Artılarİlk oyunun ardından güzel bir devam oyunu, taktiksel düşünülmüş "Savaş Plan" ekranı, dinamik atmosfer...
EksilerYapay zekadaki ufak tefek sorunlar, Türklerde Sfenks'in bulunması gibi bazı yanlış birimler...
2002 yılında çıkan ilk oyunu oynayanların tadı damağında kalmıştı. Dönemine
göre getirdiği teknolojik yenilikler ve sağlam kurgusu sayesinde Empire Earth,
RTS sayfalarında önemli bir yer tutmuştur. Bundan 7-8 ay önce yapımın ikincisi
hakkında ilk bilgiler gelmeye başladığında, tarihteki yolculuğun daha
bitmediğini farkeden oyunun fanları, büyük bir sabırsızlıkla serinin devam
oyununu beklemeye başladılar. Aradan geçen süreçte çıkartılan demo, oyuncuların
sabırsızlığını bir kat daha arttırdı. Şimdiyse oyun sabit disklerimizde yavaş
yavaş yerini almaya başladı... Bakalım akibeti ne olacak?
Ya biz tarihin hatırı sayılır sayfalarında kaybolacağız ya da tarihin
karanlık sayfalarına Empire Earth-2’ninde adı yazılacak...
Sabit diskimizde 1.5 GB yer işgal eden Empire Earth 2’nin yüklemesi bittikten
sonra oyuna tıklıyoruz. Giriş videosunu beklerken Mac Doc Software’in, fevkalade
güzel hazırlanmış kendi tanıtım videosu karşılıyor bizleri. Öyle hoş hazırlanmış
ki bahsetmeden geçemedim. Bu şirin videodan bir kaç saniye sonra oyunun kendi
videosunu izliyoruz. Farklı medeniyetlerin değişik tarihlerdeki durumlarını
gösteren görüntüler, bizi monitörün başına çivilerken, çok ilginç birşeyle
karşılaşıyoruz! Videoda Aya Sofya var! Fakat çevredeki binaların üzerindeki
yazılar arapça! Yine ülkemizi olduğundan farklı göstermeye çalışan zihniyetle
karşı karşıya olduğumuzu görüyoruz. Eğer yapımcılar bunu isteyerek yapmadıysa;
bu durum, doğru bir şekilde araştırma yapmadıklarına tekabül eder. Her iki
şekilde de oyunun ilk puanını kırıyoruz.
Empire Earth – 2’de, içerisinde Türklerinde bulunduğu 14 adet ırk mevcut.
Bunları Skirmish modunda dilediğiniz gibi kontrol ederken, isterseniz Kore,
Almanya ve Amerika ile hikaye modunu oynayabilirsiniz. Bu Campaign’lerde, Kore
ile tarihin ilk çağlarını ziyaret ederken, Almanya ile ilerleyen çağlarda tarihe
yön veriyoruz. Amerika’yı seçtiğimizde ise gelecek karşılıyor bizleri...
Dinamik atmosfer
Seçimimizi yapıp oyuna geçtikten sonra, grafikler ilk gözümüze çarpan nokta
oluyor. Yapımcı Mac Doc Software, işin makyaj kısmı ile oldukça ilgilenmiş.
Öyleki oyunu oynadıkça, mevsimlerinde değiştiğine tanık oluyoruz. Günlük
güneşlik bir havada ordularımızı hazırlarken, savaşın ilk zahiyatlarını sağanak
yağmur altında verebiliyoruz. Hatta savaş bitipte kazanmanın haklı gururunu veya
kaybetmenin üzüntüsünü karlar altında yaşayabiliyoruz. Böylesine dinamik hava
koşulları, oyundaki gerçekçiliği bir adım daha ileriye götürdüğü kesin, fakat
bazı grafik hataları da yok değil!