Elder Scrolls, şüphesiz RPG'ler tarihi içinde çok özel bir yere sahip. Bethesda'nın oyunlarında detayları ince ince işlemesi, geçen yıllar içinde sadece kaliteli oyun yapma konusunda kendisini geliştiren yapısı ile Bethesda her yeni yapımı ile oyun dünyasına çağ atlatan nadir firmalardan.
Bir oyunculuk serüveni
Teknolojik gelişmeler bir yana, Elder Scrolls serileri bir oyunculuk serüvenidir. Özellikle Elder Scrolls'u yaşamak, yaşama fırsatı elde etmek, vakitli olarak oyunlarını oynamak bir iz bırakır insanda. Arena'yı oynarken Genç Tiber Septim'i Jagar Tharn'ın ellerinden kurtarmak, Daggerfall'da hayatta kalmaya çalışmak, Morrowind'in kül kokan topraklarına yeni gelen birisi olarak yaşanılan yabancılık hissiyatı, Cyrodiil'de Martin ile beraber verdiğimiz savaş ve Skyrim'de hala devam eden Ejderdoğan'ın hikayesi. Bütün bunlar bir oyuncu olarak benim ruhuma işlenmiş, kendi kişisel yolculuğumu yaşadığım ve benim bir insan olarak kişisel gelişimime etki etmiş hikayeler.
Elder Scrolls serisi video oyunları tarihinde çok önemli bir yere sahip, Elder Scrolls oyunlarını oynamış hemen hemen herkesin anlatacağı onlarca hikayesi vardır, bu Rol Yapma Oyunları için gerçekten zor yakalanabilen bir şey. Bu başarının mimarı ise Bethesda ve Bethesda'nın yaratıcılıkta sınır tanımayan, detaycı ekibi. Sizi bu kadar içine alan dünyalar yaratıp orada gerçek anlamda yaşamanızı sağlayan, inanılmaz bir firma Bethesda. Sırf bu sebeplerden dolayı bütün övgüleri hak etmekte.
Elder Scrolls Online neden başarılı olabilir?
Elder Scrolls Online ise Morrowind çıktığından beri hayranlarının gizli gizli fantazisini kurduğu, "günün birinde yapılsa keşke" diye umduğu bir ütopyaydı. Oyun ilk duyurulduğunda açıkçası sevinmek yerine endişelenmiştim. Endişelenmemin sebebi MMORPG işinin düzgün ilerleyebilmesi için bazı gerçekliklerin olmasıydı, para kazanma kaygısı gibi. Sonuçta MMORPG projeleri kendi kendini idame ettirebilmek için belirli bir kazanca ihtiyaç duyar, bunun sebebi bu tarz projelerin yapımının normal oyunlardan kat kat fazla olmasıdır. Sırf bu sebeplerden dolayı güncel MMORPG projelerinin yüzde sekseni bir noktadan sonra başındaki yaratıcı, gerçekten işini severek yapan ekibi yorar ve şirket oyunu geliştirmekten çok projeden minimum zarar ile ayrılmayı düşünmeye başlar, bu da oyuncudan kan çekmeye çalışmak anlamına gelir. Old Republic bu konuda iyi bir örnek sanırım.
Çocukluğumdan beri Bethesda'yı takip ettiğim ve oyunlarını oynadığım için benim Bethesda ve Bethesda oyunlarıyla bir gönül bağım var diyebilirim.Elder Scrolls Online (ESO) ilk duyurulduğunda bütün bu sevgime ve gönül bağıma rağmen projeye şüphe ile yaklaştım, şüphe ile yaklaşmamın ardında bulunan sebep yukarıda yazdığım MMORPG'lerin iş modeli olarak daha farklı bir yapıya sahip olması. Beni korkutan, Elder Scrolls gibi oldukça özel bir dünyanın MMORPG olarak tasarlanıp değerini kaybetmesiydi. Tüm bu korkularım ve şüphelerim yeni yayınladıkları 10 dakikalık tanıtım videosu ile dağıldı diyebilirim.
Şimdiye kadar yapılmış Elder Scrolls oyunlarının büyüklüğünü düşündüğümde ESO projesinin ne kadar muazzam olabileceğini aklım hayalim almıyor. Morrowind, bütün yapısı, şehirleri coğrafyası ve kültürü ile bambaşka bir yerdi. Oyunu yaklaşık 3 yıl kadar makinamdan silmedim. Bir oyunu bu kadar fazla oynarsanız, özellikle Rol Yapma Oyunları söz konusu olduğunda o dünyanın içinde yaşamaya başlıyorsunuz. Vvardenfel'in dört bir yanında benimle ilgili bir şeyler var, anılar, hatıralar, çocukluğum ve en önemlisi kendi yarattığım ve hikayesini kafamda yazdığım Dark Elf karakterim.