Kim sevmez korkunç ejderhaları?
Son zamanlarda F2P modelinin özellikle MMO oyunlarında ne kadar tutarlı ve belli ki karlı olduğunu çıkan veya bu modele dönen oyunlardan anlıyoruz. En başta EA’nın SW:TOR’u ondan öncesinde Sony’nin DC UNiverse Online’ı ve daha nicesi F2P iş modelini gerek isteyerek gerek zorunlu olarak benimsemiş ve açıkçası bundan beklenmedik çıkar sağlamışlar. Her neyse burada sizlere F2P’yi değil bu sistemde gelen yeni ve umut vadeden bir oyunu anlatacağım.
Çarşamba günü Berlin’de düzenlenen basın lansmanı ile resmi olarak medyaya tanıtılan Dragon’s Prophet yeni bir MMORPG oyunu. Herkes gibi benim de ilk düşüncem “Bakalım bu oyunun bir farkı olacak mı?” şeklindeydi. Nitekim son zaman MMO oyunları her ne kadar farklı yapılarda veya kurulumlarda oluşturulmuş olsalar da en nihayetinde bir MMORPG’nin temeli hep aynı oluyordu. Tayvanlı firma Runewaker ve Alman dağıtımcı firma Infernum’un bizlere birlikte sunacağı bir oyun ciddi anlamda dikkatimi çekti.
Infernum’u Brick Force adlı oyunundan tanıyoruz zaten. Biraz TF2 benzeri bir oyun olan Brick Force her ne kadar Avrupa’da çok ilgi çekse de ülkemizde beklenen yoğunluğa ulaşamadı. Dragon’s Prophet için ise durum çok daha iç açıcı.
Her RPG’de olduğu gibi...
Dragon’s Prophet’in geçtiği evrenin tümü ejderhalar tarafından yaratılmış. Ejderhalar her ne kadar oyunda gani gani bulunsa da kimileri kadim ejderhalar kimileri ise etrafta yüzlercesini görebileceğiniz türden düşük seviyeli ejderhalar.
Henüz yeni beta aşamasına geçecek olan Dragon’s Prophet hakkında bu yazıda o kadar detaylı bir bilgi vermeyeceğim, nitekim oyun için yapımcı firmanın harika fikirleri var ancak %100 uygulanmış durumda değil.
Öncelikle oyunun genel özelliklerine değinecek olursak; oyunda sadece dört sınıf bulunacak. Irk konusu lansmanda belirtilmediği için şu an farklı ırkların olup olmayacağı veya kaç tane olacağı konusunda bir şey söyleyemem. Lakin Runewaker’ın söylemine göre bu kadara az sınıf olmasının sebebi oyundaki Dragon mekaniği. Bunun yanında sınıf sayısı az da olsa customization oldukça detaylı. Bu yüzden birbirine benzer karakterlerden çok az görme ihtimalimiz mevcut.
Oyunun savaş mekanikleri oldukça akıcı ve hızlı. Büyülerin görselleri muazzam olmasa da oldukça kaliteli. Skill Combo özelliği ile karakterinizin yeteneklerini birleştirerek daha etkili saldırılar gerçekleştirebileceksiniz. Bunun yanında benim pek sevmediğim otomatik hedefleme özelliği de oyunda bulunuyor. Elbette bunu değiştirme imkanınız da mevcut olacak. Dolayısı ile WoW kontrollerine alışmış olan kişiler bu konuda rahatsızlık duyarsa alışık oldukları kontrol sistemine geri dönebilecekler.
Grafikler orta seviyenin üstünde olsa da çevre tasarımları benzer yapıda geliştirilmiş. Lakin tabii ki benim oynadığım versiyonun henüz oyunun beta aşaması olduğunu düşünürsek bu konuların ilerleyen zamanlarda daha da gelişeceğini düşünüyorum. Bu arada oyun Runewaker’ın kendi motoru ile hazırlanmış.
DP’nin arayüzü oldukça sadece ve kolay kullanım imkanına sahip. Oyunda Dungeon Finder özelliği de bulunacak, bu şekilde instance yapmak istediğinizde iki saat grup aramak zorunda kalmayacaksınız.