1/2

Dragon Commander

Hasan Uğur Nayır 20.09.2011 - 14:23
Modifiye ejderhaların yükselişi
Belçikalı oyun yapımcısı olan Larian Studios, 1996’da kuruldu. Seneler içinde birçok oyunu piyasaya sürdüler. 2002’de çıkardıkları Divine Divinity (DD) ile daha çok isimlerini duyurdular. Vakti zamanında eski sistemimle oynadığım DD’yi hatırlıyorum da, bilgisayarım kasıla kasıla oyunu çalıştırıyordu. Upgrade niyetim vardı, Divine Divinity de buna vesile olmuştu. Ondan sonrasında oyun yağ gibi akmaya başlamış ve sonunda bitirmiştim. Özellikle müziklerinin hastası olduğum DD, Divinity evreninin girişi oldu ve bundan sonra projeler gelmeye başladı. Bu evrende geçen sonuncu yapım ise Dragon Commander (DC).

Dragon Commander
Basıp gitmek lazım!

Bir ejderhayı yönetmek aslında sanal dünyada bizlere ters gelen bir durum değil. 2004’te piyasaya sürülen Primal Software’in oyunu vardı, I of the Dragon. Hatırlamışsınızdır, bir ejderhaydık. Ortalama puanlar alsa da, şahsen benim için keyif veren bir oyun olmuştu. DC bize bunu yeniden sunacak, ancak işin içine RTS ve RPG’yi harmanlayıp, koyacak. Art Noveau stilini, Steampunk atmosferini sunan yapımın, en ilginç yanını ise Jet Pack oluşturuyor. Evet, ejderhamız bir adet Jet Pack kullanacak. Bu belki ters gelebilir, ancak yapımcılar bu durumu sevdiklerini belirtip, bize avantaj sağlayacak imkanlar yaratacağını söylüyorlar. Jet Pack ile birlikte ejderhamız daha yüksek hızlarda uçabilecek, kendisine gelen ateşlerden hızlıca manevrayla kaçabilecek. Gamescom 2011 demosunda da bu durumu gördük. Düşmanın ana üssüne saldıran ejderha, karşılık verilen ateşlerden hızlı hareketlerle kaçabiliyordu. Jet Pack’in belirli bir limiti olacak ve zamanın yavaşlaması gibi bir özelliğin de olacağı söyleniyor.