Dün gece yayınlanan Xbox Developer Direct 2025 öncesinde Bethesda, Wccftech ve diğer basın kuruluşlarını yayında yer alan DOOM: The Dark Ages sunumuna göz atmaya davet etti. Ayrıca Baş Yapımcı Marty Stratton ve Oyun Direktörü Hugo Martin ile yuvarlak masa soru-cevap bölümüne katıldık. Bu yazıda oyun hakkında elde ettiğimiz bilgileri bir araya getiriyoruz. Bir sonraki içeriğimizde de röportajın önemli sorularını ve cevaplarını toplayacağız.
Başından beri id Software yeni oyunlarından çok emin konuştu ve oyuncuların Cehennem güçlerine karşı bir ortaçağ savaşında kendilerini süper silah gibi hissedeceklerini iddia etti. Prequel, bugüne kadar yarattıkları en geniş bilimkurgu/fantezi dünyasında geçiyor ve keşfedilebilir yerler, açılabilir silahlar ve fethedilebilir düşmanlarla dolu.
DOOM serisi, oyun dünyasında aksiyon dolu yapısıyla bir efsane haline geldi. Şimdi ise DOOM: The Dark Ages, bu geleneği alıp ortaçağ fantezi dünyasına taşıyor. Bethesda Softworks ve id Software ortaklığında geliştirilen bu oyun, serinin köklerine sadık kalarak yepyeni bir oyun deneyimi sunuyor. 2023’te Xbox Games Showcase etkinliğinde duyurulan ve büyük bir heyecan yaratan oyun, Doom Slayer’ın geçmişine ve yeni bir dünyaya adım atmasına odaklanıyor.
Ortaçağ atmosferi, destansı savaşlar ve yenilikçi oyun mekanikleriyle bu yapım, FPS türüne yeni bir soluk getiriyor. Peki, DOOM: The Dark Ages’i bu kadar özel yapan nedir? Gelin, oyunun detaylarına yakından bakalım.
DOOM: The Dark Ages, serinin önceki oyunları olan DOOM (2016) ve DOOM Eternal ile aynı enerjik yapıya sahip. Ancak bu kez atmosfer ve tema tamamen farklı bir yöne evriliyor. Oyun, Doom Slayer’ın cehennemin güçlerine karşı mücadele ettiği bir ortaçağ fantezi dünyasında geçiyor. Bu yeni dünya, geleneksel DOOM evreninden oldukça farklı olsa da aksiyon ve kaos unsurlarını koruyor.
Hikaye, Doom Slayer’ın cehennemle olan geçmişine ve nasıl bu güçlü savaşçı haline geldiğine odaklanıyor. Oyuncular, Slayer’ın ortaçağ dünyasında kendini bulduğu sırada cehennemden gelen yaratıklara karşı destansı bir savaşın ortasına düşüyor. Doom Slayer’ın bu yeni ve karanlık dünyada bir kez daha kanla yazılmış bir efsaneye dönüşmesine birlikte şahit oluyoruz.
id Software, hikayeye daha fazla derinlik katmak için yeni anlatı teknikleri geliştirmiş. Serinin önceki oyunlarında hikaye daha arka planda kalırken, DOOM: The Dark Ages bu kez oyuncuları daha fazla hikaye detayına çekiyor. Doom Slayer’ın kökenleri, cehennemle olan bağlantısı ve olayların DOOM (2016)'ya nasıl bağlandığı, bu oyunda büyük ölçüde açıklığa kavuşacak.
Serinin hayranları, DOOM’un hızlı ve akıcı oynanışına alışkın. Ancak DOOM: The Dark Ages, bu temel unsurları korurken yeni mekaniklerle oynanışı daha zengin hale getiriyor. Oyunda, Doom Slayer artık daha ağır zırhlarla donatılmış bir “tank” gibi hareket ediyor. Bu, oyuncuların düşmanları daha stratejik bir şekilde alt etmelerini sağlıyor.
