ArtılarBaşarılı grafik, sinematik ve seslendirmeler. Oyunun hikayesi ve anlatım biçimi. Devasa haritalar.
EksilerGrafiksel ve yazılımsal ufak tefek hatalar. Basit oynanış ve görev yapı tekrarı bazı oyunculara sıkıcı gelebilir.
"Yatağımdan zorla kaldırılıyorum. Sadık hizmetkarım ve arkadaşım Jasper, giysilerimi hazırlamış, telaşlı bir şekilde başımda dikiliyor. Bense biraz daha uyumak istiyorum. Pijamalardan arınıp kendi giysilerimi giyiyorum. Artık büyük abimin saçmalıklarına dayanamıyorum ve... Bunun için bir şeyler yapmaya karar veriyorum. Endüstri çağında bir yeni devrim yapmayı istiyorum! Biliyorum ki, bu yolda yalnız değilim... Önümde yeni bir yaşam, hayati kararlar, uzun ve zorlu bir yolculuk..."
Tavuk sote
Fable 2'den elli yıl sonra Kral Logan, herkesi bir nevi yaşamından soğutmuştur, zor hayat şartları insanları isyan etme noktasına getirmiştir. Zaten endüstri çağı, tüm zorlukları ile gelmiştir, bununla beraber despot kralın istekleri, baskıları, hatalı kararları, komşu topluluklara zulmü, acımasızlığı zoraki bir devrim hareketini çağırmaktadır. Bu oluşumu yönetecek, yönlendirecek, herkesi bu emelde birleştirecek birisi varsa... O da biziz! Prensimiz çok yaşa!
Kısa bir hikaye anlatımından sonra, önümüzde menümüz. Hızlıca prens mi prenses mi olacağımıza karar verip, oyunun içinde buluyoruz kendimizi. Çok hoş kurgulanmış bir videonun ardından yatağımızdan kalkıp, devrim için adım adım yürümeye başlıyoruz. Önceki oyunun 50 yıl sonrasının değişikliği kendini direkt belli etmekte. Her tarafta sıkışık yapılar, makineler, işçiler bulunmakta. Lionhead, bu farkı başarılı bir şekilde belli etmiş. Bununla beraber standart masalımsı Fable çizgisini de korumayı başarmış. Gelişim gösteren o kadar nokta var ki nereden başlamalı...
Büyük değişiklikler
Öncelikle oynanıştan söz etmek istiyorum. Fable'nin üçüncü oyununda göze çarpan değişiklikler var. Bu yapımda, artık masal havasından biraz sıyrılıp, gerçek dünyanın yüzünü görmeye başlıyoruz. Ki ana görevimiz de bunu gösteriyor. Yan görevlerimiz de yine çok fazla, bu havayı yakalamak istiyorsanız, birebir. Bu ana ve yan görevler kesinlikle iyi bir yaratıcı yazım takımının elinden geçmiş, yaratıcı ve keyifli olmuş. Görevlerimizin yeri yönü yine eski oyunlardan kalma ışıklarla bizi yönlendiriyor. Oyunumuzda yine iyi ve kötü kararlar etkili. Verdiğimiz iyi niyetli kararlar iyi moral kazanmamıza, kötü kararlar ise korkulan biri olmamızı sağlayabiliyor. Koskoca Albion da bizim hareketlerimizden direkt etkileniyor. Bunlar direkt olarak oyunla etkileşim içinde.