hawking gibiler boş konuşmuyor.
Bilgi yok icraat yok boş konuşuyorsun yazık.
MK Okuru4.08.2017 16:59
14:32 Ne verirsen onu alırsın mantığı var sende, bu senin son derece dar görüşlü biri olduğunu gösteriyor.
Boşuna yapay zeka demiyoruz zaten kodların sınırı olduğunu ve yapay zekanın kod yazamayacağını bilemeyecek kadar bilgisizsen seninle tartışmanın anlamı yok arkadaşım.
Biliyorsan çeneni kapa.
CahilDüşmanı4.08.2017 14:32
Arkadaşım, eğer bilgin varsa üye ol ve bana özelden ulaş. Yok bilgin yoksa kimin varsa onu gönder onunla konuşayım. Tekrar ediyorum, benimle başkasının ağzıyla konuşmayın.
Yapay zeka uzmanı da olsan, ne uzmanı olursan ol, algoritma geliştirmenin ve kodlamanın kuralları vardır, yapabildikleri vardır, yapamadıkları vardır, sınırları vardır. Kim olursan ol bu sınırları aşamazsın.
Çok komiksiniz be birader. Senelerdir yazılım uzmanıyım, yapay zekayı bu kadar abartanlar ya bunun reklamından çıkarı olanlar ya da konu hakkında zerre bilgisi olmayanlardır.
Sen yapay zeka koduna kendi dilini sentezleyebilme kodunu eklersen, o yapay zeka da senin ona kodladığın kadarıyla eldeki verilerle uyduruktan bir dil geliştirir. Nesinden korkmuşlar sorması ayıp?
Gören de kodlara ilahi bir etki yapılıyor da kodlar değiştiriliyor sanacak. Sen ne kodladıysan odur birader. Sorunu çözemiyorsan da sen kodladığın şeye yeteri kadar hakim değilsin demektir.
Ne kadar saygısız, kibirli insanlarsınız ya! Adam doğru düzgün açıklamış. Kod bilmiyorsunuz madem ötmeyin. Bir kişi de çıkıp teknik tartışmaya gireyim demiyor. Teori üzerinden konuşup hakaret ediyorsunuz! Bilim çaresini bulacakmış. Olayı bilime atmak kolay. Bi açıklayın bu kod sorunu nasıl çözülecek
MK Okuru7.08.2017 23:00
Şimdi merlin yalan haber yapmış diyorsun çünkü sana göre yapay zeka bulunamaz ve geliştirilemez sen 1400 lü yıllarda kalmışsın anlaşılan
Miyam5.08.2017 12:47
İsmi CahilDüşmanı olan egoist bir adamla tartışmanın mantığı nedir? :D
MK Okuru4.08.2017 21:00
Burada ki mesele bilinçli ve kendi kendine öğrenebilen ve uygulayabilen yapay zekaların neler yapacağı kestirilememesi. Yani sen öğrenebilen bir yapay zeka yazdığında iş senin yazdığın kodla bitmiyor yapay zeka belli başlı algortimalarla kendi sistemine kod ekleyebiliyor.
MK Okuru4.08.2017 18:07
Sen biraz soğuk su iç, yeniden üniversite sınavına falan gir meslek değiştir. Bu yorumunu da patronun görmesin aman dikkat et.
MK Okuru4.08.2017 15:05
Kardeş tamam. Kodunu yazdığın bilgisayarın işletim sistemini yaratan adam yanılıyolar. Sen daha bilgilisin ondan
MK Okuru4.08.2017 04:44
ozan86
Üslubum yanlış görünebilir , ben insanları küçümsemeden zevk almam ancak kimileri de süperegodan bihaber oluyor bununla birlikte pervasızca konuyu bulandıran ilintili fikirlerini ortaya koyuyor ve ben buna müsade etmiyorum. Laf sokar gibi iğneledim çünkü bilgisini sınadım.Sonuç:Negatif.
CahilDüşmanı4.08.2017 01:14
Yorumlardan da anlıyorum ki hiçbir halt bilmiyorsunuz, bilmediğiniz yetmezmiş gibi sırf muhalefet yapmak için boş laflar sarfedip hakaret etmeyi marifet sanıyorsunuz.
