FPS'de korku dönemi asıl şimdi başlıyor.
Doom 3 ve Half-Life 2’nin hakimiyetinde geçen son E3 fuarının, ciddi sükse
yapmamasına karşın büyük ilgi ile karşılanan bir oyun vardı; F.E.A.R. No One
Lives Forever ile ödül kazanmış yapımcı firma Monolith’in üzerinde çalıştığı bu
FPS oyunu, 2005 yılında piyasaya sürüldüğünde büyük başarı yakalayacağı yönünde
ipuçları veriyor. Teknolojinin nimetlerinde sonuna kadar yararlanacak olan oyun,
sadece silahlarla değil dövüş teknikleri ile de savaşmamıza imkân tanıyacak.
Uzayda kurulmuş, ileri teknolojiler konusunda araştırma yapan bir tesis, kimliği
belirlenemeyen saldırganlar tarafından sabote ediliyor. Çalışan insanlar rehin
alınıyor ve pek çoğu acımasızca öldürülüyor. Büyük tahribata uğrayan tesis
çalışamaz duruma geliyor. Bunun üzerine, bir Delta timi olayları kontrol altına
almak ve saldırganları etkisiz hale getirebilmek için tesise yollanıyor.
Kötümser tablo daha da kararıyor ve delta timi de saldırganlardan nasiplerini
alıp, tesislerde kayboluyorlar. İşte bu noktada F.E.A.R, yani; First Encounter
Assault Recon isimli özel araştırma timi devreye giriyor ve tesise yollanıyor.
Tesise yollanan bu yeni timin görevi; hem sinyalin kaynağını bulmak, hem de
saldırgınları etkisiz hale getirmek.
Vur, kır, parçala... Bu savaşı kazan!
Gerek fuarlarda yayınlanan demoları, gerekse daha sonra çıkarılan oyun içi
videolar olsun izleyen üzerinde hep aynı etkiyi yaratıyor; kırlıp dökülen
cisimlerin gerçekçiliğine duyulan hayranlık. Özellikle büyük çatışmalar
esnasında kırılan beton ve çevreye yayılan cam parçaları gerçekçiliği tavana
vuruyor. Havok motorunu kullanan oyunlarda çatışmalar esnasında uçuşan
mermilere, suda yüzen cisimlere, taklalar atarak düşen rakiplere alışmıştık
ancak hiçbiri F.E.A.R’daki kadar gerçekçi olmamıştır sanırım. Yapımcıların
aksiyon filmlerine olan büyük ilgisinden olsa gerek oyun içi çatışmalar hiç
olmadığı kadar hareketli gözüküyor. İlk olarak bu oyunda kullanılacak olan, yeni
sürüm shader sistemi ile önümüzdeki aylarda çıkacak olan yeni nesil ekran
kartlarının oyundaki görüntü kalitesini maksimuma çıkaracağı kesin. Üzerinde
detaylı bir şekilde çalışılarak yaratılmış olan render sistemi mekânları daha da
inandırıcı kılacaktır.