Empire Earth III
Merlinin Kazanı
3.06.2010 - 12:31
Mad Doc Empire Earth III ile yörüngeyi bombalıyor.
Hepsi bir arada olan şeyler, konsept olarak artıları ve eksileri de bir araya getirir. Biri için güzel görünen bir özellik, bir başkası için tam bir felaket olabilir. Gerçek zamanlı stratejiler en kötü suçlu olabilirler. Genellikle özel bir tuşla ve dört parmağınızın altındaki kısayollarla yönetmek zorunda olduğunuz takımınızın, çok çalışan coşkun kalabalığı ile, geçmişteki uçuş simülasyonları benzeri bir klavye kombinasyonu setiyle uğraşmak hiç de kolay değil. Bu noktadaki tez ise şu: Empire Earth serisi de bu tip özellikleriyle RTS fanlarından hem büyük övgü alıyor, hem de etki alanıyla oynayanları içine çekmeyi başarıyor.
Empire Earth III için, Empire Earth II'deki 14 geniş ve homojen uygarlığın artmasındansa, taktiksel gelişimi daha da derinleştirilmiştir diyebiliriz. Bu 14'ün yerine sadece şu üçünü denemeye ne dersiniz: Far East, Middle East ve West. Her biri de kendine has eşsiz birimlere, yapılara, teknolojilere ve güçlere sahip. Yapımcı Mad Doc'a göre bu sefer bir seçim yapmak gerçekten çok güç olacak.
"Her bölge için sonsuz sayıda değiştirilebilir seçenek mümkün olacak." diyor baş tasarımcı Matthew Nordhaus, uygarlıkların nasıl asimetrik bir şekilde geliştirildiğini açıklarken. "Önceden olduğu gibi bizim tasarımımız teknolojik seçimleri değerli hale getirmek. Her durum için tek bir uygun seçim yok, yani böylece yapacağınız seçimler sizi daha organik uygarlıklara götürecek." Tüm bunların üstünde, sadece teknoloji dolu olup da permutasyon dolu seçimlerle de kafa şişirmek istememişler elbette.
Bu çeşit kompleks bir dinamik yapıyı oluşturabilmek EE3 ekibinin en önemli faaliyet alanıydı. "Bizim şimdi tam ve sağlam çalışan bir Meta haritalı oyun yapmamız gerekiyordu." diyor Nordhaus ve bize EE3'ün yeni "World Domination" modunu gösteriyor. Bu mod sıra tabanlı bir stratejik alan yaratıyor. Gezegeni Amazon'dan Sahara'ya kadar fethedilebilir, ayrık, iri parçalara bölüyor ve oyuncuların önüne sürüyor. "Oyunun bu bölümünde casuslar ve ordular inşa ediyorsunuz, araştırma merkezleri kuruyorsunuz, özel dünya güçlerini kullanarak araştırmalar yapıyorsunuz ve bu böyle devam ediyor. Ordular birimlerinizi eyaletten eyalete ilerletmenizi sağlıyor, casuslar dünyayı araştırıp keşif yapmanızda size yardımcı oluyor, özel dünya güçleri ise her bölümde o dünyaya özel bazı avantajları kullanmanızı sağlıyor. Örneğin tek bir sıra hakkınızda, ordularınızı birden fazla eyalete gönderebilmek ya da eyaletiniz işgal altındaysa direnişçi birimler üretebilmek gibi."