Electronic Arts, şirketin stratejik odak noktasını lisanslı fikri mülkiyetlerden uzaklaştırma kararı aldığını duyurdu. Bu kapsamda, Respawn tarafından geliştirilen ve büyük bir merakla beklenen Mandalorian temalı birinci şahıs nişancı oyununun iptal edildiği açıklandı. Ayrıca, EA'nın mobil oyun portföyünden dört oyunun çıkarılacağı ve bir stüdyonun kapatılacağı belirtildi. Bu radikal değişiklikler, şirketin yaklaşık %5'ini oluşturan 670 çalışanının işten çıkarılmasıyla sonuçlanacak. EA, bu süreci önümüzdeki çeyreğin başlarında tamamlamayı hedefliyor.
EA'nın CEO'su, yapılacak işten çıkarmaların zor bir karar olduğunu belirterek, etkilenen her çalışan için yeni pozisyon arayışı içinde olacaklarını ifade etti. Şirket, mümkün olmadığı durumlarda ise çalışanlarına en yüksek saygı ve özenle yardımcı olmayı taahhüt etti. Bu yeniden yapılanma, EA'nın Mart 2023'te gerçekleştirdiği ve 200 QA çalışanının işine son verdiği %6'lık işgücü azaltımından sadece on bir ay sonra geldi. Aynı dönemde, tek oyunculu bir Apex Legends projesi de iptal edilmişti. EA, mobil oyunlarından dördünü sonlandırmanın ve çalışanlarını işten çıkartmanın yanı sıra, kârlı olmayacağını düşündüğü lisanslı fikri mülkiyet yaratmayı da durdurma kararı aldı.
EA, bu stratejik değişikliğin Motive ve Cliffhanger Games tarafından geliştirilmekte olan Marvel projeleri üzerinde bir etkisi olmayacağını açıkladı. Bu, şirketin Black Panther ve Iron Man oyunlarına devam edeceği anlamına geliyor. Ayrıca, EA'nın Seattle merkezli Ridgeline Games dahil olmak üzere, Respawn Entertainment ve Battlefield stüdyoları da bu yeniden yapılanmadan etkilendi.
Bu karar, EA'nın "mevcut oyunlarına destek sağlarken sahip olduğu markalara" dayalı projelere odaklanmaya karar verdiğini gösteriyor. İptal edilen Star Wars oyunu, oyuncuları Mandalorian ödül avcıları rolüne yerleştirerek, "doğrusal bir seviye deneyimi" sunmayı amaçlıyordu. Ancak, EA şimdi bu projeden vazgeçerek, oyuncuların daha çok Jedi ve şirketin geniş marka koleksiyonuna olan ilgisine odaklanmayı tercih ediyor.
EA'nın bu adımları, mobil oyunlara yönelik "güçlü büyüme fırsatları" olduğunu kabul etmesine rağmen, bazı projelerin sonlandırılmasını ve odaklarının yeniden belirlenmesini gerektirdi. Bu süreç, sektördeki genel bir işten çıkarma dalgasının parçası olarak görülüyor, pek çok geliştirme stüdyosu benzer zorluklarla karşı karşıya kalıyor.