1/3

F1 2010 (PC)

Emre Egemen 11.10.2010 - 17:50
Pistlere çıkmanın zamanı geldi
Platformlar PC, PSP, PlayStation 3, XBox 360, Wii
F1 2010 (PC)
  • Yapımcı - Yayıncı CodeMasters - CodeMasters
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Yarış
Merlin Puanı 82
11 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%67
Artılar Codemasters''ın yarış oyunları deneyimi, F1 markası, başarılı oynanış ve oyun dinamikleri, Flashback sistemi
Eksiler Her ayrıntıyı düşünen yapımın yarış sonları seromonisini düşünememiş olması, sınırlı sayıda menü müzikleri, yapay zekâdaki noksanlıklar, basın toplantısında hep aynı kadının soru sorması
2000'li yıllara girerken pistlerde Mika Hakkinen ve Michael Schumacher arasındaki muhteşem rekabet bizi televizyonların başına kilitliyor, içten içe hepimiz birini destekleyip, yarış sonunda onlarla üzülüyor ya da seviniyorduk. Mika Hakkinen'in F1'i bırakmasının ardından rakipsiz kalan Schumacher yarış üstüne yarış kazanıyor, pistlerde kırılmamış rekor, patlamadık şampanya bırakmıyordu. Onun sayesinde sanırım hepimiz Almanya ve İtalya Milli Marşlarını ezbere biliyor ve diğer takımların çaresizliğini şaşkın gözlerle izliyorduk.

Tabii ki TV'deki yarışların ardından hepimiz bilgisayarlarımızın başına geçiyor, belki o günkü yarışı klavyelerimizde tekrarlıyor, o gün kazanamayan sevdiğimiz sürücüyü sanal dünyada üst sıralara taşıyorduk. Ama bu dediklerimin üzerinden uzun zaman geçti. 2006 yılında F1'i bırakan Schumacher'in ardından pistler de yeni şampiyonlar çıkarmaya başlamıştı. Ancak herkesin aklında o eski günler ve eski heyecanlı yarışlar vardı. 

M. Schumacher'in Mercedes ile 2010 yılında tekrar pistlere döneceğinin açıklanmasının verdiği heyecandandır mıdır bilinmez; aynı yıl içerisinde de son zamanlardaki başarılı yarış oyunlarıyla tanıdığımız Codemasters, F1'in resmi oyunu F1 2010'u duyurdu. Yurt dışından gelen ilk inceleme puanları ve videolarıyla merak uyandıran F1 2010'u sizler için mercek altına aldık.

F1 2010 (PC)
Padok alanından son haberler

Codemasters'ın daha önce bizlere sunduğu başarılı yarış oyunlarını referans alırsak F1 2010'un da kaliteli bir yapım olarak karşımıza gelme olasılığı artıyordu. Yapımcılar Formula 1'de yer alan tüm unsurları oyuna taşıyacaklarının, oyun severlere daha önce yaşamadıkları bir yarış deneyiminin sözünü vermişlerdi. Oyunda dinamik bir hava sistemi yer alacak, araç kontrolleri F1 araçları baz alınarak simülasyon tabanlı olacak, F1'in resmi oyunu olması sebebiyle bütün pistler , takımlar ve sürücüler birebir olarak yer alacaktı. Tüm bu vaatler ve umutlarla oyunumuzu açtık bizler de. F1 2010'a ilk girdiğinizde kendinizi bir basın toplantısının ortasında buluyorsunuz. Meraklı bir muhabir bizden adımızı, nasıl bir yarış beklediğimizi, hangi takım için ve ne kadar süre bir kariyer planladığımızı öğrendikten sonra kendimizi "Padok" alanında buluyoruz. Aslında tüm bu sorular, yarışlarda hangi adla, takımla ve zorluk derecesiyle oynayacağımızı belirlemek için hazırlanmış. Codemasters, daha oyunun başında “başarı ayrıntılarda gizli deyip” böyle bir yolla bu bilgileri bizlerden temin ediyor ve hanesine artı bir puan ekliyor.

Padok alanında da yapımcı firmanın daha önceki oyunlarından aşina olduğumuz 3 boyutlu ve yaşayan menü bizleri karşılıyor. Bu menüler de Career, Grand Prix, Time Trial, Multiplayer ve My F1 olarak oluşturulmuş. Hemen Career sekmesine, yani karavanımıza doğru yola çıkıyoruz. İçeride bizi laptopunun başında menajerimiz karşılıyor ve hemen işleyiş hakkında bizleri bilgilendiriyor.