id Software, resmi olarak 1 Şubat 1991'de Amerika - Louisiana'da bağımsız kurulan bir oyun şirketidir. Orijinal ekip, John Carmack, John Romero, Adrian Carmack ve Tom Hall'dan oluşuyordu. Henüz yolun başındaydılar ve düşünceleri diğer stüdyolardan çok farklıydı. İşte bu durum, onları kısa sürede zirveye çıkaracaktı.
Fikirler derinlerden geliyor
id'in efsane isimleri, 80'li yılların sonuna doğru Softdisk isimli şirkette çalışıyordu ve bu firma için Shareware tarzında oyunlar hazırlıyordu. Yine de Romero ve Carmack'in akıllarından "daha büyük oynamak" geçiyordu. O sıralar piyasanın bir numaralı firması olan Nintendo, hem ürettiği konsollar, hem de oyunlarıyla parlayan bir yıldızdan farksızdı. Özellikle Super Mario World 3 çok iyiydi. Peki bu tarz platform oyunları sadece SNES için miydi? PC'de de oynanamaz mıydı? İşte bu fikirle hareket eden ikili, kısa sürede Super Mario World 3'ün ilk bölümünü PC için tasarladı ve karakter olarak da daha evvel John Romero'nun hazırladığı bir oyun olan Dangerous Dave'in baş karakteri Dave'i ekledi. Amaç, bu tip oyunların PC'de de gayet rahat çalıştığını göstererek Nintendo'da işe başlamaktı. Bekledikleri gibi olmadı ve Nintendo, kendi konsolları dışındaki farklı platformlara oyun yapmaya sıcak bakmadı. Ne güzel ki bu kötü sonuç, Romero, Carmack ve ekip arkadaşlarını yıldırmadı. Zira kısa süre sonra Apogee Software'dan (3D Realms) Scott Miller'ın teklifi gecikmeyecekti.
Scott Miller, ilk etapta John Romero ile görüştü ve kendileri için oyun yapmalarını istedi. Anlaşma aynen şöyleydi: Miller, ekibe kendilerine her iki ayda bir oyun yapması için bilgisayar ve ekipmanlar verecek, hazırlanan oyunlar da Shareware yöntemiyle satışa sunulacaktı. Böylelikle Commander Keen geliştirildi ve ilk görev paketi Marooned on Mars, 14 Aralık 1990'da satışa sunuldu.
Ideas from the deep = id Software
Apogee Software için oyunlar hazırlanıyordu, ancak ortada bir firma yoktu. Kullanılan ekipmanlar hep Apogee Software'ındı ve bunların id ekibi tarafından kullanıldığını da diğer ortaklar bilmiyordu. Öğrenmeleri uzun sürmedi ve bu durum Carmack ve arkadaşlarına yine kapıyı gösteriyordu. Fakat Miller, bu ortaklığı sevmişti ve bozmayı düşünmüyordu. En iyisi Carmack ve arkadaşlarının bir şirket kurarak, Apogee ile ortaklığını sürdürmesiydi. Öyle de oldu ve id Software için ilk adımlar atıldı. Hemen Softdisk'teki görevlerinden ayrıldılar. Şimdi ilk iş, bir isim bulmaktı. Ideas from the deep onların için çok iyi bir seçenekti, ancak uzundu ve daha kısa olmalıydı. Onlar da bu cümlenin anlamını, "id" kısaltmasına sıkıştırarak ortaya id Software'ı çıkardı. Resmi olarak 1 Şubat 1991'de kuruldu, ilk ofis Louisiana'da tutuldu ve yeni oyunlar için çalışmalar da başladı.