NVIDIA CEO'su Jensen Huang, DLSS'nin geleceği olan DLSS 4 hakkında bazı ipuçları verdi. Pek çok kişi, NVIDIA'nın yeni özellikler sunup sunmayacağını ve DLSS'nin gelecekte nasıl gelişeceğini merak ediyor. Bir soru-cevap oturumu sırasında Huang, DLSS'nin gelecekteki sürümlerinin dokular ve nesneler üretebileceğini ima etti.
Huang, DLSS'nin gelecekteki sürümlerinin (muhtemelen DLSS 4) dokular ve nesneler üretebileceğini belirtti. Özellikle şunları söyledi:
"Sinirsel grafikler için zaten yapay zeka kullanıyoruz ve birkaç giriş pikseline dayalı pikseller üretebiliyoruz. Ayrıca kareler arasında kareler oluşturuyoruz - enterpolasyon değil, oluşturma. Gelecekte dokular ve nesneler bile oluşturacağız ve nesneler daha düşük kalitede olabilir ve daha iyi görünmelerini sağlayabiliriz."
DLSS hakkında daha fazla bilgi almak için "DLSS Nedir?" makalemizi okuyabilirsiniz.
Bu açıklamalar, DLSS 4'ün grafik kalitesini önemli ölçüde artırabileceğini ve daha gerçekçi oyun deneyimleri sunabileceğini gösteriyor.
NVIDIA'nın Nöral Doku Sıkıştırma Teknolojisi
NVIDIA, DLSS 4'ün özelliklerinden birini Siggraph 2023'te sergiledi. Yeşil ekip, Nöral Doku Sıkıştırma (NTC) çözümünü tanıttı. Bu yapay zeka destekli sıkıştırma teknolojisi, doku boyutlarını azaltırken kalitelerini yüksek tutmayı başarıyor. NVIDIA, bu yeni formatın eski AVIF ve JPEG XL formatlarından daha üstün olduğunu iddia ediyor.