1/2

Dragonshard

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
İki türün karışımı Dragonshard olur.
Platformlar PC
Dragonshard
  • Yapımcı - Yayıncı Liquid Entertainment - Atari Interactive
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
Merlin Puanı 75
Artılar D&D dünyasında geçmesi, şirin grafikler, sinematikler, menü ve install ekranı
Eksiler Düşman yapay zekası, bazı ufak hatalar
Melez oyunları severim. İki veya daha fazla türü birleştirir, sonrada karşımıza geçerler. Bazıları başarılı olur, bazıları olmaz söner gider. Mesela Savage bu konuda ilginç bir yapımdı. Hem FPS hemde stratejiyi birbirine karıştırıyordu. Hatta bunu Online oynanarak bizlere sundu, sonuç başarılı oldu. Seveni oldu sevmeyeni de, ancak başarılı olduğu bir gerçekti. Spellforce da bu türe örnek verilebilir, RPG ve stratejiyi bir araya getiriyordu. Güzel grafikler ile bunu da destekledi. Dragonshard demin örnek verdiğim Spellforce’a benziyor. RPG ve stratejiyi bir araya getiriyor. Ayrıca D&D Dünyası içinde geçen strateji oyunu. Genel olarak hep vurdulu kırdılı veya derin oynanışlı RPG oyunları D&D geçer. Bakalım nasıl strateji oluyor? Aslında iki türün karışımı nasıl bir sonuç çıkarmış.

From The Dark Past

Dragonshard ikiye ayrılmış durumda, yer altı ve yer üstü olarak karşımıza çıkmakta. Üst tarafta strateji kasarken, altlara doğru indikçe aksiyon dolu bir RPG oyununa dönüyor. Kahramanımız ve emrindekiler ile yer altına iniyoruz. Yaratıklar geliyor, kesiyor biçiyoruz. Hack’n Slash tarzında ilerle ha babam de babam çekiyoruz. Sadece emrimizdeki adamlar değil, kahramanlarımızın özel güçleri var. Güçlü vuruş, ateş yağmuru vs... aklınıza gelen güncel tutulan büyüler yetenekler bunlar. Yer altı tünel sisteminin bol bol kullanmak zorundayız. Çünkü haritadaki bazı yerlere bu geçitler ile ulaşım sağlanıyor. Kahramanlar için eşyalar, altın sandıkları, kristaller bir çok şeyi buradan buluyoruz.

Yer üstünde durum değişiklik gösteriyor. Çünkü oyunumuzun kırmasyon bölümü burada devrede. Bu kısım Battle For Middle Earth ile aynı, belirli olan yerlere bina dikip ünite basıyorsunuz. Pat diye önünüze gelen yere okçu,topçu binası dikme şansınız yok. İsterseniz tek tip ünite binasından gidin böylece, aynı ama Upgrade edilmiş birimlerden kullanın. Baktınız olmadı ayrı ayrı binalardan dikin, farklı üniteleriniz. Elinize çeşit yelpazesi geçmiş olur. Battle for Middle Earth oynayanlar bu sistemde zorluk çekmezler. Upgrade lafı geçmişken kahramanınızın kazandığı tecrübe puanlarını, ünitelerinize yatırabiliyorsunuz. O ünitenin binasında belli puanı verip onlara seviye atlatıyorsunuz. Biriminizin ne kadar sayıda binası varsa aynı zamanda o kadar level atlıyor.

Çok çeşitlilik veya tek tip ünite olayı düşmanlarınızın yapay zekası yüzüne pek bir işe yaramıyor. Yani direk atak verip saldırtsanız düşmanlarınızın işi çabuk bitiyor. Sizlere karşı ne taktik ne de adam gibi alan savunması yapıyorlar. Devamlı atak oynamak işlerini bitirmek için birebir ilaç. Stratejik yön burada baltalanıyor, ancak bu baltalama sebeplerinden biri kendi ünitelerinizin akıllı da olması. Evet karşınızda aptal düşmanlar, yanınızda ise akıllı üniteler bulunuyor. İnsan her ikisi de akıllı olsa da adam gibi oynansa diyor. Ancak bu keşkeler yetmiyor. Gerçekten de birimleriniz taktik yapıyorlar, adam kapatıyorlar, yakın markaja alıyorlar. Aman nazar değmesin deyip buradan uzaklaşıyoruz.