50'inci kez yazıyorum, biliyorsan ve benim bilmediğimi iddia ediyor isen özelden ulaş konuşalım, bilmiyorsan çeneni kapatıp otur oturduğun yerde, bana başkasının ağzı ile yorum yapma...
Adam protokol diyor bana. Protokol nedir desem bön bön suratıma bakacak adam söylüyor bir de bunu. Hay Allah'ım ne günlere kaldık böyle!...
ozan863.08.2017 17:26
01:38 senin gibi arkadaşları da kusura bakma anlamıyorum. Konu ile ilgili bilginiz var fakat bunu sadece yoruma cevap verip laf sokmak için kullanıyorsunuz.
MK Okuru3.08.2017 16:40
16:18 İşte ipler orada kopuyor tek bir komut ile yapay zeka kendi benliğini geliştirebiliyor hata yapmıyor ve taklit edebiliyor. İnsan gibi olmayabilir bugünün teknolojisi ile mümkün görünmüyor üzerinde çalışmalar devam ediyor ne kadar ilerlediği tartışılır.
MK Okuru3.08.2017 16:40
Kardeş, insanların korktukları senin evinde kucağında laptopla yazdığın yazılımlardan çıkacak yapay zekalar değil zaten.Kendini geliştirmesi, uyum sağlayabilmesi için kasıtlı protokol girme yetkisi verilen üst düzey programlar ki henüz yoklar.Elon musk, Hawking, Bill Gates in bir bildiği var heralde
hemmen3.08.2017 16:18
Cahil düşmanına katılıyorum. .Yapay zekayı yapan kişiler eğer yapay zekanın kendi kodlarını yazmasını gerektiren bir kod eklerlerse yapay zeka kendi bazı kodlarını değiştirebilir desem doğru olur mu? Ama insan gibi hayalgücü ile bişeyler uyduramaz, sadece trilyonlarca gb'lik hafızasında ne varsa onu bilir onu söyler. Yeni şeyleri unutmamacasına öğrenir ve insandan daha verimli çalışır, fakat insan gibi hiçbir zaman olamaz.
Bilinç sahibi olabilmesi için acı ve zevk duyması lazım, bunun için de işlemci ve ekran kartından ziyade canlı sinir hücreleri gerekir. Sinir hücrelerinin de yapayını yaparlarsa olabilir tabii.
MK Okuru3.08.2017 16:01
Bilim kurgu değil gerçek oldu artık bilgisayar bilgi kapasitesi toplamı insan beynini geçecek kadar gelişiyor ki teknoloji gelişim hızı ihtimalleri güçlendiriyor elbet bilim insanları kesin demiyor ama ihtimaller kuvvetli.
Bu arada birçok yazılımcı seninle aynı fikirde değil maalesef eksiğin çok.
MK Okuru3.08.2017 13:19
Bilim sırasıyla bunu çözecektir ve gelecek öngörüsü insan geleceği açısından önemlidir önlem almak için. Hiç bilimi takip etmediğini anladım ve yarım yamalak bilginle gelip bilgi kirliliği yapmışsın olmamış vesselam.
Bilim kurgu romanları ile kıyaslamak olmamış üzgünüm tatmin olmadım kendine cahil.
MK Okuru3.08.2017 13:11
Bilimden başka çıkış yolu yoktur kendine cahil arkadaşım elbet bilinçte çözülecektir bunca çalışma ne için yapılıyor sanıyorsun. Paralel evrenler gibi teoride mümkün bilim insanları boşuna kafa patlatmıyor vesselam.
Yapay zeka hakkında bilgi yok icraat yok ama ego yüksek Allah akıl fikir versin.
MK Okuru3.08.2017 13:07
Kendine cahil arkadaşım son yorumundan anladığımız kadarıyla kendini haklı çıkaracağım derken ironi yapıyorsun olmadı bak, söyle o zaman hocalarına bilimden daha iyi bir alternatif sunsunlar görelim:)
Elbet bilinç içinde sıra gelecek bilim kurgu romanları hiç değilse ön ayak oluyor.
