ArtılarBullet time modunda saldırmak keyifli, aksiyon severler için fazlasını sunuyor, Kontrol edebileceğimiz iki karakter var
EksilerKorku unsuru azalmış. Multiplayer modlar uzun ömürlü değil. Survival modu orijinallikten yoksun.
Yeni bir bebek, insanoğlunun geleceği için her zaman büyük bir umut ışığıdır. Henüz tertemiz ve hiçbir günaha bulanmamıştır. Fakat milyarda bir ihtimal de olsa, herkesin kaderini değiştirebilecek bir doğum gerçekleşebilir. Samara, beyazperdenin minik şeytanıydı. Alma ise, sanal dünyanın. Monolith'in sinemadan esinlenerek kurguladığı F.E.A.R., 3 numaralı oyunda başrolü bir bebeğe veriyor, hem de henüz doğmamış olan bir bebeğe. İşte Alma bu sebeple daha tehlikeli, kozları daha sağlam...
F.E.A.R. ile 2005 yılında tanışmıştık. Çıkmadan önce yayımlanan videolarla görsellik anlamında şov yapan oyun, piyasaya sürülmesiyle de FPS türüne önemli katkılarda bulunmuştu. Herhalde bunlardan en önemlisi de, çok iyi tasarlanan düşman yapay zekasıydı. Zaten korkutucu yapısıyla oyuncuları diken üstünde tutmayı becerebiliyor, bir de bu özelliği etrafınızı her yandan saran düşman faktörüyle birleşince, hiç rahat nefes almanıza izin vermiyordu.
F.E.A.R., birçok ödüle layık görüldü ve ilgi gören PC versiyonunun ardından konsol sürümleri de geliştirildi. Ancak ilk oyundaki parlak tablo, sonraki iki eklenti paketiyle yok oldu gitti. Farklı stüdyolar tarafından hazırlanan Extraction Point ve Perseus Mandate, beklentilerin altında kalarak ezildi. Zaten ilk oyunun ardından Monolith ile yayıncı firma arasında yaşanan aksilikler, bu durumun oluşmasına zemin hazırladı denilebilir. Monolith'in Warner Bros. ile anlaşması ve ardından F.E.A.R.'ın haklarını satın almasıyla birlikte, serideki ikinci yükseliş dönemi de başlamıştı.
Yine de akıllarda ilk oyunun başarısı, sektördeki olumlu etkisi vardı. Dolayısıyla 3 numaralı oyun için geri sayım başlamak üzereydi, derken Monolith çekildi aradan ve projenin ana sorumlusu olarak Day 1 Studios çıktı sahneye. Tabii bu endişe verici olabilirdi. Daha önce Day 1 Studios, F.E.A.R. oyunlarını konsollara portlama görevini üstlenmişti ve F.E.A.R. serisinde yenilikçi hiçbir rol üstlenmemişti. Dolayısıyla F.E.A.R. 3 ilk oldu ve defalarca ertelenmesinin ardından nihayet raflarda yerini aldı.
Bakalım Alma, hala korkutucu mu? Bizi ne gibi yenilikler karşılıyor ve en önemlisi ise, F.E.A.R. 3 başarılı mı?
İlk oyundaki felaketlerin ardından, ikinci oyunun finaline doğru yaşananlar, bu yeni yapımın temel taşını oluşturuyor. Evet, Alma hamile! Ve doğmak üzere olan bu çocuk, tüm insanlık ırkının ortadan kalkmasına sebebiyet verecek kötülüğü de beraberinde getirecek. Zaten ortada First Encounter Assault Recon timi adına bir şey kalmamış. Kontrolümüzdeki karakter, daha doğrusu karakterler Point Man ve Paxton Fettel.
Kardeşim benim!
Bugs Bunny çizgi filmlerinin başlangıcını andıran Warner Bros. logosunun ardından başlayan yapımda, Point Man'in paralı askerler tarafından ele geçirildiğine ve sorgulandığına şahit oluyoruz. Bu durum karşısında soğuk kanlılığını koruyan Point Man, Fettel'in gelişiyle özgürlüğüne kavuşuyor ve Alma'ya karşı güç birliği ederek yola koyuluyor. Point Man iyi bir asker, ancak onu asıl iyi yapan, Paxton Fettel. Adamımız ne zaman zor durumda kalsa, Fettel yardıma koşuyor ve özel güçleriyle olaya müdahale ediyor. Tabii şimdi diyebilirsiniz, madem bu kadar güçlü, neden her şeyi bir çıprıda halletmiyor? Çünkü Fettel'in de bazı limitleri var ve bunu, Point Man'in ardından Fettel'ı kontrol ettiğinizde göreceksiniz.