1/2

Doom 3

Ozan Demiröz 3.06.2010 - 12:31
Carmack'ın dedikleri doğru ise Doom 3 ile birlikte oyun dünyasında yeni bir sayfa açılacak...

id Software: ‘’Bir oyundan fazlasını yapıyoruz... Korkuyu hissetmeniz için çalışıyoruz!’’

id Software yapımları... Her çıkışlarında tüm dünyayı peşinden sürükleyen sanat eserleri... John Carmack'ın her defasında daha da efsaneleştiği seriler. Açıkçası tanıdığım tüm oyun müptelaları oyun oynayamaz oldu. Nedenini araştırdığımda hepsinin HL2 ve DOOM 3'ü beklediğini görüyorum. Bu oyunlar akıllarını öyle bir meşgul ediyor ki; hiçbir oyun onları kesmiyor. Oyun ilk duyurulduğunda benzer hisleri bende yaşamıştım. HL2 ile bir şok daha geçirdim. Neyse ki yapımcıların açıklamaları yüreğime su serpti.

E3 2002'de yayınlanan Doom 3 videosunu gören yüzlerce kişi, Carmack'a videonun gerçekten oyun içi görüntülerden oluşup oluşmadığı konusunda yoğun baskılar uygulamışlardı. Carmack aynı açıklamayı binlerce kez yapmaktan bıkmıştır artık, fakat yaptığı şeylere baktığında kendinden ve PC teknolojisinden bile şüphe edecek kadar "gerçek" olmuştur oyunu. Bir çok kişi hala abartı olduğunu düşünüyor, ancak yeni nesil oyun motoru gerçekten dehşet verici.

Kimi oyuncular id yapımlarına değişik bir bakış açısıyla yaklaşmaktalar. Örneğin çoğu kişi Quake 3'ün sadece multiplayer tabanlı olmasını yadırgamıştı. Ama burada önemli olan Quake 3 "oyunu" değil Quake 3 "motoru". Eğer id, Quake 2'den sonra sadece grafikleri geliştirilmiş yeni bir Quake 3 çıkarsaydı ve single player ağırlıklı olsaydı bu oyun bu kadar uzun ömürlü olmazdı. Ve bir şey daha! id oyunlarının motorları hep yeni oyunlar için kaynak olmuşlardır. Şu an piyasada olan ve çok tutulan yapımlar hep Quake 3 motorunu kullanmışlardı. Aynı kronoloji Doom 3 için de geçerli olacak.

Doom 3'te eski serilerdeki gibi daha çok yaratık ağırlıklı düşmanlarımız olacak. Bu tip yaratık avlamadan hoşlanmayanlar bir önceki paragrafı tekrar okusunlar. Çünkü burada oyunun içeriğinden çok teknik yapısı önemli. Ayrıca belirteyim, Doom 3'teki yaratıklar daha önce hiç görmediğimiz kadar gerçekçi oluyor. Korku temalı yeni yapımda düşmanlarımız daha az fakat güçlü oldukları için öldürülmeleri daha zor olacaklar. Doom 3'ün hikayesi her zamanki gibi Mars'ta geçiyor. İlk serilerden farklı bir şeyler beklemeyin; çünkü Carmack'ın açıklamalarına göre üçüncü oyun klasik Doom ile aynı konuya sahip. Doom 3 bir gerilim oyunu ve Doom 3 motoru gerilimi yansıtmak için tasarlanmış bir motor. Hikayeden önce, ensenizde korkuyu hissetmeyi amaçlayan bir yapım...

Çılgınlar gibi geliyor!

Koridor severler için iyi bir haber ise Doom 3'te artık kapıları açmak için keycard arayışına falan geçmeyecek olmamız. Bunun yerine içinde bulunduğumuz uzay üssünün değişik bölümlerinde kapıları açıp kapamakla ilgili konsollara erişmemiz falan gerekecek. Oyunda Doom 2'den tanımadığımız yeni birkaç yaratık da olacak. Bunlardan biri omzunun üzerinde roketatar taşıyan bir iblis. Diğeri ise meşhur mekanik arka bacaklı koca kafalı köpek kılıklı mahlukat.

Silahlar konusunda ise Carmack alışılagelmiş bir kısa menzilli tabanca, klasik shotgun ve bir de assault rifle sözü vermiş durumda. Resmi bir açıklama bulunmamasına rağmen kimi otoriteler oyunda BFG’de olacağını söylemekte ki benim tahminim de büyük ihtimalle bu haberin doğru olduğu doğrultusunda. Bunun dışında Carmack bir çok sürprizi de sona saklıyor.

Şimdi gelelim en önemli kısma. Doom 3 yeni grafik teknolojisi... Herhangi bir FPS'yi açın. Mesela LithTech bazlı Aliens vs Predator'ımızı çalıştıralım. Başladık oyuna. Fenerimizi yakıyoruz. O da ne? Fener tüm odayı aydınlatmıyor! Sadece tuttuğum bölgedeki textureların "gamma correction"ını artıyor gibi bir şey bu. Ne anladım ben bu işten? Hiç gerçekçi değil ki bu! Neredeyse beş yıldır yapılan FPS'lerin tümü aynı bu tip ışıklandırma efektleriyle dolu. Doom 3 ise "Dynamic Lighting" konusunda aşmış bir yapıya sahip. Videoyu seyredenler bilirler. (Video çok şey anlatıyor, bir şekilde edinip mutlaka izleyin). Banyoda yerde duran zombi cesedini yiyen koca cüsseli yaratığı hatırlayın. Tavanda sallanan ampulün odayı aydınlatışı, sallanışı gerçekten mükemmel gözüküyor. Işık tüm nesnelere yansıyor ve böylece gölgelendirme daha sağlam oluyor.