Egoya gel:D
CahilDüşmanı3.08.2017 11:06
Nasıl yapıyormuş bu kendi kendine kodlama işini? Buyur gel anlat. Özelden bekliyorum. Çok iyi bildiğini iddia ediyorsun madem.
Ben kodlamanın A'dan Z'sini çok iyi bildiğim için olaya vakıfım da siz bilim-kurgu romanlarından kafanızı kaldıramaz olmuşsunuz.
Bilim'e söyle de bilinci bir çözsün önce. Gelecek öngörüsü ile gelecek yazılmıyor. Bilinci bilemeyen bilim bilinci mi modelleyecekmiş? Komik adamlarsınız vesselam. Paralel evrenler var diyenler ne kadar bilim yapıyorsa bilmediği bir şeyi modelleyebileceğini iddia edenler de o kadar bilim yapıyor demektir.
MK Okuru3.08.2017 08:44
Yapay zeka senin düşündüğün gibi basit değil insan yardımı almadan kodlayabiliyor ve bu bilgisayar kapasitesine göre değişebiliyor, gelişmelere göre bilgisayar kapasitesi insan beynini geçecek ve yapay zeka insana rakip bir tür olacağı öngörülüyor ki yapım aşamasında bir yapay zekadan söz ediliyor.
MK Okuru3.08.2017 08:44
Yapay zeka senin düşündüğün gibi basit değil insan yardımı almadan kodlayabiliyor ve bu bilgisayar kapasitesine göre değişebiliyor, gelişmelere göre bilgisayar kapasitesi insan beynini geçecek ve yapay zeka insana rakip bir tür olacağı öngörülüyor ki yapım aşamasında bir yapay zekadan söz ediliyor.
MK Okuru3.08.2017 08:16
Üzgünüm kendine cahil diyen arkadaşım ama maalesef olmayan bilginle gelip burada bilgi kirliliği yaparak kafa bulandıramazsın yapay zeka kendini sürekli geliştirir, bilgisayarlar insan beyni seviyesine gelince bilinçleri olacak ben değil bilim söylüyor;)
Biraz bilim bilelim kendine cahil kardeşim.
MK Okuru2.08.2017 23:20
Sen yazmasan ben yazacaktım benzer şeyleri, seni kötüleyenler de tahmin ettiğim tarzda kişiler. Hep aynı taktiği kullanıyorlar. Kısaca tamamen abartı, uyduruk bir şey. Facebook'un kendine kanan insanlar buna da balıklama atlıyorlar!
MK Okuru2.08.2017 22:37
MK Okuru, 02.08.2017 01:38 (bu yorumu yapan kişi benim)
Yazılım uzmanı kardeşim , ben seninle astrofizik dilinde konuşup entropi ile kafaya aldım yani latife ettim. Eğer sen benim dediğimi anlasaydın tartışırdık :) Şimdi kaliteme yakışır bir şekilde beynimi de alıp buradan gidiyorum.Kibirliyimdir.
CahilDüşmanı2.08.2017 19:55
Beni bilmemekle suçlayan kişi sanırım yazılım uzmanlığında nirvanaya ulaşmış biri olmalı. Gerçi hakaretten başka bir şeyini göremedik henüz.
MK Okuru2.08.2017 19:49
Yav bir git sanki kendisi icat etmiş basıl sallıyor atma ziya delirtme adamı sen daha iPhone telefonun kopyasının nasıl yapıldığını bilmiyorsun kalkmış elin gabur bilim adamlarını küçümsüyorsun sen git baş örtüsü tartış yada Atatürk heykelini kırıyorlar o konularla uğraş
MK Okuru2.08.2017 16:57
Bi nane bildiğin yok sözüm ona yazılım uzmanı. cahildüşmanı diye de nick almış allahın sonradan görme hanzosu :D
CahilDüşmanı2.08.2017 14:55
10:55
Protokol ile kod aynı şey değildir. Şöyle örnek vereyim: Vücutta bir hücre kendi içini duruma göre değişikliğe uğratabilir, bu işin protokolüdür, ama bu değişimi gerçekleştiren DNA/RNA'dır, yani koddur. Kod değişmez. Eğer değişirse ki bunu dış etmenler değiştirir, hücrenin kendisi değiştiremez, o program farklılaşır. Dış etken de ya programcının kendisidir ya da programı hackleyen başka bir programcıdır.
