Fantazi dünyasına aksiyon dolu bir giriş.
Role Playing (Rol yapma oyunları) neden sevilir? Tek ve kesin bir cevap
vermek güç. İlk olarak oyuncuya sunulan özgürlük düşünülebilir. Oyuncu sadece
düz bir çizgide gitmek istemez, karar vermek ister. Vereceği kararların
geleceğini etkilemesini ister. Bir başka neden de karakteriyle bütünleşmek
olabilir. Hemen her role playing yapımında oyuncu kendine yakın gördüğü
karakteri seçer ya da yaratır. Böylece hayali dünyanın içine kendini
yerleştirmiş olur. Tüm bu güzelliklerin yanında bir de türün meraklısı
olmayanlara sıkıcı gelen noktalar vardır. Detaycılığa fazla özen gösterilmesi,
hikayenin oldukça kapsamlı olup, konuşma balonlarının büyümesi özellikle yeni
nesil oyuncuları sıkar. Durum böyle olunca Role Playing ile aksiyonun karışımı
yeni bir tür çıkar orataya. Diablo 2 ile başlayan ve adı bir türlü konulamayan;
kimilerine göre Hack’n Slash, kimilerine göre aksiyon RPG olan bu oyunlar satış
rekorlarını alt üst eder. Diğer taraftan terazinin RPG kısmına biraz daha
ağırlık koyarak önce Dungeon Siege, ardından Neverwinter Nights gibi oyunlarla,
iki zıt kutuptaki oyuncu topluluğunu tek bir noktada birleştirmeye çalışırlar.
Bu yılın sonuna doğru çıkacak olan Dungeon Lords da bahsettiğim bu türün son
örneği yani; aksiyon ağırlıklı Role Playing oyunu. Wizards & Warriors’ın
yaratıcısı, yapımcı ve yazar, D.W. Bradley’in imzasını taşıyan ve yapımcı
Heuristic Park’ın 2 yıldır üzerinde çalıştığı bir proje. Özellikle yeni
geliştirilmiş savaş sistemi, Dungeon Lords’a epey hayran kazandıracak gibi
duruyor.
Aksiyon ve RPG’nin mükemmel karışımı.
Yapımcıların özellikle üzerinde durdukları konu; detaycı RPG’ciler ile kan ve
dehşet isteyen aksiyoncuları tek bir noktada birleştirmek. Bunun için işe
öncelikle kafa karıştırmayan bir karakter yaratma ekranı ile başlayacaklar. Altı
ana ırk arasından kendimize en uygun olanını seçeceğiz. Elf, insan ve cüce
seçenekleri dışında, Urgoth; büyük ve iri savaşçı, Wylvan; kurt insan karışımı
bir karakter ve Thrall; küçük sessiz ve hain bir savaşçı olacak. Yine fazla
derinlere inmeyen skill dağıtma ekranının haricinde, alt sınıflar ve ırklar
bulunmayacak. Hangi ırktan karakteri seçersek seçelim, mutlaka büyü
yapabileceğiz. Elbette her ırkın kendine has büyüleri olacak. Kimi büyüler ise
her ırkta olmasına rağmen kullanım hızı ve verilen hasarlar farklı olacak.
Ana senaryonun ise iki temel kısma ayrıması düşünülüyor. Birincisi; oyunu
bitirebilmek için yerine getirmek zorunda olduğumuz ana questler (görevler),
diğeri ise; yol boyunca karşılaştığımız insanlardan aldığımız kişisel görevler.
Bu kişisel görevler oyunu bitirmek için gerekli olmadığından tamamlamak
zorunluluğu taşımıyorlar ancak her birinin sonunda etkili silahlar ve kesilen
yaratıklardan elde edilen experience (tecrübe) puanları, yan görevlerin çekici
olmasını sağlayabilir.