Oyunda tanıtılan Kalkan Testeresi, düşman saldırılarını savuşturma ve karşı saldırı yapma yeteneği sunuyor. Kalkanın saldırıların yönünü değiştirebilmesi, düşmanları birbirine karşı kullanabilme gibi stratejik seçenekler sunuyor. Ayrıca, yakın dövüş silahlarına ek olarak klasik DOOM silahlarının modern versiyonları da oyuncuların cephaneliğini zenginleştiriyor.
DOOM evrenine yepyeni bir soluk getiren iki büyük yenilik ise Sibernetik Ejderhalar ve Atlan Mech’ler. Oyuncular, ejderhalarla uçuş yaparak hava mücadelelerine katılabilecek ve devasa mech’leri kontrol ederek daha büyük düşmanlarla başa çıkabilecek. Bu mekanikler, sadece DOOM serisi için değil, FPS türü için de oldukça yenilikçi bir yaklaşım sunuyor.
id Software, oyuncuların keşfedebileceği daha geniş ve zengin savaş alanları vaat ediyor. Tamamen açık dünya olmasa da, haritalar önceki oyunlara kıyasla çok daha büyük ve detaylı olacak. Farklı stratejiler deneme ve çevreyi daha etkili bir şekilde kullanmak için bir şans sunan id Software, bu sayede destansı bir oyun sunmayı planlamış.
DOOM serisi, id Tech motorunun gücünü sonuna kadar kullanmasıyla bilinmekte. DOOM: The Dark Ages, id Tech 8 motoruyla geliştiriliyor ve bu motor, yeni nesil konsolların gücünü sonuna kadar kullanarak görsel bir şölen sunuyor.
Ortaçağ atmosferi, detaylı çevre tasarımları ve gerçekçi ışıklandırmalarla hayat buluyor. Özellikle cehennem yaratıklarının tasarımı, oyunculara hem korku hem de hayranlık uyandıracak bir deneyim sunuyor. Ejderhaların ve mech’lerin modellemeleri ise oyun dünyasında DOOM’un çıtasını daha da yukarı taşıyor.
Teknik açıdan, DOOM: The Dark Ages 4K çözünürlük ve 60 FPS desteği ile akıcı bir oynanış vaat ediyor. Ayrıca, RTX teknolojisi sayesinde ışık ve gölge efektleri çok daha gerçekçi bir hale gelmiş.
DOOM serisi genelde aksiyona odaklansa da, DOOM: The Dark Ages keşif unsurlarına ve hikaye anlatımına daha fazla ağırlık veriyor. Oyuncular, haritalarda gizlenmiş sırları ortaya çıkararak hikayeye dair daha fazla bilgi edinebilecek. Bu keşifler, hem oyunun dünyasına derinlik katacak hem de oyuncuları daha fazla ödüllendirecek şekilde tasarlanmış.
Hikaye, Doom Slayer’ın geçmişine ışık tutarken, aynı zamanda bu eşsiz ortaçağ ortamında bulunmasının nedenlerini açıklıyor. DOOM: The Dark Ages, oyunculara serinin kökenleri hakkında daha fazla bilgi sunarak seriyi tamamlayan bir yapboz parçası gibi işlev görüyor.
DOOM serisi, hızlı aksiyon, sürükleyici oynanış ve ikonik müzikleriyle FPS türünün en önemli yapımlarından biri. DOOM: The Dark Ages, bu özellikleri alıp farklı bir yöne taşıyor. Ortaçağ atmosferi, ejderhalar ve mech’ler gibi yenilikler, oyunu hem eski hayranlar hem de yeni oyuncular için heyecan verici bir hale getiriyor.
DOOM: The Dark Ages, klasik DOOM kaosunu, ortaçağ temasıyla birleştirerek seriyi bambaşka bir seviyeye taşıyor. Yenilikçi oynanış mekanikleri, güçlü hikaye anlatımı ve görsel şöleniyle bu oyun, sadece bir FPS değil, aynı zamanda oyunculara unutulmaz bir deneyim sunacak bir başyapıt.