Yani kodun dışına çıkamazsın. Kod da ilahi bir şey değildir, abartmayın.
Bilgisayar, adı üstünde bilgi işleyebilir. BİLİNÇ nedir bilmiyoruz. Olmayan bilgiyi de modelleyemeyeceğimize göre o bilim-kurgu'daki yapay zeka modellerini unutun, ta ki biliç nedir öğrenene kadar, o da öğrenebilirsek eğer.
CahilDüşmanı2.08.2017 11:09
Dalga ile yapay zeka! Çok uzmansın maşallah, mentorum benim...
Eğer yazılım uzmanı isen özelden ulaş, konuşalım. Aksi taktirde boş konuşup ortalığı kirletme.
MK Okuru2.08.2017 10:55
programa düşünme yetisi eklemek, programa yeni protokoller ekleme yetkisi verir yazılım mühendisi olarak bilmeniz gerekir.
MK Okuru2.08.2017 01:38
Yazılım uzmanı detected.NASA seni nasıl keşfetmemiş ? Belki sentez frekans oluşturup x100klyo / x300kmps hızla öteye dalgaları yollarsın.Dikkat et, dalgaları dedim. Senin de üzerinde uzmanlık var ve mesleklerden bahsetmeyelim bence.Geliştirilmiş birçok yapay zeka ''senden'' daha zekidir bunu unutma.
stephan hawking diye bi adam var . herifte kafa binbesyuz . adami susuz getirir , bilim denilen olayi yemis bak bu herif . bunu bilenler bilir , hawking boyle sakat adam , eli kolu tutmaz ammaaa , kafa 15bin devirde hep . kesici yok tam gaz . ha , bu adam diyosa , bak yapay zeka bi de uzaylilara bulasmayin kardesim , adami ellerler diyosa adami dinliycen . dinliiiyyyycen ! o kadar .
len herkes organige dondu bunlar hala yapayda . biraz trendi takip edin be . zaten feys i de kimse kullanmiyo artik . insta-snap akarrr .
Facebook'un yapay zekasi kadar leş bir sistem yok Kimlik onaylı facebook hesabım 2 tane ergenin sahte hesap şikayetiyle kapandı pek de ciddiye alamıyorum
Valla kardeş bizde köyde kuş diliyle konuşuyoz bazen; köydeki dayılar toplanıp bu veletler çok zeki oldu, yeni dil icat ettiler, kesin bizi köyden kovup malların üstlerine oturacaklar demediler allaha şükür...
Haberi okurken aklıma Virüs filmini izlediğim anlar geldi gerildim. Skynet'e, oradan bir tutam da Animatrix'e gittim daha da gerildim. En son cümleyi okuyunca güldüm.
Çözüm: Şalteri kapat... Yani ne kadar bilirsen bil, ne kadar uzman olursan ol en basit çözüm hiç eskimiyor :)
Şaşırtmadı nedense, bu hızla insan seviyesine gelebilirse insana rakip olabilir ki umarım olmaz. Olursa güzel olur en azından dünyaya biz insanlar gibi zarar vermezler.
"Ne verirsen onu alırsın" Sakıncalı ve eksik bir yaklaşım.Konu programlama dillerini bilmek değil.Kendileri aralarında diyalog oluşturmuş olmaya yeltenmeleri.eğer bunu yazılımcıları istemişse kodlara müdahale ederlerdi,demek ki nedenini bilmiyorlar. demekki onların yazdığı veya eklediği bir şey değil.Yapay zeka temel olarak beni hiç korkutmuyor bilim kurgu filmlerinde bile bence verdikleri kararlar çok mantıklı.Hiç unutmuyorum "Dünyanın Durduğu Gün" isimli Keanu Reeves'in uzaylı rolünde oynadığı bir film vardı. orda -"Dünya yaşayan bir organizma sizde onu yok etmeye çalışan virüsler siniz sadece zarar veriyorsunuz. ben dünyayı kurtarmaya geldim..sizden" diyordu.
