Empire: Total War
Hasan Uğur Nayır
3.06.2010 - 12:31
Savaş alanında devrim yapmaya hazır olun
Creative Assembly, bu isim birçok oyun sever tarafından biliniyordur. 1987’de
Tim Ansell tarafından kurulan firma farklı projelere imza atmıştı. Ama asıl
Shogun: Total War ile çoğu oyuncunun taktirini kazandı. Bundan sonrasında Total
War serisi bir klasik olarak oyun dünyasındaki yerini aldı. Seride Shogun’dan
sonra Medieval: Total War, Rome: Total War, Medieval 2: Total War çıktı. Arada
oyunların ek paketleri haricinde; Xbox, PS2 ve GameCube için piyasaya sürülen
Spartan: Total Warrior ve yeni nesil konsollara çıkan Viking: Battle for Asgard
isimli aksiyon oyununu da listeye dahil edebiliriz. Bu sıralarda firma yeni
projeler üstünde çalışıyor, bunlardan biri Empire: Total War diğeri ise PC, PS3
ve X360 için geliştirilen Stormrise. Şimdilik Stormrise’ı bir kenara koyup,
Total War serisinde geri planda kalan deniz savaşlarına yönelen Empire: Total
War’a odaklanıyoruz.
Amansız savaşlar
Empire: Total War, günümüz tarihini veya diğer Total War oyunlarındaki gibi daha
eski bir tarihi ele almıyor. Bu sefer 18.yy’dayız, Amerika’nın bağımsızlık
mücadelesi ve Fransız Devrimi gibi tarihi olayları Empire: Total War’da
yaşayacağız. Gelelim yapımla ilgili asıl ve en önemli noktasına, yani deniz
savaşlarına. Emrimiz altında farklı sınıflarda gemiler olacak. Gemilerin
kullandıkları toplar da farklı olacak ve her topun verdiği hasar aynı olmayacak,
hasar olarak bahsetmişken gemilerimiz düşman gemilerinin farklı belirli
bölgelerine ateş edilebilecek. Deniz savaşları gene klasik Total War savaş
sistemini kullanıyor. Hatta deniz savaşları için çevre faktörleri bile etkili
olacak. Mesela rüzgar estiğinde rüzgarı kullanarak, gemilerimizin daha hızlı
manevra yapmasını veya ilerlemesini sağlayabileceğiz. Sadece savaş değil, ticari
gemilerimiz de olacak. Bunları limanlarda üretebileceğiz. Kısaca Empire: Total
War bizlere denizlerdeki macerayı ve savaşı en iyi şekilde sunacak.
Eski çağlarda olmadığımızı belirtmiştim, bu yüzden kral, din adamı gibi eski
Total War oyunlarındaki etmenler kalkıyor. Ancak bunların yerine farklı sınıflar
geliyor. Bunlar Gentleman ve Rake. Gentleman bir diplomat olarak karşımıza
çıkacak ve ayrıca araştırma da yapabilecek. Rake tamamen gizlilik üstüne bir
birim denilebilir. Rake’in özelliği, casusluk, sabotaj, suikast üstüne kurulu.
Tabii ki bu birimler sadece bize ait değil, düşmanlarımızın da aynı birimlere
sahip olacağını belirtmem gerek. Yani Rake ve Gentleman’i kullanırken, aynı
şekilde düşmanlarınkine de dikkat etmemiz gerekecek. Ancak şunu da belirteyim,
bu iki birim bazı durumları lehimize çevirip, bize avantaj sağlayacak.
Kral öldü
Devir değiştiği için artık bazı ülkelerde krallıklar yok, onların yerine hükümet
var. Hükümet içinde başkan, bakanlar yer alıyor. İstersek seçime gidip başkanı
değiştirebiliriz veya yeni bakan atayabiliriz. Tabii ki hükümet bize farklı
görevler verebilir veya savaş istemine karşı bize izin vermeyebilir de, yani
yönetim gene oyundaki ayrıntılı ve önemli kısımlardan birini oluşturuyor.