ArtılarUzun oyun süresi, doyurucu yenilikler, birbirinden güzel bulunabilecek item'lar, aynen korunmakta olan karakter etkileşimi.
EksilerAna hikâye bizi pek şaşırtamıyor, yan görevlerin bazıları çok monoton, az da olsa oluşan kötü kamera açıları ve buglar, kaplamaların yeterli düzeyde kaliteli olmaması.
Grey Warden’lar… Adaletin, cesaretin, sadakatin, fedakârlığın simgesi. Uçsuz
bucaksız topraklarının koruyucusu. Archdemon liderliğindeki ilk Blight
çıktığında ümitsizliğe kapılan halkı cesaretlendiren ve düşmanlara karşı dimdik
ayakta durabilen yegâne topluluk. Ben bir Grey Warden’ım. Archdemon’nın soysuz
topluluğuna karşı mücadele etmeyi ve yıkılsam da ayağa kalkmaya yemin ettim.
Soylu veya asil, kötü veya iyi, her kim olursan ol; onlar bizi yok etmeden Grey
Warden’lara katıl.
Dragon Age: Origins’de başladığımız destansı mücadelemiz Awakening adlı ek paket
de devam ediyor. Her ne kadar oyunun sonunda Archdemon’ın başı kesilmiş,
Ferelden toprakları huzura kavuşmuş olsa da kötülük asla pes etmemiştir. İyi
giden günlerin ardından havalar her zaman yağmurlu olmuştur. Artık karanlık
bulutların gökyüzünde kol gezeceği günler yakındır.
Mağlubiyetin etkisi ile yer
altına kaçan ve başlarında Archdemon olmadan asla organize olamayacakları
düşünülen Darkspawn’lar, yeni Grey Warden’lar aramaya gittiğimiz Vigil kalesine
düzenli ordu ile saldırmışlardır. İşte bu noktadan sonra başlarında lider
olmamasına rağmen kötülüğün neden bu kadar güçlü ve düzenli bir şekilde Ferelden
topraklarına komşu olan Amaranthine’ye saldırmaya devam ettiğini bulmaya
çalışacağız.
Dragon Age: Origins’i bilmeyen ama merak edenlere kısaca bilgi vermek gerekirse;
Baldur’s Gate gibi izometrik kamera açısının bulunduğu (tabi 3.şahıs gibi başka
kamera açıları da var), sadece yarattığımız kahramanımızı değil, bütün takımı
kontrol edebileceğimiz ve istediğimiz an durdurup, komutlar verebileceğimiz;
taktik kısmı ağır basan RPG oyunu. Ayrıca Baldur’s Gate ve Icewind Dale
serilerine oynanış bakımından oldukça benzediğini ekleyelim. Son cümle bile
kafanızda az buçuk bir şeyler canlandıracaktır. Şimdi ise yavaş yavaş oyunumuzu
tanıtmaya başlayalım.
Geçmişin gölgesi peşimizden gelmeye devam ediyor
Bioware’in yapımcı koltuğunda bulunduğu Awakening’i oynamak için Dragon Age:
Origins’in bilgisayarınızda yüklü olması gerekiyor. İlk maceranızda
oluşturduğunuz karakteri import edebileceğiz gibi sıfırdan yeni karakterler
yaratabiliyorsunuz. Tabi bu durumda yeni kahramanımız level 18’den başlıyor.
Eski karakterinizi import ederseniz, ilk oyunda bulundurduğunuz tüm item’lar,
para ve deneyim puanı aktarılıyor. Ayrıca yaptığımız tercihlerin sonuçlarını da
görebiliyoruz. Eski dostlarımızla da karşılaşabileceğimizi, geçmişteki
ilişkilerimize göre davranış göstereceklerini belirtelim. Onun için oyuna import
edeceğiniz save dosyasında bulunan yaşadıklarınız önem arz etmekte.
Arayüz ve oynanışa gelirsek, değişikliğe gidilmemiş. Aslında lüzum da yok. Gerek
bol kamera seçenekleri, gerekse kolay kullanılabilir ara yüzün değiştirilmesi
alışma süresini uzatabilir ve beğenilmeyebilirdi. O yüzden ilk yapımda
saatlerini harcayan, oyunseverler aynı hızda ve kolaylıkta maceraya adapte
olabilecekler. Tabi bu hiç yenilik yok anlamına gelmesin. Yeni büyüler,
yetenekler ve geliştirmeler gayet doyurucu şekilde yedirilmiş. İsterseniz
bunlara kısaca bakalım;
*Her sınıfın altında mevcut olan dört uzmanlaşma yeteneğinin üzerine iki tane
daha eklenmiş. Örnek vermek gerekirse, Rogue sınıfının yeni uzmanlaşma alanları
‘Shadow’ ve ‘Legionnaire Scout’ olmuş. *Her uzmanlaşma alanına özel 4 adet sıralı büyü veya yetenek ağacı oluşturulmuş.
Bu sayede düşmanlarımıza karşı yapabileceğimiz daha çok hamle ve büyüye sahip
oluyoruz. Kısacası rakiplerimizin karşısına daha yetenekli çıkabileceğiz.