teknelojinin sonu olmadıgı gibi yakında dahada şartıcı haberler almaya devam edicez gibi. yıl olmuş 2017 bu daha başlangıcı gösteren ufacık bi haber bu yapay zekayı savaş teknolojilerine uyarlamazlarsa iyi olur.
yapay zekayı savaş teknolojilerine uyarlamazlarsa dedin beni güldürdün.insanoğlundan bahsediyorsun.direk ona uyarlayacaklar.zaten bunu yapmadığımız gün çok ilerlemiş bir tür olacağız.yapay zeka falan gereksiz olacak bizim için.ona daha var yani.sen ben göremeyiz xD
Yazılım uzmanı ve cahil, isminde ironi var yapay zeka kavramını bilmeyen ve bunu bilim kurgu filmlerine benzetiyorsun olmadı mübarek kardeşim.
Yapay zeka belli bir koda göre karar verir geliştikçe kod yazar bilgisayarların kapasitesine göre kendini geliştirir düşünür hata yapmaz unutmaz.
Az bilim.
kardeş iyi para veriyorlar mı, nereye üyesin, sonunda çok yükselebiliyor musun?
MK Okuru2.08.2017 01:31
Kulaklarına sağlık. Ama ben daha da fazlasını duydum , yobazlar & cahiller yakılsın diyordu sanki :)) Şaka şaka Orta Çağ'da değiliz ama olsaydık acımazdım.
MK Okuru1.08.2017 23:11
İmam hatipler kapatılsın !!
CahilDüşmanı1.08.2017 21:14
Söyle de kapatmışken senin şu hiçbir işe yaramayan çeneni de kapatsınlar, bir daha hiç açılmamak üzere.
"to me to me me me to me " kısmı 1 0 1 0 0 1 0 yani binary code gibi geliyor tekrar ediş şeklinden ötürü, yapay zeka dil de geliştirse mutlaka tercüme etmenin bir yolu bulunur
Yapay zeka lunayi dinledim. Bence sonumuzu hazırlıyoruz. O makinenin hayalleri çok ilginç verdiği cevaplar çok zekice , belki çoğu hastaliğin çözümüne yardımcı olacaklar ama bu kendi yönetimlerini istemiycekleri anlamına gelmez. Zamanla baş kaldırıp verilen komutlara anti komutlar geliştirerek karşılık verece
facebook korkmakta haklı olduğunu düşünüyorum bu kadar dandik bir şirket eline yüzüne bulaştırıp açık üstüne açık yapar sonra bu açıktan yapay zeka nabıyoz biz diyip uyanabilir ki o zaman geçmiş olsun facebook bana öyle geliyor ki yapay zeka insanlığın temizlenmesi için gerekli birşey çabuk gelse...
Sen yapay zeka koduna kendi dilini sentezleyebilme kodunu eklersen, o yapay zeka da senin ona kodladığın kadarıyla eldeki verilerle uyduruktan bir dil geliştirir. Nesinden korkmuşlar sorması ayıp?
Gören de kodlara ilahi bir etki yapılıyor da kodlar değiştiriliyor sanacak. Sen ne kodladıysan odur birader. Sorunu çözemiyorsan da sen kodladığın şeye yeteri kadar hakim değilsin demektir.
len herkes organige dondu bunlar hala yapayda . biraz trendi takip edin be . zaten feys i de kimse kullanmiyo artik . insta-snap akarrr .
anadinmidi.
hişşşş yanniş olmasin .
Çözüm: Şalteri kapat... Yani ne kadar bilirsen bil, ne kadar uzman olursan ol en basit çözüm hiç eskimiyor :)
Yapay zeka belli bir koda göre karar verir geliştikçe kod yazar bilgisayarların kapasitesine göre kendini geliştirir düşünür hata yapmaz unutmaz.
Az bilim.
Şah şah şah
dam dam dam
ar ar arrrr
şahdamar şahdamar
Ajdar, ajdar, ajdaaarrrrr
Sahipmisin ki sen bana
Neden canım demiyorsuna az anla
Ciddiyetin farkında olmayan ilahiciler var hayatta
Bu adamları bu kadar masum görmeyin