EA’in büyük umutlarla piyasaya sürdüğü Dragon Age: The Veilguard, ilk iki ayda 1.5 milyon oyuncuya ulaştı. Ancak bu sayı, şirketin 3 milyonluk beklentisinin oldukça altında kaldı. 31 Ekim 2024’te çıkan oyun, ilk üç gününde ABD’de en çok satan oyunlar listesinde altıncı sırada yer aldı. Buna rağmen, beklenenden düşük oyuncu ilgisi ve satış rakamları, EA’in mali beklentilerini revize etmesine neden oldu.
EA, Dragon Age: The Veilguard için yüksek hedefler belirlemişti. Ancak oyun, Final Fantasy VII: Rebirth ve Dragon’s Dogma II gibi rakip yapımların lansman dönemindeki başarılarına ulaşamadı. Oyunun ilk günlerden itibaren indirimlere girmesi ve BioWare’in yönetici kadrosunda yaşanan değişiklikler, projenin zorluklarla karşılaştığını gösteriyor. Özellikle, oyunun yönetmeni Corinne Busche’un kısa süre önce stüdyodan ayrılması, geliştirme sürecindeki sıkıntıları gözler önüne seriyor.
Dragon Age serisinin önceki oyunlarıyla kıyaslandığında, The Veilguard’ın satış ve oyuncu etkileşim rakamları daha düşük seviyede kaldı. Yine de oyun, eleştirmenlerden olumlu yorumlar aldı. Çoğu oyun platformu, oyunu “seriyi yenileyen ve canlandıran bir yapım” olarak tanımlarken, dövüş mekanikleri, karakter yazımı ve hikaye anlatımının öne çıktığını belirtti.
EA, oyunun bekleneni verememesinin yanı sıra, EA Sports FC 25 gibi diğer yapımların da hedeflerin altında kaldığını açıkladı. Bu durum, şirketin 2025 mali yılı için büyüme beklentilerini düşürmesine neden oldu. EA, yıl sonu için öngörülen büyümeyi “orta düzeyde bir düşüş” olarak revize etti. Dragon Age: The Veilguard, serinin hayranları için yeni karakterler ve hikayeler sunarken, satış performansı EA’in mali hedeflerini etkiledi.