DOOM, 60fps testinden geçmeyi şimdilik başardı!

Emin Çıtak 21.04.2016 - 15:50
Kullanılan dinamik çözünürlük tekniği epey işe yaramış gibi görünüyor
Bazı oyunlar bize verdiği vaatlerden çıkış günü yaklaştıkça geri adım atmaya başlarlar. Önce grafikler düşer, sonra oynanış “Aslında şöyle yaptık!” gibi anlamsız şeylere dönüşür. DOOM her ne kadar halen birçokları tarafından ki buna bizim Hürcan da dahil, kapalı kutu gibi görünse de bir konuda betayı oynayanları çok sevindirdi.

Beta’nın kare/saniye sınırı açıldıktan sonra id Software’ın her zaman bahsettiği agresif ekran çözünürlüğünü de görmüş olduk. Oyun ne kadar zorlanırsa zorlansın, ekran ne kadar dolarsa dolsun en fazla 55fps’e kadar anlık düştü ve çoğu zaman 60fps kalmayı başardı.

Bu tekniğin açıklamasıysa şu şekilde: Oyun 1080p olsa da dinamik bir çözünürlük sistemi kullanıldığı için cihazlar zorlandığı, yük altına girdiği anda (PC, PS4, Xbox One) otomatik olarak çözünürlük değişiyor ve zorlama gittiği anda eski haline geri dönüyor. Eh, tüm yaşananlar ciddi bir aksiyon durumunda gerçekleştiği için doğal olarak hissetmiyorsunuz bile.

Bakalım 13 Mayıs’ta da bu performans aynı şekilde devam edebilecek mi?

Yorumlar 6
MK Okuru
MK Okuru 23.11.2024 10:44
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.04.2016 19:22
UI yi küçültme var mı acaba? Çok büyük de
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.04.2016 13:28
Bu oyunda senaryo yokmu?

Bu arada 60fps normal gibi çünkü ps4 çıktığında bile grafikler bu kadar düşük değildi.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 21.04.2016 19:58
Doru bazı oyun şirketi kullanıyo
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 21.04.2016 18:19
boğuk ışıklandırmayı da es geçmemek lazım. bana kalırsa ciddi ışıklandırma problemleri mevcut.
Kalan Karakter: 300 Gönder
SensesBr
SensesBr 21.04.2016 17:50
Fpsyi tutturamayan firmalar da böyle yapsa ne güzel olurdu. En azından görüntünün akıcılığı sabit olur takılmaz. Madem işin optimizasyon kısmına gereği kadar yüklenmiyorsunuz dinamik çözünürlük yapın. İlla sabit kalite ayarı olması gerekmiyor. Sabit fps için en iyi kalite ayarı değişecek şekilde donanımı sonuna kadar kullanın. Firma işini iyi yapıyor görünüyor. Bakalım oyun oyun çıkışında da bu şekilde mi olacak?
Kalan Karakter: 300 Gönder
DOOM, 60fps testinden geçmeyi şimdilik başardı!
İlginizi Çekebilir