F.E.A.R. 2: Project Origin
Mahmut Saral
3.06.2010 - 12:31
Korkunun ecele faydası yok
Son yıllarda özellikle Japon korku sinemasının etkileri, Hollywood başta
olmak üzere oyun sektöründe de görülmeye başladı. Küçük kız ve yaydığı korku
faktörü, ilk olarak F.E.A.R. ile oyunculara sunulmuştu. Yapımın arkasındaki isim
Monolith, özellikle hazırladığı yapay zeka ile dikkatleri üzerine çekmeyi
başarmış, bir çok ödüle layık görülen bir projeye imza atmıştı. İlk oyunun
ardından yapımcı ve yayımcı şirketler arasındaki anlaşmazlıklar nedeniyle
ayrılık kararı çıktı. Böylece F.E.A.R.’ın düşüşü de başlamış oldu. Oyunun isim
hakları Sierra’da kalınca, birbiri ardına gelen ek paketler ve F.E.A.R.’ın X360
versiyonu haricindeki diğer konsol uyarlamaları, başarısız oldu. Tüm bunların
arasından bir ses yükseldi ve Monolith, yeni oyunun hazırlanacağını duyurdu.
İsim hakları elinde olmadığı için, yeni bir isim bulmak gerekliydi ve bu konuda
oyuncuların seçimlerinden yararlanılarak “Project Origin” isminde karar kılındı.
Oyunun geliştirme süreci devam ederken bir haber daha geldi ve F.E.A.R. isminin
haklarının alındığı da duyurulunca yeni projenin ismi, F.E.A.R. 2: Project
Origin olarak son halini aldı.
Nerede kalmıştık?
Project Origin, ilk oyunun devamı niteliğini taşıyan bir yapım. Yapımcılar,
neden ek paketler üzerine bir oyun hazırlamadıklarını şöyle ifade ediyor: “Diğer
ekiplerin hazırladığı ek paketlere saygı duyuyoruz, ama biz Alma’nın hikayesini
devam ettirmek istiyoruz ve bu nedenle ilk oyunun devamı olarak hareket
ediyoruz”. Project Origin, ilk oyunun finalinden 30 dakika öncesinde başlıyor.
Bu kez yöneteceğimiz karakter, Delta ekibine mensup Michael Becket ve
beraberinde hareket edeceğimiz takımı olacak. Ayrıca ilk oyundaki Spen
Jankowski'nin erkek kardeşi de bu takımda yer alan karakterlerden bir tanesi.
Başkarakterimiz Becket, oldukça önemli birisi. Gizemli bir karakter olan Becket,
ayrıca oyunun esrarlarından da bir tanesini oluşturuyor ve Alma için çok önemli.
Tabii ki bunun nedenini ve gerçeği oyuncular yapım içinde öğrenecek.
Alma, intikam istiyor
İlk oyun için Japon korku sinemasından ilham aldıklarını doğruluyor yapımcılar
ve şimdiki amaçları da, bunu daha ileri seviyelere taşıyabilmek. Alma, intikam
istiyor deniyor ve bu kez daha şahsi oynuyor. Yapımcıların deyişiyle Alma artık
işkencelere maruz kalan küçük bir kız değil, yetişkin biri ve doğal olarak daha
sinirli. Bu karakter hakkında yapımcıların etkilendiği tek unsur değil Japon
sineması. Bir de işin isim boyutu var. Alma isminin nereden esinlenildiğini, ilk
oyunun baş tasarımcısı Craig Hubbard açıklamış. Söylenene göre, favori
kitaplarından birisi olan Ghost Story'de yer alan Alma Mobley isimli karakterden
esinlenmiş.