Kaldığımız yerden devam ediyoruz...
Earth 2140, 2150 sonrasında 2160 ile karşımıza çıktı. Görüşme fena değildi.
Yenilenmiş grafikler, senaryonun devamı ve biraz daha iyi sesler ile ben
burdayım dedi. İkili görüşmelerde de iyi bir izlenim bıraktı. Toplantımızın
raporunu şimdi sizlere açıklıyorum.
İmaj Değiştirme
2160 diğer oyunun bittiği yerden devam ediyor. Dünya en sonunda yok oluyor ve
ırklarımız başka yerlere gidiyor. Oyunda bulunan 4 farklı tür ED (Eurasian
Dynasty), LC (Lunar Corporation), UCS (United Civilized States) ve Aliens olarak
isimlendirilmiş. Her ırkın kendine ait bir hikayesi var. UCS tamamen robotlardan
oluşma ve Mars’a yerlemiş. Amacı teknolojisini geliştirip sonrada imparatorluk
kurmak. Yaratıklar (Aliens yaratıklar olarak artık söz edeceğim!) Mars
gezegenine önceden yerleştirilmişlerdir. Fakat derin bir uykuya yatmışlardır.
UCS’nin gelmesi ile uyanırlar ve mücadeleye başlarlar. Hepsinin birbiri ile
bağlantılı ve farklı amacı var. Tüm Campaing’leri oynayın derim.
Single Player’da klasik görevler bulunuyor. Düşman üssünü yoket, şu kişiyi
kurtar, düşman saldırdı savun vb... şekilde gidiyor. Earth 2160 bunları daha
farklı yollardan yaptırarak, sıkıcı olmasını engellemeye çalışıyor ve biraz
başarıyor. Monotonluğu atan en önemli faktör taktiksel değişiklik. Oyunda gece
gündüz kavramı bulunuyor ve hem grafiksel hem de oynanış açısından bir hayli
etkili. Gündüzleri çok kuvvetli olan bir birim, geceleri ise etkisiz olabiliyor.
Karanlıkta düşman üssüne ani baskın yaparak onları yok edebiliriz. Birimlerimiz
gece etrafı görmek için projektörlerini yakıyorlar. Işıkların yanması sizin
yerinizi belli edebiliyor. Rakibiniz sizi görüp saldırabiliyor. Gece – Gündüz
döngüsü multiplayer’da çok işe yarıyor. Taktik değişiklikleri oynanabilinirliği
yükseltiyor. Sadece taktik olarak değil, görüntü olarak da görsellik katıyor.
Sıfırdan yaratma
Grafik motoru iyi iş çıkarmış. Patlamalar ve efektler harika, açık alanlar iyi
çizilmiş durumda, ünitelere zoom yaptığınız zaman ayrıntıları görebiliyorsunuz.
Sadece grafik olarak değil, oyunun motoru kamera açıları için esneklik sağlıyor.
Ünitelerinize çok yukardan veya çok yakından bakabiliyorsunuz. Tepe açısına
geldiğiniz zaman rakibinizin size nereden geldiğini görebiliyorsunuz. Savaş
alanında neler oluyor? Buna göre yeni bir taktik belirleyebiliyorsunuz. Tek
sorun bu grafiklerin sistemi zorlaması. Bu durum düşük sistemi olanların canını
sıkabilir. Sesler grafikler kadar iyi değil. Bazı ses efektleri birbirinin aynı
olabiliyor. Oyundaki karakter seslendirmeleri güzel yapılmış. Bunun için
uğraşıldığı belli oluyor.
Multiplayer için söylenecek fazla bir şey yok. Düzgün ve gayet iyi çalışıyor.
Başka insanlar ile kapışmak zevkli olacak gibi gözüküyor. Oyun genel hava da
gayet düzgün ve iyi bir oyun, ama asıl sorun türe herhangi bir yenilik
getirmemesi. Gece – Gündüz döngüsü dışında 2160 yine klasik stratejiler ile
aynı. Kaynak topla, adam üret sonra düşmanı yok et, düz mantık devam ediyor...
Yapımcılar oyun için farklı olacağını söylemişlerdi. Ben pek bir fark göremedim.
Yapay zeka fena değil. Belli bir süre sonra yaptığı mantıksızlıklar ve hatalar
olsada yine de tatmin edici bir yapıya sahip. Multiplayer oynayamayanları zaman
geçirtecek türden. Irklar arasındaki dengede ve Single Player’da bir kaç ufak
hata var. Oyunun yamasını çekip kurmanızı şiddet ile tavsiye ediyorum. Yama bu
hataları düzeltiyor ve oynanışı iyileştiriyor.
Yamayı
buradan indirebilirsiniz.
Elde kalan nedir?
Earth 2160 kötü değil aksine iyi bir yapım. Türe getirdiği yenilik yok,
yapılacaklar yine aynı listede devam ediyor. Multiplayer’ı başka kişiler ile
oynandığınız sürece bilgisayarınızdan kaldıramayacağınız oyunlardan biri
olabilir. Gece – Gündüzde yer alan taktik değişiklikleri ve işin zevki asıl
burada ortaya çıkacaktır. Bu türden hoşlananlar için alternatif olarak Ground
Control II: Operation Exodus tavsiye edebilirim.